زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاروان های المپیک زمستانی 2022 پکن

کاروان های المپیک زمستانی 2022 پکن

در المپیک زمستانی 2022، تعداد ورزشکاران آمریکا از چین میزبان بیشتر است!

هر چند چین میزبان بازیهای المپیک زمستانی پکن است. اما کاروان 170 نفره این کشور، پرجمعیت ترین کاروان در بازیهای 2022 نیست.

در بازیهای پکن، کاروان هایی که تعداد ورزشکاران آنها یک رقمی است، بسیار زیادند. در مقابل کمتر کشوری را می توان یافت که با بیش از صد ورزشکار راهی بازیهای پکن شده باشد.

  1. اتریش (106 نماینده)
  2. چین (170 نفر)
  3. چک (113 ورزشکار)
  4. آلمان (148 ورزشکار)
  5. ایتالیا (118)
  6. ژاپن (124)
  7. سوئد (116)
  8. سوییس (168 نفر)

تنها دو کشور با بیش از 200 ورزشکار راهی بازیهای زمستانی 2022 شده اند. کمیته المپیک روسیه با 212 و آمریکا با 222 نماینده. این دو کشور، شلوغ ترین کاروان ها را در بازیهای پکن از آن خود کردند.

اما در مقابل، تعداد ورزشکاران بیشتر کشورها تک رقمی است. این کشورها عبارتند از : آلبانی ( =یک نفر)، ساموآی آمریکا (یک)، آندورا (5)، آرژانتین (6)، آذربایجان (2)، بولیوی (2)، بوسنی وهرزگوین (6)، شیلی (4)، کلمبیا (3)، قبرس (یک)، تیمور شرقی (یک)،  اکوادور (یک)، اکوادور (یک)، گرجستان (9)، غنا (یک)، هنگ کنگ (3)، ایسلند (5)، هند (یک)، ایران (3)، ایرلند جنوبی (6)، اسرائیل (6)، جامائیکا (6)، کوزوو (2 نفر)، قرقیزستان (یک)، لبنان (3)، لیختن اشتاین (2)، لوگزامبورگ (2)، ماداگاسکار (2)، مالزی (2)، مالت (یک)، مکزیک (4 نماینده)، مولداوی (5)، موناکو (3)، مغولستان (2)، مونته نگرو (3)، مراکش (یک)، نیجریه (یک)، مقدونیه شمالی (3)، پاکستان (یک)، پرو (یک)، فیلیپین (یک)، پرتغال (3)، پورتو ریکو (2)، سن مارینو (2)، عربستان (یک)، صربستان (2)، چین تایپه (4)، ترینیداد و توباگو (2)، ترکیه (7)، ازبکستان (یک)، جزایر ویرجین (یک)

برخی از کشورهایی که در بازیهای دوره قبل حضور داشتند، در رقابتهای پکن غایب هستند. این کشورها عبارتند از:

  1. برمودا
  2. کنیا، کره متحد
  3. سنگاپور
  4. آفریقای جنوبی
  5. توگو 
  6. تونگا

در مقابل کشوریهایی نیز در بازیهای 2018 پیونگ چانگ غایب بودند اما اکنون در بازیهای زمستانی شرکت دارند. از جمله ساموآی آمریکا، هائیتی، پرو، عربستان، ترینیداد و توباگو و جزایر ویرجین.

از دیگر نکات قابل ذکر تیمهای شرکت کننده در پکن، حضور تمامی کشورهایی است که به دلیل مخالفت با سیاست های کشور چین و در حمایت از تبت، خواهان تحریم این بازیها بودند. آمریکا، کانادا، استرالیا، هند، تایوان و بریتانیا همگی در این بازیها حضور یافته اند؛ درست مثل بازیهای المپیک تابستانی 2008 که بسیاری خواهان تحریم آن بودند اما سرانجام همگی در بازیها شرکت کردند!

و سرانجام این که مطابق معمول، اکثر کشورهای آفریقایی و بسیاری از کشورهای خاور میانه در این رقابتها جایگاهی ندارند. کشورهای آفریقایی شرکت کننده در بازیها به تعداد انگشتان یک دست می رسند و این کشورها هم نفراتشان همگی کمتر از انگشتان یک دست است. در کشورهای حاورمیانه هم آنها که شرکت کننده دارند (مثل ایران) تعداد نفراتشان بیش از 3 ورزشکار نیست. امثال عراق، امارات، عمان، قطر، یمن، سوریه و مصر و... نیز حتی یک ورزشکار در المپیک ندارند.

به این ترتیب این المپیک هم نبرد سخت و پایاپای کشورهای شمال اروپا به همراه آمریکا، کانادا و سه قدرت شرق آسیا خواهد بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کاروان های المپیک زمستانی 2022 پکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کاروان های المپیک زمستانی 2022 پکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.