زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی و نقد فیلم چهار انگشت

معرفی و نقد فیلم چهار انگشت

معرفی و نقد فیلم چهار انگشت آسمونی : چهارانگشت فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی...

معرفی و نقد فیلم چهار انگشت

معرفی و نقد فیلم چهار انگشت
معرفی و نقد فیلم چهار انگشت

آسمونی : چهارانگشت فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی حمید پنداشته محصول 1397 است.

فیلم چهارانگشت در کشورهای کامبوج، تایلند و ایران فیلمبرداری شده‌است.

این فیلم در تاریخ 25 اسفند 1397 در سینماهای ایران اکران شده است.

movie-four-fingers
movie-four-fingers

خلاصه داستان فیلم چهار انگشت

داستان این فیلم قصه دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند اما درگیر اتفاقاتی می‌شوند

معرفی و نقد فیلم چهار انگشت
معرفی و نقد فیلم چهار انگشت

بازیگران فیلم چهار انگشت



  • جواد عزتی
  • امیر جعفری
  • ماییداوی وییز
  • مونا فرجاد
  • محمدرضا اکبری

movie-four-fingers
movie-four-fingers

نقد فیلم چهار انگشت

حامد محمدی بعد از ساخت اکسیدان، فیلم کمدی دیگری خلق کره و زوج کمدی موفق فیلم پیشین خود را در اثر جدید خود نیز به کار گرفته است. امیر جعفری و جواد عزتی زوجی هستند که به اصطلاح عام به هم می‌آیند و شیمی خوبی بین این دو بازیگر برقرار است. محمدی ترکیب دیگری از این زوج را در فیلم چهارانگشت آفریده و این بار به جای انکه پدرش، منوچهر محمدی، در نقش تهیه کننده حضور پیدا کند، سکان تهیه کنندگی را به حمید پنداشته داده است. فیلم چهارانگشت درباره سفر داماد یکی از دولتمردان به کامبوج و سپس به تایلند است و مشاورش نیز در این سفر کنار اوست.

حمید پنداشته پیش از چهارانگشت فیلم خانم یایا را تهیه کنندگی کرده بود و از آنجا که هر دو فیلم در تایلند روایت می‌شوند، به نظر می‌رسد که پنداشته روابط خوبی با تایلندی‌ها دارد! اما جدا از این مورد باید گفت که به علت عدم استقبال مخاطبین به فیلم یایا، نام پنداشته و سوژه سفر به تایلند فیلم برخی تماشاگران را به این واهمه سوق می‌دهد که نکند دوباره با فیلم بی سر و تهی همچون خانم یایا روبرو هستند؟ پاسخ سوال اینجاست که فیلم چهار انگشت ربطی به ژست و سوژه و فرم خانم یایا ندارد و دقیقا مسیری را می‌رود که برخی فیلم‌های کمدی امروزی می‌روند: شوخی با خط قرمزها و گذاشتن یک شخص (ترجیحا حاج آقای مذهبی مرتبط با بدنه حاکمیت) در کنار این خطوط.

معرفی و نقد فیلم چهار انگشت
معرفی و نقد فیلم چهار انگشت

فیلم چهارانگشت با برچسب بالای دوازده سال به اکران در آمده (البته این برچسب سر در برخی سینماهای نمایش دهنده فیلم نیست که جای تعجب دارد) و باید گفت که شوخی‌های جنسی و موارد مورد دار فیلم به پای اثری چون رحمان 1400 نمی‌رسد و با فیلمی خانوادگی‌تر روبرو هستیم. همچنین بازی‌های دو هنرپیشه اصلی فیلم خوب و حساب شده است اما در کل با اثری ضعیف روبرو هستیم.

ضعف فیلم چهارانگشت به فیلمنامه کلیشه‌ای و بی سر و ته آن برمی‌گردد و البته ناگفته نماند که فیلم با اینکه مثلا کمدی است اما در نهایت شاید تعداد صحنه‌های خنده‌دار به انگشتان یک دست هم نرسد. تنها مساله‌ای که می‌تواند باعث این شود که تماشاگر فیلم را تحمل کند، همان شیمی خوب و بازی قوی بین دو بازیگر اصلی است (و شاید بتوان گفت تنها بازیگران فیلم چرا که دیگر شخصیت‌ها بسیار فرعی هستند و عملا نقشی در فیلم ندارند)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی و نقد فیلم چهار انگشت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی و نقد فیلم چهار انگشت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.