زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشورهایی با خاطراتی شیرین از پارالمپیک توکیو

کشورهایی با خاطراتی شیرین از پارالمپیک توکیو

بازیهای پارالمپیک توکیو در حالی به پایان رسید که خاطرات شیرین این بازیها برای بعضی کشورها، فراموش نشدنی بود.

رقابت های پارالمپیک توکیو 

کشور السالوادور اولین بار در پارالمپیک سیدنی با یک ورزشکار در این بازیها شرکت کرد. چهار سال بعد در بازیهای 2004 آتن، تعداد ورزشکاران این کشور به دو نفر افزایش پیدا کرد. این تعداد، بیشترین ورزشکار السالوادوری در این بازیها بود و بعد از آن، در بازیهای 2008 به بعد، همیشه این کشور با یک ورزشکار راهی پارالمپیک شد و هیچ وقت هم به موفقیتی دست پیدا نکرد.

در بازی های توکیو ال سالوادور با سه نماینده در پارالمپیک شرکت کرد. در این بازیها« هربرت آسِیتونو» در دسته 59 کیلوگرم مردان در پاورلیفتینگ صاحب مدال برنز شد تا السالوادور سرانجام طعم مدال پارالمپیک را بچشد.

اما عمانی ها انتظارشان به مراتب طولانی تر از ال سالوادوری ها بود. عمان اولین بار در سال 1988 راهی بازیهای پارالمپیک شد و در این مسابقات توفیقی کسب نکرد. چهار سال بعد 4 ورزشکار عمانی مجددا توفیقی در بازیها کسب نکردند و بعد از آن هم عمان همیشه با کم تر از 10 ورزشکار در پارالمپیک شرکت کرد و هیچ گاه هم طعم مدال این بازیها را نچشید. در توکیو این کشور با سه دونده در بازیها حضور پیدا کرد و در پرتاب وزنه کلاس 32 توسط محمد المشایخی صاحب مدال برنز شد. این اولین مدال پارالمپیک عمان بعد از 9 دوره شرکت در این بازیها بود.

اما همسایه آبی عمان- یعنی پاکستان- خاطراتی شیرین تر از توکیو دارد. پاکستان از سال 1992 در پارالمپیک حضور پیدا کرد و هرچند در سال 2008 برنده یک مدال نقره و در سال 2016 صاحب یک مدال برنز بازیها شد، ولی این کشور هرگز به مدال طلای پارالمپیک نرسید. در توکیو طلسم طلای پاکستان شکست و علی حیدر- ورشکاری که در پارالمپیک 2008 و 2016 در پرش طول برای این کشور برنز گرفته بود- این بار در پرتاب دیسک کلاس اف.37 صاحب مدال طلا شد تا خود و کشورش را صاحب یک مدال از هر جنس آن از پارالمپیک کند.

سری لانکا هم کشور دیگری بود که سرانجام موفق شد قهرمان بازیهای پارالمپیک شود. سری لانکایی ها از سال 1996 در این بازیها حضور داشتند و تنها مدالهای آنها دو برنز از بازیهای 2012 و 2016 بود. در بازیهای توکیو دینِش پری یانتا که در پرتاب نیزه دوره قبل برنز گرفته بود، این بار در کلاس اف 46 مدال طلا گرفت. سری لانکا یک برنز هم در پرتاب نیزه کلاس اف.64 کسب کرد تا این پارالمپیک، موفق ترین پارالمپیک تاریخ ایران کشور باشد.

در بین آفریقایی ها، اتیوپی شیرین ترین خاطرات را از بازیهای توکیو دارد. این کشور اولین بار در سال 1968 در پارالمپیک شرکت کرد اما بعد از چند دوره غیبت، سرانجام از سال 2004 بود که حضور مستمر خود را در بازیها از سر گرفت و در بازیهای 2012 و 2016 هم دو مدال نقره در 1500 متر مردان به دست آورد.

در بازیهای توکیو نوبت به یک مدال دیگر در دوی 1500 متر بود. این بار در کلاس تی 13 مسابقه 1500 متر در بخش زنان و توسط« تیگسیت مِنگیستو» تا اتیوپی هم در هشتمین حضور خود در پارالمپیک، طعم طلا را بچشد.

دیگر کشورهای خوشبخت پارالمپیک توکیو اکوادور و کستاریکا بودند. اکوادور که از 1976 تا امروز فقط یک برنز پارالمپیکی داشت، در بازیهای 2020 توسط پولِث مندز سانچز طلای پرتاب وزنه کلاس اف 20 را تصاحب کرد و در مجموع برنده یک طلا و سه نقره در تاریخ بازیها شد. کستاریکا هم از سال 1992 فقط یک نقره پارالمپیکی به دست آورده بود. اما این بار توسط شِرمن گویتی گویتی طلای 200 متر و نقره 100 متر کلاس تی 64 را از آن خود کرد تا توکیو برای این کشور با خاطراتی خوش به پایان برسد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کشورهایی با خاطراتی شیرین از پارالمپیک توکیو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کشورهایی با خاطراتی شیرین از پارالمپیک توکیو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.