زمان مطالعه: 5 دقیقه
هندبال قهرمانی اروپا، از آغاز تا امروز (بخش دوم)

هندبال قهرمانی اروپا، از آغاز تا امروز (بخش دوم)

طی سالهای 2014 تا 218 تیمهای فرانسه، آلمان و اسپانیا قهرمان هندبال اروپا شدند.

دانمارک در سال 2014 میزبان یازدهمین دوره هندبال اروپا شد. رکورد حضور تماشاگران در استادیوم ها این بار به 316هزار نفر رسید. در پایان این تورنمنت فرانسه تیم قهرمان و عنوان نایب قهرمانی به دانمارک رسید. اسپانیا هم با پشت سر گذاشتن کرواسی به عنوان سومی دست یافت. در مسابقات 2014 «نیکولا کاراباتیک» فرانسوی ارزشمندترین بازیکن، «جان کانلاس» اسپانیایی با 50 گل بهترین گلزن و «توبیاس کارلسون» سوئدی بهترین مدافع این تورنمنت لقب گرفتند.

در سال 2016، لهستان از 15 تا 31 ژانویه میزبان دوازدهمین دوره رقابت ها بود. تیم هندبال آلمان با شکست اسپانیا در فینال توانست برای دومین بار قهرمان این رقابت ها شده و کرواسی هم مانند دوره قبل با شکست نروژ مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند. همچنین «رائول انتریوس» اسپانیایی ارزشمندترین بازیکن، «هنریک مولگارد» دانمارکی بهترین دفاع و «وارلو ریورا فولچ» اسپانیایی با 48 گل بهترین گلزن این رقابت ها شناخته شدند.

اما در ادامه به شکلی مفصل به مسابقات 2018 می پردازیم تاز از نحوه گروه بندی رقابتها بیشتر آگاه شویم.

میزبانی سیزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان اروپا در سال 2018 برای دومین بار به کرواسی رسید. این تورنمنت  از 12 تا 28 ژانویه برگزار شد. 47 مسابقه این تورنمنت بین 16 تیم شرکت کننده در ورزشگاه های «آرنا زاگرب» شهر آرنا، «اسپالادیوم آرنا» شهر اشپلیت، «وارژدین آرنا» شهر وارژدین و «زالتیکا اسپورت سنتر»شهر پورک انجام شد و 263209 نفر به این استادیوم ها رفتند تا بازی ها را از نزدیک مشاهده کنند. به این ترتیب میانگین تماشاگر برای هر بازی 6600 نفر شدند. طی این رقابت ها  2563 گل نیز از خط دروازه ها گذشت.

 قرعه کشی برای گروه بندی تیم های کرواسی، اسپانیا، فرانسه، دانمارک، سوئد، آلمان، اسلوونی، مجارستان، ایسلند، چک، نروژ، صربستان، مقدونیه، بلاروس، مونته نگرو و اتریش در 23 ژوئن انجام شد و تیم ها به چهار گروه 4 تیمی تقسیم شدند. این در حالی بود که تا آن زمان، کشورهای  کرواسی ، فرانسه و اسپانیا با  دوازده دوره حضور در این رقابت ها رکوررد دار بودند .دانمارک و اسلوونی فقط در سال 1998 شرکت نداشتند، سوئد در سال 2006 ، 2014، 1998، مجارستان و ایسلند  در سال های 2000 و 2002 و چک در سال های 2000،2006 و 2016 در این رقابت ها غایب بودند.

نروژ در سال های 2000، 2006، 2008،2010،2012،2014،2016 در این تورنمنت شرکت داشته، اولین حضور صربستان سال 2010 بوده و از آن به بعد در همه دوره ها حضور داشت، مقدونیه در سال های 1998، 2012،2014،2016 و 2018، بلاروس در 1994،1998،2014 و 2016 و 2018، مونته نگرو با شرکت در سال های 2008، 2014، 2016 و 2018، اتریش هم با حضور در سال های 2010 و 2014 از دیگر تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها بودند.

سید بندی این تیم ها به این صورت انجام شد:

سید 1: آلمان، اسپانیا، کرواسی، فرانسه

سید2: دانمارک، بلاروس، سوئد، مقدونیه

سید3: نروژ، صربستان، مونته نگرو، چک

سید4: مجارستان، اسلوونی، اتریش، ایسلند

بعد از قرعه کشی سوئد، کرواسی، صربستان و ایسلند در گروه A  قرار گرفتند که سوئد با دو برد مقابل کرواسی و صربستان و یک شکست مقابل ایسلند تیم اول گروه خود شد. کرواسی با پیروزی برابر صربستان و ایسلند و با 4 امتیاز تیم دوم ، صربستان با تک برد خود مقابل ایسلند و با 2 امتیاز سوم و ایسلند هم با یک پیروزی مقابل سوئد، تیم چهارم گروه A  شد.

در گروه B  فرانسه، نروژ، بلاروس و اتریش قرار داشتند که فرانسه با پیروزی در هر 3 مسابقه خود با 6 امتیاز صدر نشین شد. نروژ با برد مقابل بلاروس و اتریش و با 4 امتیاز دوم، بلاروس با یک پیروزی نزدیک مقابل اتریش و با 2 امتیاز سوم و اتریش هم که همه بازی های خود را واگذار کرد بود، بدون امتیاز به کار خود پایان داد.

مقدونیه، آلمان، اسلونی و مونته نگرو در گروهC  با هم به رقابت پرداختند. مقدونیه با برد مقابل اسلونی و مونته نگرو و مساوی برابر آلمان صدرنشین گروه شد، آلمان با تک برد خود مقابل مونته نگرو و دو تساوی که از رقابت با اسلونی و مقدونیه به دست آورد با 4 امتیاز دوم شد. اسلونی با یک پیروزی برایر مقدونیه و یک مساوی و یک شکست و با 3 امتیاز سوم و مونته نگرو هم بدون امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در گروه D  اسپانیا، دانمارک، چک و مجارستان حضور داشتند که اسپانیا با دو برد برابر چک و مجارستان و یک باخت مقابل دانمارک با 4 امتیاز و تفاضل گل بهتر صدرنشین شد. دانمارک با برد مقابل مجاستان و اسپانیا و شکست از چک با 4 امتیاز دوم، چک با دو برد برابر مجارستان و دانمارک و یک باخت از اسپانیا و با 4 امتیاز سوم و مجارستان هم بدون امتیاز چهارم شد.

در ادامه رقابت ها تیم های چهارم هر گروه حذف شدند و تیم های اول، دوم و سوم  به دو گروه 6 تیمی تقسیم شدند. سه تیم اول گروه A  وB در گروه یک و تیم های اول تا سوم گروه C و D در گروه 2 قرار گرفتند.در این مرحله رقابت مجدد تیم هایی که در مرحله قبل با هم روبرو شده بودند لازم نبود و همان نتایج قبل در این مرحله هم لحاظ شد.

فرانسه، سوئد، کرواسی، نروژ، بلاروس و صربستان در گروه یک  با هم به رقابت پرداختند. فرانسه که همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود با 10 امتیاز صدر نشین شد. سوئد با پیروزی برابر بلاروس و شکست مقابل نروژ  با 6 امتیاز دوم، کرواسی با شکست نروژ و بلاروس و با 6 امتیازسوم و نروژ با شکست صربستان و سوئد و کسب 6 امتیاز و به دلیل اختلاف گل چهارم شد. بلاروس با پیروزی مقابل صربستان و 2 امتیاز پنجم شد و صربستان هم بدون امتیاز به کار خود پایان داد.

در گروه 2 دانمارک، اسپانیا، چک، اسلوونی، آلمان و مقدونیه قرار گرفتند که دانمارک با شکست تیم های اسلوونی، مقدونیه و آلمان وبا 8 امتیاز اول، اسپانیا با پیروزی برابر مقدونیه و آلمان  با 6 امتیاز دوم، چک با شکست مقدونیه و مساوی برابر اسلوونی  و باخت برابر آلمان با 5 امتیاز سوم، اسلوونی با 4 امتیاز چهارم، آلمان با 4 امتیاز پنجم و مقدونیه با 3 امتیاز ششم گروه دو شدند.

فرانسه، اسپانیا، دانمارک و سوئد که تیم های اول و دوم گروه یک و دو بودند به نیمه نهایی صعود کردند. اسپانیا با نتیجه 27-23 فرانسه راشکست داد و به فینال رسید. با پیروزی سوئد مقابل دانمارک با نتیجه  35-34 دیگر تیم فینالیست مشخص شد.

در فینال اسپانیا توانست 29-23 سوئد را شکست دهد و قهرمان این دوره از رقابت ها شود و در رده بندی هم فرانسه با نتیجه 32-29 از سد دانمارک گذشت و به عنوان سومی این دوره رسید.

در پایان هم «جیم گوتفریدسون» از سوئد ارزشمندترین بازیکن شناخته شد. «جاکوب گوجون» نیز عنوان بهترین مدافع و «اوندرج رداهالا» از تیم چک با 55 گل عنوان بهترین گلزن این رقابت ها را از آن خود ساختند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هندبال قهرمانی اروپا، از آغاز تا امروز (بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هندبال قهرمانی اروپا، از آغاز تا امروز (بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.