زمان مطالعه: 4 دقیقه
همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم و سینه و مزایا و عوارض آنها

همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم و سینه و مزایا و عوارض آنها

نکاتی که باید درباره جراحی زیبایی شکم و سینه بدانید را در این مطلب شرح می دهیم

جراحی شکم چیست؟

جراحی شکم در افرادی که چربی در اطراف شکم به مقدار زیادی وجود دارد انجام می شود. این نوع از جراحی زیبایی به دلیل نتایج بسیار سریع و راحتی که برای لاغری دارد بسیار مورد اقبال واقع شده است.همچنین جراحی پلاستیک شکم یا ابدومینوپلاستی عوارض بسیار کم و دوره نقاهت کوتاه دارد.

تغییر شکل شکم در اثر تجمع چربی اضافی، شکم محدب، افتادگی پوست و ترک در ناحیه شکم اثرات بدی در سلامت فیزیکی و روانی به دنبال دارد. در همه افراد، شکم بزرگ برآمده قابل درمان است. عمل شکم در هر سنی می تواند انجام شود. جراحی شکم یا Abdominoplasty (آبدومینوپلاستی فرایند جراحی شکم است که برای از بین بردن مشکلاتی که در زیبایی شکم به وجود آمده با نتایج مؤثر در این ناحیه به کار برده می شود.

عضلات شکم که در اثر چاقی دچار افتادگی و شل شده اند، بعد از عمل جراحی قوی تر شده و پوست آویزان که جای ترک هایی نیز روی آن به وجود آمده است بهبود پیدا می کند و همچنین چربی های اضافی که در این ناحیه جمع شده اند از بین می روند تا شکمی تخت، سفت و جوان با ظاهری زیبا بوجود بیاورد) مجموعه اقداماتی است که شامل برداشتن پوست بیش از حد و چربی شکم و تغییر غضروف عضلانی می باشد. در پی جراحی شکم نیز، ظاهر شکم زیباتر گشته و تنها خط برشی که در زیر شکم ایجاد می نماید از ایرادات این جراحی می باشد.

آبدومینوپلاستی
آبدومینوپلاستی


آبدومینوپلاستی

عوارض جانبی پس از جراحی شکم

  1. ایجاد اسکار از روش های درمان عوارض قطعی عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی
  2. پس از این که جراحی شکم ابدومینوپلاستی انجام شد ممکن است فرد در چند روز اول پس از این عمل جراحی دچار درد شدیدی در ناحیه ی شکم خود شود که کاملا طبیعی است
  3. احتمال ایجاد نکروز در پوست می باشد که ممکن است برای بیمار آزار دهنده باشد، در این حالت بافت پوست دچار نکروز شده و در موارد شدید آن گاهی لازم می شود که با استفاده از عمل های جراحی پوست این ناحیه با پوست سالم جایگزین شود البته این مورد خیلی شایع نیست مگر اینکه فرد به سیگار اعتیاد داشته باشد.
  4. از آن جایی که پس از انجام دادن عمل های جراحی از جمله عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی ممکن است لخته های خون در بدن فرد ایجاد شود و خطر بروز سکته های قلبی، سکته های مغزی و آمبولی ریوی را در فرد افزایش می دهد، لازم است که فرد تا حد ممکن پس از عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی شروع به حرکت کند تا بتوان از بروز این عوارض جانبی پیشگیری کرد
  5. یکی از مهم ترین عوارضی که ممکن است پس از انجام عمل های جراحی از جمله جراحی ابدومینوپلاستی در فرد ایجاد شود عفونت است، زمانی که شما تحت یک عمل جراحی قرار می گیرید راهی برای نفوذ پیدا کردن باکتری ها و میکروب های مختلف به داخل بدن شما به وجود آمده است که می تواند منجر به عفونت های خوش خیم یا بدخیم شود.

چه کسانی باید جراحی شکم را انجام دهند؟

افراد برگزیده برای جراحی شکم، اشخاصی هستند که چندین بار زایمان و حاملگی داشته اند و عضلات شکمشان سست و شل شده است. در مورد کسانی که قصد بارداری دارند و یا اینکه اقدام به رژیم غذایی و کاهش وزن خود کرده اند این عمل نباید انجام گیرد و  بلکه این جراحی 6 ماه بعد از ثابت شدن وزن می بایست صورت گیرد.

وجود خط ها و برش های موجود در خصوص عمل های مختلفی که قبلا صورت گرفته است، برای جراحی شکم نیز میتواند مخاطره آمیز باشد.پس بایستی که حتما قبل از جراحی شکم  نیز معاینه کاملی از شکم داشته و تمام این موارد بررسی شده باشند.

جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه به عنوان کاهش mammoplasty شناخته شده است. این روش شامل حذف بیش از حد پوست، بافت چربی و غدد لنفاوی می باشد. اگر که سینه های بزرگی دارید که شمارا آزرده خاطر میکند، ممکن است تصمیم به عمل جراحی کاهش سینه برای تسکین خود یا سایز سینه مناسب با بدن خود داشته باشید، زیرا جراحی سینه ممکن است به بهبود توانایی شما برای انجام فعالیت های مختلف جسمانی کمک کند.

جراحی سینه با لیزر
جراحی سینه با لیزر


جراحی سینه با لیزر

مزایای کاهش پستان

جراحی کاهش پستان که یکی از انواع روش های جراحی سینه می باشد، می تواند مزایای قابل توجهی برای بانوان (ماموپلاستی) و آقایانی (ژنیکوماستی) که تمایل به سینه های کوچکتر و متناسب دارند، داشته باشد. از مزایای انجام جراحی کوچک کردن سینه می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • جابجا شدن بافت پستان به سمت بالا و کاهش وزن
  • کاهش فشار بر روی نواحی مانند شانه ها و گردن در اثر فشارهای بندهای سینه بند
  • با انجام این عمل شکل و افتادگی پستان اصلاح می شود
  • سینه ها نمایی سفت تر، کوچک تر و گردتر پیدا میکنند

کدام افراد در اولویت انجام جراحی کاهش سینه هستند؟

مناسب برای افرادی که از بزرگ بودن سینه های خود ناراحت هستند

  • سینه های شما مانع از فعالیت فیزیکی شما می شود
  • به دلیل وزن سینه‌ها دچار درد پشت، گردن و شانه می‌شوید.
  • به دلیل بزرگی، سنگینی و آویزان بودن سینه‌ها، دچار فرورفتگی محل بند سوتین می‌شوید.
  • در حالت بدون سوتین، نوک سینه پایین‌تر از شیار سینه قرار می‌گیرد.
  • مناسب برای کسانیکه است که عدم تقارن در سینه هایشان وجود دارد.
  • مناسب برای افرادی که در تنفس دچار مشکل می شوند.
عمل زیبایی سینه
عمل زیبایی سینه


عمل زیبایی سینه

سخن پایانی

اگر قصد انجام عمل بینی ارزان یا نیاز به بهترين جراح زيبايی ابدومینوپلاستی شکم در تهران را دارید و به دنبال مرکز جراحی زیبایی در تهران می باشید، با مراجعه به وب سایت www.clinicsurgery.ir می توانید بهترین کلینیک کاشت مو در تهران آشنا و بهترین متخصص جراح بینی را پیدا کرده و با بهترین قیمت های جراحی زیبایی بینی در کلینیک جراحی زیبایی به نتیجه مطلوب و دلخواهی که مد نظر دارید برسانید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم و سینه و مزایا و عوارض آنها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم و سینه و مزایا و عوارض آنها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.