زمان مطالعه: 2 دقیقه
جاذبه های گردشگری سوریه

جاذبه های گردشگری سوریه

سوریه یکی از کشورهای عربی بسیار زیبایی است که جاذبه های گردشگری و زیارتی بسیار زیادی دارد. آسمونی در این بخش...

سوریه یکی از کشورهای عربی بسیار زیبایی است که جاذبه های گردشگری و زیارتی بسیار زیادی دارد. آسمونی در این بخش به معرفی جاذبه های گردشگری سوریه می پردازد.

جاذبه های گردشگری سوریه

جاذبه های گردشگری سوریه
جاذبه های گردشگری سوریه

حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) یکی از جاذبه های گردشگری سوریه

یکی از زیارتگاههای بسیار مهم و مورد توجه تمام مذاهب اسلامی در دمشق می باشد که همواره خیل مشتاقان و ارادتمندان بانوی فداکار و بزرگوار کربلا از سرزمین های اسلامی، به ویژه ایران برای زیارت مرقدش عازم این سرزمین می گردند.

حرم حضرت رقیه نیز پس از مرقد مطهر حضرت زینب کبری(س) مورد توجه مذاهب اسلامی به ویژه شیعیان است و دارای معماری ایرانی اسلامی است

قصر العظم (قصراسعد پاشا) یکی از جاذبه های گردشگری سوریه

این قصر کی از زیباترین قصرهای دمشق است که به موزه ملی تبدیل شده است و دارای 36 اتاق می باشد که هر یک بخشی از موزه های مردم شناسی ، سلاح و ... شده است.

معبد ژوپیتر یکی از جاذبه های گردشگری سوریه

این معبد به خدای رومیها تعلق داشته و در انتهای بازار حمیدیه و در محل مسجد اموی واقع شده است و در حال حاضر ویرانه های بعضی از دیوارها و ستون های سنگی آن دیده می شود.

کوه قاسیون یکی از جاذبه های گردشگری سوریه

گفته می شود در پائین این کوه ، آدم ابوالبشر سکونت داشته و در بالای آن قابیل ، برادرش، هابیل را کشته است ، در شرق آن حضرت ابراهیم(ع) به دنیا آمده است و در سمت غرب آن حضرت مسیح و مادرش مریم (س) پناه گرفته اند. از پیامبر اکرم روایت شده است که بر این کوه ، حضرت ابراهیم (ع) ، حضرت لوط(ع)، حضرت موسی (ع) ، حضرت عیسی(ع) و حضرت ایوب نماز گزارده اند.

قصر الخضراء یا قصر الاموی، قبرستان باب الصغیر، غار منسوب به اصحاب کهف، مغاره الجوع (غار سنگی) و مغاره الدوم (غار خون) از دیگر آثار دیدنی در سوریه هستند.

syria-tourist-attractions
syria-tourist-attractions

مراکز خرید دمشق یکی از جاذبه های گردشگری سوریه

دمشق بخاطر بازار یکی از جاذبه های گردشگری سوریه هایش شهرت دارد. بازارهای این شهر خیابانی است که در دو طرف خیابان مغازه ها ، دکه ها و کافه ها صف کشیده اند.

بازار حمیدیه (سوق الحمیدیه) یکی از قدیمی ترین و مشهورترین بازارهای دمشق است. طول بازار 600 متر و عرض آن 15 متر است که از خیابان حمیدیه و کنار قلعه دمشق شروع می شود و تا درغربی مسجد جامع اموی امتداد می یابد.

بازار دیگر بازار مدحت پاشا است ، این بازار در عهد رومی ها ساخته شده و به سوق الطویل یا الطویله نیز معروف است.

حمل و نقل عمومی یکی از جاذبه های گردشگری سوریه

فرودگاه دمشق در 35 کیلومتری شرقی شهر دمشق واقع شده است.

حمل ونقل درون شهری به وسیله تاکسی ها انجام می شود. در دمشق تاکسی های زرد رنگ دارای تاکسی متر هستند.

اتوبوس ها وسیله دیگری برای جابجایی هستند و بیشتر سوری ها از اتوبوس استفاده می کنند و تعداد کمی دارای خودروی شخصی هستند. مینی بوس ها و ون ژاپنی که به میکوبوس معروفند نیز جابجایی ها را دراین شهر صورت می دهند. تاکسی ها هم درهمان مسیر میکوبوس ها فعالیت می کنند اما بسیار گران تر از میکوبوس ها هستند.

چندین شرکت کرایه ماشین هم در دمشق وجود دارد اما نرخ آنها 50 درصد بیشتر ازکشورهای غربی است. نرخ بنزین گران و یافتن آن دشوار است .اگر این گزینه را انتخاب کردید به خاطر داشته باشید که سوری ها در سمت راست رانندگی می کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری سوریه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری سوریه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.