زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذای مناسب برای مسافرت

غذای مناسب برای مسافرت

تغذیه یکی از کارهای مهم در مسافرت است که بهتر است از قبل آمادگی مهیا کردن آن را داشته باشید.

برای سفر پیش روی شما در ایام عید ما در این مطلب خوشمزه آسمونی چند مدل دستور غذای پیک نیکی پیشنهاد کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها در سفرهای خود استفاده کنید. معمولا سفرهای نوروزی چند روز قبل از تعطیلات رسمی عید آغاز می‌شود. در ادامه با ما باشید.

فلافل خوشمزه

فلافل برای مسافرت در تابستان
فلافل برای مسافرت

فلافل برای مسافرت از دسته غذاهای سبکی است که هم آسان پخته و درست می‌شود و هم در سفر کاربردی است. برای درست کردن فلافل نخود، سیر، پیاز، آرد نخودچی، تخم مرغ، جعفری و گشنیز و ادویه های لازم را احتیاج دارید. بعد از این که نخودها را چرخ کردید با مواد دیگر مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را بگذارید تا چند ساعت استراحت کند. سپس مواد را به شکل گلوله های گرد داخل روغن داغ سرخ کنید.

کتلت آسان

کتلت برای مسافرت در تابستان
کتلت

سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، آرد سوخاری، نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید. شما در ابتدا نیاز دازید تا سیب زمینی و پیاز ها را رنده کرده و آبشان را بگیرید سپس با گوشت و ادویه ها مخلوط نمایید و بگذارید مایع به دست آمده کمی استراحت کند و سپس بعد از چند دقیقه در روغن داغ سرخ کنید. یادتان نرود که سیب زمینی های کتلت رو هم خام و هم پخته میتونید استفاده کنید و به سلیقه خودتون بستگی دارد. در صورتی که کتلت رو با سیب زمینی خام درست کنید هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خودشون می کشد. حتما آب پیاز را بعد از رنده شدن بگیرید. در غیر این صورت کتلت هنگام سرخ شدن وا میرود.

کوکو سبزی

کو کو برای مسافرت در تابستان
کو کو برای مسافرت

کوکو سبزی برای مسافرت هم بسیار خوب می‌باشد. برای درست کردن کوکو شما به سبزی کوکو، تخم مرغ، آرد، نمک و فلفل نیاز دارید. همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و بعد از آن که آنقدر زدید تا کف کرد، داخل روغن داغ سرخ کنید.

همبرگر یک پیشنهاد عالی

همبرگر برای مسفرت تابستان
همبرگر برای مسفرت تابستان

کاهو استفاده کنید.

الویه مناسب سفر

الویه برای مسافرت در تابستان
الویه برای مسافرت

الویه برای مسافرت پیشنهاد خوبی است. درست کردن الویه به سیب زمینی، مرغ آب پزو یا کالباس، خیارشور، سس، هویج، تخم مرغ آب پز و ادویه های لازم نیاز داریم. سیب زمینی و تخم مرغ و هویج را آب پز کرده و بعد از خنک شدن آن ها را پوره کرده و سپس با مواد دیگر مخلوط می کنیم. سعی کنید الویه را در سفرهایتان در فصل های سرد درست کنید.

دلمه یک انتخاب خوب

دلمه برای مسافرت در تابستان
دلمه برای مسافرت

لیمو ترش، شکر و ادویه های لازم نیاز دارید. ابتدا برگ ها را با آب سرد خوب بشورید. دو سوم قابلمه را از آب پر کرده روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب آن به جوش آید. سپس برگ ها را به صورت دسته ای آرام در داخل آب در حال جوش آمدن قرار دهید. پس از گذشت 3 دقیقه یا به اصطلاح پس از 2 جوش خوردن، برگ ها را در سبدی آبکشی کنید.سبزی ها را پاک کرده و پس از شست وشو به صورت ریز خرد کنید. برنج و لپه را هم شسته و در قابلمه ای حاوی مقداری آب بریزید و بگذارید تا بپزد. در صورت دلخواه، مقداری زردچوبه نیز به آن اضافه کنید تا برنج رنگی شود. بعد پیاز سرخ کرده و رب و ادویه را به مایع اضافه کنید. در ادامه برگ ها را باز کرده و سپس مایع را داخل آن بریزید و بپیچید و آرام در قابلمه روی هم بچینید. بعد از آن که پیچیدن دلمه ها تمام شد، مایع آن که از آب و شکر و سرکه تشکیل شده است را به آرامی بر روی دلمه ها بریزید و سپس بر روی درجه ی ملایم بگذارید تا آرام آرام بپزد.

شنیسل انتخاب عالی

شنیسل برای مسافرت در تابستان
شنیسل برای مسافرت

شنیسل برای مسافرت انتخاب خوبی است. شما برای درست کردن شنیسل مرغ به فیله مرغ، ادویه های لازم، پیاز خرد شده، آرد ساده و آرد سوخاری، ادویه های لازم، سیب زمینی پخته شده نیاز دارید. طرز تهیه ی شنیسل مرغ به این صورت است که در ابتدا فیله ها را به صورت عمودی برش دهید و نیم ساعت داخل نمک و فلفل و پیاز قرار دهید، سپس داخل تابه روغن ریخته و بگذارید داغ شود. سپس فیله های مرغ را به آرد ساده آغشته کرده و بعد داخل تخم مرغ  زده شده فرو کرده و بعد داخل آرد سوخاری بغلتانید و داخل تابه بگذارید تا هر دو طرف آن سرخ شود. در آخر آن را با جعفری و گوجه فرنگی تزیین کرده سرو نمایید. اگر مرغ ها مدت زیادی در مواد گفته شده خوابانده شود غذای شما خوشمزه تر می شود بهتر است این کار را از شب قبل انجام دهید.

نظر خود را درباره «غذای مناسب برای مسافرت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره غذای مناسب برای مسافرت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.