زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران

تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران

موتورخانه موتور خانه بخشی از ساختمان است که بعنوان هسته مرکزی سیستم تاسیساتی شناخته میشود . این فضا...

تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران
تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران

موتورخانه

موتور خانه بخشی از ساختمان است که بعنوان هسته مرکزی سیستم تاسیساتی شناخته میشود .

این فضا بعنوان کنترل کننده سیستم های گرمایشی و سرمایشی  و وسایل و تجهیزات الکتریکی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.ساختمان های زیادی از جمله بیمارستان ها,مدارس,سیستم آپارتمان ها و ادارات در کشور ما وجود دارند که مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی و موتورخانه هستند واز شوفاژ بعنوان منبع گرمایی استفاده میکنند واز آنجاییکه این سیستم وظیفه واحدهای زیادی را برعهده دارد پس هرگونه ایراد در عملکرد آن میتواند منجر به بروز مشکلات بیشتری شود و افراد زیادی را دچار آسیب کند پس سرویس موتورخانه ,تاسیسات آن و سیستم گرمایشی مرکزی امری ضروری میباشد.

سرکشی را چه کسی باید انجام دهد...؟!!

بهتر است برای اطمینان کامل از صحت و سلامت موتورخانه و جلوگیری از خسارات,فردی متخصص را استخدام کنید که مرتب هرچند وقت یکبار موتورخانه را بررسی کند.همیشه به یاد داشته باشید تعمیر کار موتورخانه مجرب و دوره دیده به راحتی میتواند جلوی هزینه های اضافه موتورخانه رابگیرد ، پس پیشنهاد ما به شما این است حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا همیشه موتورخانه ای سالم و با کارکرد بالا داشته باشیم.

آشنایی با تجهیزات موتورخانه:

برای بازدید و سرویس موتورخانه باید بدانید که چه تجهیزاتی در تاسیسات موتورخانه بکار رفته است و کار هر قسمت چیست .

موتورخانه از اجزای مختلفی تشکیل شده که به اختصار هریک را بررسی میکنیم



  • دیگ ها: دیگ ها از معمول ترین مولد های گرمایی که انباشته از آب هستند میباشند وبا گرما و انرژی حرارتی که از سوختن مشعل میگیرند گرم میشوند.

معمولا در موتورخانه ها 3نوع دیگ وجود دارد: دیگ آب گرم ,دیگ آب داغ و دیگ بخار که بدنه هرکدام  بسته به نوع و کارایی آنها از چدن و فولاد ساخته میشود تا گرمای بیشتری را درون خود حفظ کند



  • مشعل : مشعل ها زیر دیگ قرار دارند و شعله ای که با سوختن گاز یا گازوئیل ایجاد می کنند جهت گرم نگه داشتن آب داخل دیگ میباشد .
  • چیلر: در انواع جذبی و تراکمی وجود دارند اما نوع جذبی آن در ساختمان های مسکونی و اداری بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد که معمولا بجای استفاده از انرژی برق از انرژی حرارتی برای تولید سرما نیز استفاده میکنند و دارای قطعات متحرک کمتری هستند و میزان خرابی آنها و هزینه های مربوط به تعمیرات نیز در این نوع چیلر کمتر از نوع دیگر آن است که از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت میباشد .
  • منبع کوئل دار: منبعی است که درون آن از چند لوله ورودی و خروجی از جنس مس پوشیده شده است که وظیفه اصلی آن گرم کردن آب سرد است به نحوی که آبی که درون دیگ گرم شده به داخل این منبع ریخته میشود و در گردش با لوله های مسی آب سرد را گرم میکند .
  • دودکش :جهت خارج شدن دود و گاز های سمی ناشی از سوختن مشعل از دودکش استفاده میشود.
  • پمپ سیرکولاتور : پمپی که برای گردش آب شوفاژ و شوفازخانه استفاده میشود پمپ سیرکولاتور نام دارد. که در بحث تعمیر موتورخانه بیشتر از قسمت واسطه پمپ به مشکل برمیخورد و شروع به آب دادن میکند.

servicekaran24
servicekaran24

نکاتی مربوط به نگهداری از موتورخانه

برای کارایی بهتر موتور خانه ها و کاهش خسارات لازم است نکاتی را مورد توجه قرار دهیم :



  • همیشه زمانی که وارد موتورخانه میشوید در را باز بگذارید تا دود ها و گاز های موجود خارج شوند و دچار مشکل نشوید
  • از ایمن بودن کلید و پریز ها اطمینان حاصل کنید .همیشه یک کلید برق و کپسول آتشنشانی در دسترس بگذارید تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.
  • دیگ ها بررسی شوند که هم ارتفاع آب ها متعادل باشند هم نشتی نداشته باشند و هرچند ماه یکبار رسوب زدایی شوند.
  • مشعل نیز باید بصورت یکنواخت بسوزد تا انرژی متعادل و بهینه باشد و گاز سمی تولید نکند.
  • اتصالات منبع کوئل دار نشتی نداشته باشند .
  • شیرآلات و لوله ها که محل عبور آب است دچار گرفتگی و رسوب نباشد به همین منظور باید هر چند وقت یکبار رسوب زدایی و اسیدشویی و عایق بندی شوند.
  • تعبیه دودکش برای خارج کردن گازهای ناشی از سوختن مشعل .
  • صدای پمپ ها باید سالم باشد .مرتبا پمپ ها را روغن کاری کنید.

ودر آخر باید گفت...

موتورخانه ها فضایی برای نگهداری شیرآلات و تجهیزات گرمایشی میباشند لذا از نگهداری وسایل اضافی و بعنوان انباراستفاده نکنید و باید هرگونه وسایل اضافی و قابل اشتعال از آنجا خارج گردد.

با بازدید های دوره ای و صرف هزینه های کم از موتورخانه و تجهیزات آن محافظت کنیم تا علاوه بر بالابردن راندمان از هزینه ها و خسارات آن جلوگیری نماییم.

تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران
تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در سرویسکاران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.