زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی استراتژی‌های موثر در خرید و فروش بیت کوین

معرفی استراتژی‌های موثر در خرید و فروش بیت کوین

نوسانات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است؛ این موضوع موجب می‌شود که خطر ریسک کردن در سرمایه گذاری بر روی آنها نیز بالاتر برود.

هرگاه صحبت از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، ضرورت دنبال کردن استراتژی‌های خاص برای خرید یا فروش این ارزها احساس می‌شود. برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال باید بدانید که چه زمانی ارزهای خود را بفروشید و چه زمانی سرمایه بیشتری را وارد بازار کنید. در این مطلب از همتاپی قصد داریم در مورد خرید و فروش بیت کوین و زمان مناسب برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال صحبت کنیم.

نوسانات قیمت و خرید و فروش بیت کوین

نوسانات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است؛ این موضوع موجب می‌شود که خطر ریسک کردن در سرمایه گذاری بر روی آنها نیز بالاتر برود. برای اینکه در این بازار ضرر نکنید و بتوانید سرمایه‌ی اولیه خود را افزایش دهید، باید بدانید که چه زمانی اقدام به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال خود نمایید. اولین قدم برای این کار این است که برای خود یک استراتژی معاملاتی طرح کنید. شما می‌توانید از استراتژی های مختلف در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهره ببرید. در ادامه این مطلب دو استراتژی رایج برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.

  • استراتژی بلند مدت (HODL)

دسته‌ای از معامله گران به صورت بلندمدت بر روی بیت کوین (BTC) و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند و بر این باورند که بیت کوین را باید دست کم برای چند سال نگهداری کرد. به عقیده آنان بیت کوین همواره در حال رشد است و در آینده شاهد افزایش قیمت چشمگیری خواهد بود. بنابراین، در استراتژی بلند مدت شما در زمان پایین بودن قیمت‌، بیت کوین را خریداری می‌کنید و مانند جانتان از آن‌ها محافظت می‌کنید (Hold on for dear life که مخفف آن می‌شود HODL!)

این روش خرید و فروش بیت کوین سود زیادی را برای سرمایه گذاران این عرصه به ارمغان آورده است؛ بنابراین می‌توان به آن به چشم یک استراتژی موفق در دراز مدت نگاه کرد.

  • استراتژی کوتاه مدت: معاملات روزانه

برخلاف روش بلند مدت، سرمایه گذاری با استراتژی کوتاه مدت پیرو نوسانات بازار بوده و مرتباً دستخوش تغییر و تحول قرار می‌گیرد. در این حالت، ابزارهای تحلیل تکنیکال بازار و ربات‌های معاملاتی می‌توانند کمک شایانی به سرمایه گذاران ارائه دهند.

معرفی استراتژی‌های موثر در خرید و فروش بیت کوین
معرفی استراتژی‌های موثر در خرید و فروش بیت کوین

اصول کلی این استراتژی از این قرار است که شما در زمانی که قیمت بیت کوین تازه شروع به افت کردن نموده است، دارایی خود را می‌فروشید و در زمانی که قیمت این ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد، مجدداً آن‌ها را با قیمت پایین‌تر خریداری می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید با همان سرمایه اولیه، بیت کوین بیشتری به دست آورید.

معامله گرانی که از این روش استفاده می‌کنند از نوسانات قیمت بازار خرید و فروش ارز دیجیتال به نفع خود بهره برده و حتی در زمان سقوط بازار ارزهای دیجیتال نیز قادر به کسب درآمد خواهند بود.

از نقطه نظر دیگر، برخی معتقدند استراتژی نوسان گیری قیمت ارزهای دیجیتال حکم می‌کند که تنها در زمانی که قیمت‌ها روند صعودی دارند اقدام به خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نموده و در زمان‌های دیگر تنها تماشاگر بازار باشید. در واقع خرید در زمانی که ریزش بیشتر قیمت امکان پذیر نباشد (کف حمایتی) صورت گرفته و فروش مختص زمانی خواهد بود که رشد به نهایت خود برسد (سقف مقاومتی). خلاصه کلام این که در قیمت پایین بخرید و در قیمت بالا بفروشید!

طبیعی است که این محاسبات گاهی از پیچیدگی‌ها و ظرافت‌هایی بسیار بیشتر برخوردار بوده و بنابراین همواره باید جانب احتیاط را رعایت کنید و تا حد ممکن ابزارهای تحلیل تکنیکال (TA) و فاندامنتال (FA) بازار ارزهای دیجیتال را برای اطمینان از سرمایه گذاری خود به کار بگیرید.

  • استراتژی ترکیبی

بسیاری از سرمایه گذاران با ترکیبی از دو روش ذکر شده در بالا در جهت حفظ و افزایش دارایی دیجیتال خود استفاده می‌کنند. در واقع، در این استراتژی شما توکن‌های خود را تا زمان تعدیل بازار نگه می‌دارید.

سخن آخر

استراتژی‌های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پیشنهاد شده‌اند که بسته به میزان سرمایه و ترجیحات فردی خود می‌توانید از یکی از این استراتژی‌ها یا ترکیبی از آن‌ها در سرمایه گذاری خود بر روی ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

نکته مهمی که باید از این مطلب دریافت کرده باشید این است که اگر قصد کسب درآمد از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را دارید، بهترین کار این است که به یادگیری تحلیل تکنیکال بازار بپردازید. به علاوه، مطالعه رفتار کسانی که بیشترین سرمایه را در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارند (به اصطلاح نهنگ‌ها) نیز می‌تواند به شما در انتخاب استراتژی مناسب در لحظه یاری رساند.

تولید محتوا توسط صرافی ارز دیجیتال همتاپی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی استراتژی‌های موثر در خرید و فروش بیت کوین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی استراتژی‌های موثر در خرید و فروش بیت کوین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.