زمان مطالعه: 2 دقیقه
ناکام ترین کاروان ها در المپیک

ناکام ترین کاروان ها در المپیک

وقتی کشوری با بیش از 100 ورزشکار در المپیک شرکت می کند، چه انتظاری از کاروان این کشور می توان داشت؟

هرچند عادت کردیم که از کاروان های پرجمعیت و شلوغ، انتظار مدالهای فراوان هم داشته باشیم، اما کمیت بالا، لزوما دلیلی بر کسب نتایج درخشان نیست. برای نمونه می توان به سه کاروان ورزشی در بازیهای توکیو اشاره کنیم.

در المپیک 2020 کاروان قزاقستان با 94 ورزشکار در 20 رشته ورزشی در بازیها شرکت کرد. قزاق ها در دوره قبل المپیک حتی در شنا هم صاحب مدال طلا شده بودند، از طرف دیگر آنها در رشته هایی مثل دوومیدانی، بوکس،کشتی، وزنه برداری و حتی کاراته همیشه مدعی هستند. به همین خاطر انتظار قرار گرفتن آنها در بین کشورهای بالای جدول مدالها، مساله عجیبی نیست.

با این وجود آنها در توکیو، مردم کشورشان را ناامید کردند. کاروانی که نزدیک به 100 ورزشکار در بازیها داشت، صاحب هشت مدال شد. اما هر هشت مدال آنها برنز بود و به این ترتیب قزاق ها در جدول توزیع مدالها در رتبه 83 قرار گرفتند؛ حتی پایین تر از کشوری مثل نامیبیا که فقط یک نقره به دست آورده بود.

بدتر از قزاقستان، کاروان مکزیک عمل کرد. مکزیکی ها در 27 رشته ورزشی، 164 نماینده در توکیو داشتند. اما بیست و چهارمین حضور آنها در المپیک، یک کابوس واقعی بود. مکزیک در توکیو در فوتبال مردان، شیرجه دونفره زنان، وزنه برداری زنان و تیراندازی با کمان صاحب چهار مدال برنز شد. اما همین عناوین، درخشان ترین نتایج این کاروان بزرگ بودند و مکزیک با تنها چهار برنز، رتبه ای بهتر از هشتاد و چهارمی در المپیک به دست نیاورد!

یکی دیگر از کاروان های ناکام توکیو، کاروان 189 نفره آرژانتین بود. آرژانتینی ها در 24 رشته در المپیک حضور داشتند اما در پایان بازیها بهترین نتیجه آنها کسب مدال نقره توسط هاکی زنان این تیم بود. راگبی هفت نفره مردان آرژانتین و والیبال مردان این کشور هم دو برنز کسب کردند تا آرژانتین عنوان هفتاد و دوم جدول مدالها را از آن خودش کند. جالب بود که در این بازیها، آرژانتین حتی یک مدال هم در رشته های انفرادی به دست نیاورد تا از نظر عملکرد، یکی از ضعیف ترین نتایج تاریخ خود را ثبت کند.

اما ناکامی کاروان های بزرگ در المپیک، مربوط به ادوار اخیر المپیک نمی شود و قدمتی بیشتر از یک قرن دارد. یکی از ناکام ترین کاروان های المپیکی تاریخ مربوط به بازیهای 1912 استکهلم است و گروه 159 نفری امپراتوری روسیه تزاری در پنجمین دوره المپیک. در این بازیها روسها دو مدال نقره در تیراندازی تیمی و کشتی فرنگی دسته میان وزن کسب کردند؛ تیراندازی با تفنگ، قایقرانی بادبانی و قایقرانی پارویی هم سه رشته ای بودند که روسها در آن مدال برنز به دست آوردند. اما هیچ یک از ورزشکاران این کاروان موفق به کسب مدال طلا نشد تا پرچم روسیه تزاری در هیچ مسابقه ای به عنوان پرچم قهرمان بالا نرود. عکس العمل روسها چه بود؟ در آن زمان فنلاند مستعمره روسها بود و هر بار که یک فنلاندی قهرمان المپیک می شد، پرچم روسها در استادیوم بالا می رفت. یک راه حل ساده برای پاک کردن صورت مساله که چیزی نبود جز ناکامی مطلق روسها در المپیک.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ناکام ترین کاروان ها در المپیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ناکام ترین کاروان ها در المپیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.