زمان مطالعه: 1 دقیقه
خواب

خواب

کم‌خوابی و پرخوابی عوارضی دارد که در این پست به آن می‌پردازیم.

بنام یگانه عالم

یکی از نیازهایی که باید به آن توجه وافی و کافی شود خواب است. همانطور که بدن شما نیاز به آب و غذا دارد خواب هم یک نیاز اصلی محسوب میشود. باید بدانیم که یک فرد بزرگسال به خواب شبانه هشت ساعت نیازمند است همانطور که میدانید خواب کم و یا زیاد برای بدن ضرر دارد. برای اینکه بدانیم کم خواب هستیم یا پرخواب باید به میزان ساعت لازم برای خواب توجه کنیم. افراد بزرگسال باید هشت ساعت در شب بخوابند و بیشتر از آن برای بدن ضرر دارد. اگر زیاد ازحد بخوابید ممکن است کسل شوید و یا براثر بی تحرکی دچار دیابت شوید. وقتی زیاد ازحد میخوابید دچار سردرد و یا ورم دست و پا صورت میشوید.
حال اگر کم خوابی را تجربه کنید روی فشارخون و قند و حتی روی حافظه بلندمدت و کوتاه مدت شما اثر نامطلوب بگذارد و شما را دچار چاقی و بیماریهای قلبی عروقی میکند.

سارا فلاحی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خواب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خواب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.