زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیبایی های المپیک؛ ورزشکارانی متعلق به همه زمانها و همه مکانها

زیبایی های المپیک؛ ورزشکارانی متعلق به همه زمانها و همه مکانها

به نظر شما در میان این همه رشته ورزشی که در المپیک برگزار می شود، نام کدام ورزشکاران در تاریخ بازی ها جاودانه است؟
در این مطلب می خوانید : [بستن]

بعضی از ورزشکاران در دوره های مختلف بازی ها کارهایی خارق العاده انجام داده اند که سبب شده است نام آن ها برای همیشه در المپیک ماندگار شود. این دسته ورزشکاران را می توان ورزشکارانی دانست که به همه زمان ها و همه مردم دنیا تعلق دارند....

ری اوری

این ورزشکار در دوره های مختلف المپیک برنده 8 مدال طلا از مسابقه های پرش المپیک شد. اوری این افتخارات را در سال های 100، 1904 و 1908 کسب کرد. آما آنچه که او را از سایر ورزشکاران در تازیخ المپیک متمایز کرده است، معلول بودن اوری است. اوری در کودکی به فلج اطفال دچار شد و توانایی راه رفتن را از دست داد. اما او دوست داشت که مثل همسن و سالان خود راه رفته و به بازی بپردازد. به همین دلیل با تلاش فراوان و نیروی اراده، بالاخره از روی صندلی چرخدار خود بلند شد. پس از آن هم به طور مرتب به ورزش پرداخت تا پاهایی قوی داشته باشد. او در بازی های المپیک، پاداش اراده آهنین خود را دریافت کرد.

کارولی تاکاش

هنگامی که یک نارنجک در دستان گروهبان مجارستانی " کارولی تاکاش" منفجر شد و سبب قطع شدن دست راستش شد، کارولی عضو تیم ملی تیراندازی مجارستان بود و حتی یک بار هم قهرمان جهان شده بود. اما او این افتخار را با دست راست خود کسب کرده بود. شاید هر کس دیگری به جای تاکاش بود، شدیدا ناامید می شد و ورزش را برای همیشه کنار می گذاشت. اما او پس از مرخص شدن از بیمارستان، شروع به تمرین با دست چپ خود کرد. او بالاخره توانایی تیراندازی با این دست را کسب کرد و سرانجام در دو المپیک 1948 و 1952 قهرمان تیراندازی با تپانچه شد.

دوراندو پی یتری

دونده ماراتن اهل کشور ایتالیا در هوای گرم المپیک سال 1908 پیشتاز مسابقه ماراتن بود. او در لحظات پایانی مسابقه دیگر توان رقابت نداشت. اما مصمم بود که به هدف خود که گذشتن از خط پایان مسابقه بود برسد. تنها چند متر به پایان مسابقه باقی مانده بود. اما او بارها و بارها بر روی زمین افتاد.با این حال از ادامه مسابقه انصراف نداد. داوران به او کمک کردند تا از خط پایان عبور کند و به علت کمک داوران، او از جدول مدال آوران اخراج شد. اما برای او رسیدن به هدف، مهم ترین چیز بود. اراده آهنینی که سبب شد دونده ایتالیایی از خط پایان عبور کند، نام او را در تاریخ المپیک جاودانه ساخت حتی بدون کسب مدال!!

 

ویلما رودلف

 پاهای این دونده سیاهپوست نیز از 4 سالگی تا هشت سالگی کاملا بی حرکت بود. اما با تمرین های فراوان، او روی پای خود ایستاد و سرانجام به سریع ترین دونده زن در سراسر دنیا بدل گشت. رودلف در المپیک 1960 برنده سه طلا در دوهای سرعت شد.

 

لوتز لانگ

المپیک 1936 پیش روی آدولف هیتلر دیکتاتور آلمانی برگزار شد. هیتلر به شدت از سیاهان نفرت داشت و هرگاه، زمان مسابقه "جسی اووس" پرنده سیاهپوست فرا می رسید، از استادیوم بیرون می رفت. تمام استادیوم از "لوتز لانگ"  پرنده آلمانی حمایت می کرد. اما لانگ در این شرایط حریف خود را فراموش نکرد. نزد اوونس رفت که تا آن لحظه، پرش هایش خطا شده بود. او را دلداری داد و حتی اشتباهات اوونس در پرش را به او یادآوری کرد. با همین نصایح لانگ بود که "اوونس" روحیه اش را دوباره کسب کرد و لحظاتی بعد طلای پرش طول المپیک برلین را به دست آورد. نفر دوم کسی نبود جز "لوتز لانگ" پرنده جوانمرد آلمانی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زیبایی های المپیک؛ ورزشکارانی متعلق به همه زمانها و همه مکانها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زیبایی های المپیک؛ ورزشکارانی متعلق به همه زمانها و همه مکانها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.