زمان مطالعه: 21 دقیقه
تور اروپا

تور اروپا

تور اروپا در تمام فصول سال طرفداران بسیار زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی به سرزمین های زیبای اروپا...

تور اروپا در تمام فصول سال طرفداران بسیار زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی به سرزمین های زیبای اروپا مسافرت می کنند.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

بسیاری از افراد برای مسافرت و گذراندن تعطیلات، کشورهای اروپایی را انتخاب می کنند که اغلب با استفاده از تورهای اروپایی مسافرت می کنند. اگر شما هم قصد سفر به اروپا را دارد و در مرحله انتخاب تور اروپا هستید، این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور اروپا را برای شما عزیزان منتشر می کنیم .

در این مقاله از آسمونی به معرفی فهرست تور اروپا و جاذبه های گردشگری در کشورهای مختلف اروپا می پردازیم.

فهرست تور های اروپا :



  1. تور آلمان
  2. تور اسپانیا
  3. تور ایتالیا
  4. تور اوکراین
  5. تور اتریش
  6. تور ارمنستان
  7. تور انگلستان
  8. تور بلژیک
  9. تور بلغارستان
  10. تور پرتغال
  11. تور جمهوری چک
  12. تور جمهوری آذربایجان
  13. تور روسیه
  14. تور سوئد
  15. تور سوئیس
  16. تور فرانسه
  17. تور فنلاند
  18. تور قبرس
  19. تور مجارستان
  20. تور لهستان
  21. تور نروژ
  22. تور هلند

رویای سفر به سرزمین عجایب و تعطیلاتی که به سرعت برق و باد خواهند گذشت!

کدام مقصد، کدام شهر، کدام قاره؟

نفسی عمیق بکشید و چشمهایتان را ببندید.

جهانی را تصور کنید که ورای زمان و مکان هر آنچه که روح و جسم را اغنا می‌کند درون خود جای داده است.

ثانیه‌ها خواهند گذشت اما هر لحظه به مانند تصوری ابدی در ذهن ثبت خواهد شد.

سفر به اروپا سفری الهام بخش است و وسعت جاذبه‌هایی که در مقابل دیدگان آشکار می‌شوند بی‌مانند.

همین امر به شما ثابت خواهد کرد که گاه توقعاتمان آنطور که باید و شاید است کمال گونه نیست.

اما به طور حتم سفر به این قاره سطح انتظاراتتان را تغییر خواهد داد.

این سرزمین اضداد، مدرن و باستانی، ساده و لوکس، سخت و نرم را با ظریف‌ترین طراحی در کنار هم جای داده است و ترکیبی بی بدیل را در سرتاسر پهنه‌اش گسترده است.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

چرا تور اروپا

گاه در گوشه‌ای نشسته‌ایم و در عین بی‌حوصلگی حسی عجیب درونمان شروع به غلیان می‌کند.

حسی که تنها با تجربه‌ای جدید آرام خواهد گرفت.

تجربه‌ای که روح ماجراجویانه را در قالبی منحصربفرد و اغناکننده تجلی بخشد. شاید اروپا همان قالب باشد.

این دنیای هزار رنگ هر آنچه را که در ذهنمان تنها به عنوان رویایی دست نیافتنی پذیرفته‌ایم در مقابل دیدگانمان محقق می‌سازد. تاریخ و معماری چون امواجی نامرئی در هم تنیده‌اند و در مسیر خود شهرهای باشکوه را پدید آورده‌اند.

در این میان این فرهنگ زایای این سرزمین است که همچون روحی در کالبد بی‌جان این شهرها دمیده شده است و همین امر اولین نگاه به این آثار بی‌مانند را چون خاطره‌ای فراموش ناشدنی در ذهن ثبت خواهد کرد. اما این همه آنچه که در این سرزمین پر شور انتظار گردشگران تور اروپا را می‌کشد، نیست. جاذبه‌های این قاره، از جشن‌های آهنگین و موزه‌هایی که هزاران داستان ناگفته را دل خود پنهان کرده‌اند تا سواحل و جزایر همیشه آفتابی، تک به تک، جزء به جزء انگیزه سفر به این قاره را در دل زنده خواهند کرد. پس به خواندن ادامه دهید.

کسی چه می‌داند شاید انگیزه‌ای که به دنبالش می‌گردید در آن شامل شده باشد.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

بازدید از شهرهای پر شور اروپا

اولین نگاه به شهرهای این سرزمین هر گونه تعریفی از این بستر زندگی را دگرگون خواهد داد.

دیگر شهر تنها محلی برای گذران روزهای عمر نخواهد بود، بلکه در قالب عرصه‌ای برای جاودانه شدن خودنمایی خواهد کرد. معماری، تاریخ و فرهنگ چون جریانی لطیف و پر پیچ و تاب در هم آمیخته و چون قلم استادی پیکره‌شان را تراشیده و صیقل داده است. گوناگونی و رنگین بودن بخشی از هویت شهرهای اروپا است و همچون هوا برای حیاتشان ضروری. در این میان ایتالیا، اسپانیا و فرانسه زادگاه ناب‌ترین و مسحور کننده‌ترین شهرهایی شده‌اند که از دل تاریخی ناآرام و پر فراز و نشیب سربرآورده‌اند.

ونیز زیبا با ظاهر پیچیده و پر رمز و رازش و حال و هوای عاشقانه‌اش با هیچ چیز و هیچ مکانی قابل قیاس نیست. فلورانس به عنوان یکی از الهام بخش‌ترین، هنری‌ترین و خوش‌منظره‌ترین شهرهای دنیا، به مثابه موزه‌ای آکنده از شاهکارهای اساتید نامی عرصه هنر در مقابل دیدگان گسترده شده است. ایتالیا با رم این شهر جاودانه که باوقار بر فراز هفت تپه گسترده شده است و منزلگاه کولوسئوم و فواره پر آذین تروی است شناخته می‌شود. بارسلون این شهر جهانی و دلربا با معماری منحصربفردش، وعده‌های لذیذش و حال هوای پر شور مدیترانه‌ایش، قطعاً یکی از انگیزه‌های سفر با تور اروپا محسوب می‌شود. و پاریس این تک نگین انگشتر فرانسه، اگرچه شاید جاذبه‌هایش کلیشه‌ای به نظر خواهند آمد، اما همچنان مسحور کننده و به تمام معنا پر احساس است.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

تجربه‌ای بی‌ بدیل در جزایر و سواحل اروپا

جزایری بکر که به مثابه عقیقی سبز بر انگشتر آبی دریا می‌درخشند با سواحلی آرام که آفتاب بی‌وقفه بر آن‌ها بوسه می‌زند، به گردشگران تور اروپا مجالی برای فراغت از هیاهوی همیشگی شهرها را بدست می‌دهند. شن‌های نرم و آبی زلال دریا روح را در میان امواج رها و جسم را غرق در آرامشی بی‌مانند خواهند کرد.

از آرامش و تنهایی خلیج‌های کوچک تا حال و حوای پر شور کرانه‌های طلایی، این قاره سراسر زیبایی است و سواحل و جزایر بی‌مانند آن روح گردشگران تور اروپا را تسخیر خواهد کرد. جزیره زیبای کرس (Corsica، فرانسه) که آرام و باوقار در میان دریای مدیترانه واقع شده است، کرانه‌های آفتابی جزایر بالئاری و قناری (Balearic Islands and Canary Islands، اسپانیا) با شن‌های ابریشمیشان، سیسیل (Sicily، ایتالیا) به عنوان بزگترین و پرجاذبه‌ترین جزیره مدیترانه، ساحل کوت دازور (Costa d'Azur) با شهرهای تاریخی زیبایش، دهکده‌های قدیمی ماهی گیریش و حال و هوای لوکس و اشرافیش، سینکوتره (Cinque Terre، ایتالیا) که اصیل‌ترین تصویر از زیبایی را در پنج دهکده سراسر رنگش مجسم می‌سازد، بدون شک از انکار ناشدنی‌ترین مقاصد نه تنها در اروپا بلکه در سراسر دنیا به شمار می‌روند.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

بازدید از آثار تاریخی و موزه‌های اصیل اروپا

از زیبایی مسحور کننده شاهکارهای رنسانسی ایتالیا گرفته تا بقایای خیره‌ کننده معماری مورها در اسپانیا، اروپا متنوعترین سبک‌های معماری جهان را شامل شده است. در هر گوشه قلعه‌ای سنگی، خاموش و دلسرد از هر آنچه که شاهدش بوده است، انتظار شیفته‌ای را می‌کشد تا تمام آنچه را که می‌داند برایش بازگو کند. و این معماری قرون وسطی‌ایست که با تمام سیاهیش در میان گذرگاه‌های سنگ فرش شده و پیچ در پیچ می‌چرخد و می‌رقصد و در مسیرش کلیساهایی پر آذین و پر نگاری چون کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano، ایتالیا) را غرق در نور و مرمر خلق کرده است. بی شک بازدید از این سازه‌های سالخورده، تاریخ را به شیرین‌ترین درس زندگی گردشگران تور اروپا بدل خواهد کرد.

اگرچه  بسیاری از میراث جهانی ثبت شده توسط یونسکو در این قاره واقع شده‌اند اما این تمام آنچه که تاریخ این سرزمین را می‌سازد نیست. اروپا بزرگترین و معتبرترین مجموعه‌های هنری دنیا را در خود جای داده است و این انکار ناشدنی‌ترین واقعیت در رابطه با اصالت این سرزمین است. لوور (The Louvre، فرانسه)، زیباترین و بزرگترین موزه جهان با بیشترین تعداد بازدید کننده، موزه واتیکان (Vatican Museums، واتیکان) با سقف‌هایی که به مثابه دفتر نقاشی هنرمندی پر ذوق که هیچ نقطه‌ای را سفید نگذاشته است و موزه رینا سوفیا (Reina Sofia، اسپانیا) که تمام آنچه را که فقط در کارت پستال‌ها دیده‌ایم در اصیل‌ترین حالت ممکن در معرض دیدگان گردشگران تور اروپا قرار می‌دهد، چون دریچه‌هایی به دنیای گذشته روح را در زمان شناور خواهند ساخت.

جویندگان فرهنگ و سنت، اروپا را غرق در اصالت خواهند یافت.

نواحی روستایی این قاره فارغ از گذر زمان در هر عصری غزلی تازه برای سراییدن دارند. ناحیه توسکانی (Tuscany، ایتالیا) بواسطه تپه‌هایی صیقلی، جذابیتی قرون وسطی‌ای و غذاهایی بسیار لذیذ شناس شده است و اندلس زیبا (Andalusia، اسپانیا) با دهکده‌های سفید پوشش، ظاهر بی آلایش روستاییش و حال و هوای تاریخی‌اش که همچنان می‌توان طنین فریاد مسلمانان را در گذرگاه‌های پر پیچ و تابش شنید، قلب گردشگران تور اروپا را تسخیر نموده است.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

گشت و گذار در طبیعت بکر اروپا

اگر فهرستی هزار موردی از تمامی آنچه که می‌پندارید دیدنشان تمامی خستگی‌های سال‌های ملالت آور عمر را از تن به در خواهند کرد بنویسید، سفر با تور اروپا دو هزار مورد را در مقابل دیدگانتان خواهد گسترد. وسعت جاذبه‌های طبیعی این قاره بی‌شمار است. از سختی کوه‌های سر به فلک کشیده تا نرمی آبی آرام دریاها، از انبوهی گیسوان سبز جنگل‌های بکر تا پراکندگی عطر خوش گل‌های وحشی در وسعت بی‌کران علفزارهای رقصان در باد، جاذبه‌های این سرزمین هزار رنگ، ورای انتظاراتتان را رقم خواهد زد. تجربه چشم اندازهای خیال انگیز رشته کوه‌های دولومیتی (Dolomites، ایتالیا) و مناظر بکر پارک‌ ملی اردسا (Ordesa y Monte Perdido National Park، اسپانیا) دفتر یادداشتتان را آکنده از خاطرات سبز خواهند کرد و فرصت ثبت تصاویری بی‌نظیر از آنچه که شاید تجربه‌اش در جایی دیگر امکان پذیر نباشد به دست می‌دهند.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

تجربه‌ای متفاوت از خرید همراه با تور اروپا

نمی‌توان با تور اروپا سفر کرد اما خرید کردن را به عنوان بخشی از جاذبه‌های آن تجربه نکرد. در فرانسه این رایحه‌ لطیف عطر و طعم اصیل پنیر فرانسوی است که گردشگران را مدهوش خود کرده‌ است. اما چه چیز می‌تواند با تن پوش‌های هزار نقش ایتالیایی که در پس ویترین‌های اشرافی میلان و فلورانس بازدید کنندگان را مبهوت مهارت طراحان این سرزمین ساخته‌‌اند رقابت کند. دامن‌های پرچین و باد بزن‌های رنگین اسپانیایی نیز لحظه‌هایتان را آکنده از اصالت این سرزمین شعر و موسیقی خواهند کرد. در آخر هم هرگاه تب خرید امانتان داد، درکافه‌‌ای در حاشیه پیاده‌راهی بنشینید و به تماشای گذر زمان در حالی که جرعه جرعه قهوه‌ اسپرسو ایتالیایی را می‌نوشید بنشینید.





تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

شرکت در جشنواره‌های پر شور اروپا

هیچ رویدادی به خودی خود اهمیت ندارد مگر بتوان از آن جشنواره‌ای ساخت! به نظر می‌رسد که اروپا به این شعار بسیار پایبند باشد. شور و هیجان حتی در شب‌های این سرزمین جاری است و آن را به مانند روز روشن کرده است. در واقع شاخص‌ترین ویژگی این قاره حیات شبانه پرشورش است که به روزترین رویدادها را نیز شامل شده است. در این میان کارناوال ونیز (Carnival of Venice، ایتالیا) با زنان و مردان نقاب پوشش به عنوان یکی از مشهورترین و زیباترین مراسمات دنیا شناخته می‌شود. مراسم مذهبی سمانا سانتا (Semana Santa، در شهر سویل، اسپانیا) با تمام وقارش احتمالاً باشکوه‌ترین مراسم مذهبی در سراسر جهان به شمار می‌آید و جشنواره گاوهای خشمگین (San Fermin، اسپانیا) جنون آمیزترین آن.

تور اروپا
تور اروپا

تجربه طعمی متفاوت همراه با تور اروپا

هیچ منویی را نمی‌توان یافت که تنوع غذایی این قاره را شامل شده باشد.

از پیش غذا تا دسر، گستردگی انتخاب‌ها، گردشگران تور اروپا را شگفت زده خواهد کرد و آن‌ها را با طیفی از طعم‌ها و رنگ‌هایی روبرو می‌سازد که هیچگاه فراموششان نخواهند کرد. اگرچه نمی‌توان از میان این وعده‌های لذیذ خوش طعم‌ترینشان را برگزید اما نمی‌توان منکر طعم اصیل تاپا (Tapas) این پیش غذای اسپانیایی که با تنوع بی‌بدیلش هر ذائقه‌ای را اشباع خواهد کرد شد و البته این دستورهای پخت کم نظیر ایتالیا هستند که بی‌اشتهاترین‌ها را بر سر ذوق آورده‌اند.

از میان شاهکارهای دنیای بستنی خوش رنگ که هیچگاه از آن سیر نخواهید شد و هرگز نمونه‌اش را در خارج از ایتالیا نخواهید یافت اشاره کرد.

تور اروپا
تور اروپا

بهترین زمان سفر با تور اروپا

سفر با تور اروپا در تمام طول سال امکان پذیر است.

لذا آنچه که برنامه سفر به این قاره را تعیین می‌نماید تمایلات شخصی افراد است نه آب و هوا. عموماً ماه‌های مه، ژوئن و سپتامبر بهترین زمان سفر به اروپا به شمار می‌روند چرا که عمده هزینه‌ها در حد معقولی پایین، جمعیت گردشگران کمتر و آب و هوا در شرایط مناسبی قرار دارد.

اروپا از تنوع اقلیمی و جغرافیایی بسیار بالایی برخوردار است.

به گونه‌ای که هر ناحیه از آن آب و هوایی متفاوت دارد.

کشورهای شمالی اروپا شامل نروژ، فنلاند و دانمارک از ماه دسامبر تا ماه مارس بسیار سرد هستند و بارش شدید برف را تجربه می‌کنند. اما بخش‌های جنوبی آن شامل فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تقریباً در تمام طول سال آفتابی هستند و بارش باران عموماً در طول زمستان روی می‌دهد.

نواحی جنوبی اروپا در طول تابستان گرمای بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند.

بویژه بخش‌های مرکزی اسپانیا می‌توانند به طرز غیر قابل تحملی گرم شوند.

با  این وجود ماه‌های ژوئیه و اوت محبوب‌ترین ماه‌های سال جهت سفر با تور اروپا به شمار می‌روند.

نواحی ساحلی در طول ماه اوت به واسطه حضور گردشگران فرانسوی و ایتالیایی بسیار شلوغ می‌شوند. صفوف بازدید کنندگان بسیار طولانی است و عمده هتل‌ها از پیش رزرو شده‌اند. همین امر سفر با تور اروپا در طول فصل تابستان را به سفری پر هزینه بدل کرده است. لازم به ذکر است که روند افزایش قیمت‌ها تا ماه‌های اکتبر و نوامبر ادامه دارد. بنابراین اگر قصد سفر به این قاره و بازدید از نواحی ساحلی در طول این فصل را دارید، هتل خود را از پیش رزرو نمایید.

در مقابل فصول بهار و پاییز ایده‌آل ترین زمان جهت سفر با تور اروپا را بدست می‌دهند. چرا که هزینه اقامت و پروازها بسیار پایین است و عمده کشورها از آب و هوایی معتدل برخوردارند. با این وجود نواحی شمالی این قاره بارش شدید باران و هوای بسیار سردی را تجربه می‌کنند. علاوه بر بهار و پاییز، زمستان (بویژه در طول ماه‌های ژانویه و فوریه) نیز بواسطه هزینه کم سفر، پیست‌های اسکی و بازارچه‌های خرید کریسمس به عنوان یکی دیگر از فصول پر گردشگر به شمار می‌رود.

تور اروپا
تور اروپا

گردش در اروپا

سفر در اروپا به واسطه طیف وسیع انتخاب‌هایی که اتوبوس، قطار و خطوط هواپیمایی ارزان قیمت در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، مقرون به صرفه و خالی از دردسر است.

در ادامه سه روش محبوب جهت تردد در سطح اروپا را معرفی خواهیم نمود.

اتوبوس جهت سفر از یک کشور به کشور دیگر گزینه چندان مطلوبی به نظر نمی‌رسد.

با این وجود اگر تنها قصد سفر به کشورهای همسایه را دارید، گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

سفر با اتوبوس کم هزینه‌تر از سفر با قطار یا هماپیما خواهد بود.

اگرچه هر کشور خطوط اتوبوسرانی مختص به خود را دارد، برای مسافت‌های طولانی در سطح بین‌الملل، یورولاین (Eurolines) گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

به عنوان مثال سفر از لندن به مقصد پاریس تنها 25 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

و این در حالی است که هزینه همان سفر با هواپیمایی EasyJet چیزی در حدود 55 دلار خواهد بود.

علاوه بر این، سفر با یورولاین از برلین به مقصد پاریس هزینه‌ای معادل 100 دلار را شامل می‌شود و این در حالی است که اگر بلیط قطار خود را در دقیقه نود خریداری نمایید 248 دلار هزینه در بر خواهد داشت. مگاباس‌ها (Megabus) نیز روشی ارزان جهت تردد در سطح شهرهایی چون پاریس به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که اگر قصد سفر در طول مسیرهای پر گردشگر را دارید باید صندلی خود را از حدود یک ماه پیش رزرو نمایید.

اگر فاصله بین مقاصد سفرتان زیاد است قطار گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

خطوط راه‌آهن اروپا در سفرهای کوتاه بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه هستند و سفر با قطارهای شبانه کمی پر هزینه‌تر. خرید بلیط‌های Eurail Pass امکان بازدید از چندین مقصد مشخص را در طی چندین سفر بدست می‌دهند و بلیط‌های بین‌المللی این شرکت  سفر به کلیه مقاصد گردشگری در سطح اروپا را شامل می‌شوند.

هزینه این بلیط‌ها بسته به مقاصد پیشنهادیشان و مدت اعتبارشان متغیر است.

رقابت شدید موجود در میان خطوط هواپیمایی اروپا، هزینه‌ سفر با آن‌ها را در سطح قابل توجهی پایین نگهداشته است. در این میان شرکت‌های Transavia، EasyJet، Ryanair و Vueling مقرون به صرفه‌ترین پروازها را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال سفر از بارسلون (Barcelona، واقع در اسپانیا) به مقصد نیس (Nice، واقع در فرانسه) تنها 25 دلار هزینه در بر خواهد داشت. اگر از حدود یک ماه پیش پروازهای خود را رزرو نمایید می‌توانید از سفر با پروازهای ارزانتر نیز بهره مند گردید. در هنگام استفاده از خدمات این هواپیمایی‌ها به محدودیت‌های اعمال شده توجه نمایید چرا که به شدت در رابطه با این قوانین سخت گیر هستند. به عنوان مثال باری که با خود به همراه دارید نباید از حدود تعیین شده بیشتر باشد که در غیر اینصورت باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

تور اروپا
تور اروپا

قیمت تور اروپا

هزینه سفر با تور اروپا بسته به طبقه بندی تور که طیفی از لوکس تا ارزان قیمت را شامل می‌شود.

و حضور ترانسفر در فرودگاه، رنج قیمتی متنوعی از 5 تا سیزده میلیون را شامل می‌شود.

زمان سفر و درجه کیفی هتل از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت پکیج‌های پیشنهادی می‌باشند.

بدیهی است که سفر در فصول پر گردشگر که شش ماهه اول سال را در بر می‌گیرند.

و اقامت در هتل‌های پنج ستاره قیمت حداکثری تورهای پیشنهادی را رقم خواهند زد.

تور اروپا
تور اروپا

برای جوانان ، سفر به دور اروپا می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی باشد.

از پاریس  زیبا گرفته تا کافی‌شاپ‌های آمستردام و سواحل یونان، جاذبه‌های گردشگری اروپا هستند.

پدر این قاره چیز‌های زیادی برای دیدن وجود دارد که حتی اگر بخواهیم نمی‌توانیم همه را نام ببریم.

اما حتی اگر قصد سفر به دور اروپا را نداشته باشید، این قاره سواحل زیبا، معماری‌های با‌شکوه و قدیمی و مردمی مهربان دارد.

هر کشور به‌طوری باور‌نکردنی با دیگر کشور‌ها تفاوت دارد.

تور اروپا
تور اروپا

هزینه‌های معمول تور اروپا

هتل و هاستل در تور اروپا

بسته به اندازه‌ی اتاق و میزان محبوبیت هاستل، کرایه‌ی اتاق بین 18 تا 40 یورو برای هر‌شب است. هزینه‌ی اتاقی 6 تخته در برلین 15 یورو است.

در‌حالی‌که هزینه‌ی همین اتاق در پاریس 32 یورو می‌شود. پاریس گران‌ترین و آتن ارزان‌ترین اتاق‌ها را ارائه می‌دهند.

هزینه‌ی محوطه‌های اردوگاهی برای هرشب و برای یک جای چادر بین 9 تا 15 یورو است.

در اروپای شرقی هزینه‌ی هاستل بسته به اندازه‌ی آن‌جا و میزان محبوبیت، بین 6 تا 15 یورو است.

هرچه بیشتر به سمت شرق روید، هزینه‌ی محل اقامت ارزان‌تر خواهد شد.

هزینه‌ی اتاق دو تخته‌ی خصوصی در هاستل با حمام مشترک نزدیک به 27 تا 55 یورو برای هر‌شب خواهد بود.

هزینه‌ی اتاق دو تخته در هتل دو ستاره با صبحانه، وای‌فای و حمام خصوصی، 27 یورو است.

 غذا در تور اروپا

در اروپای غربی می‌توانید از مغازه‌های کوچک ساندویچ، برش‌های پیتزا و سوسیس تهیه کنید.

این مغازه‌ها در ایستگاه‌های قطار و اتوبوس و خیابان‌های پر رفت و آمد هستند.

شما با 65 یورو می‌توانید غذای یک هفته را خود بپزید.

این مغازه‌های کوچه غذای ارزان ارائه می‌دهند و شما می‌توانید روزانه با 9 تا 15 یورو غذای خود را تهیه کنید.

غذا‌ی رستوران برای یک وعده‌ی کامل به همراه نوشیدنی بین 13 تا 25 یورو است.

غذا در شرق اروپا ارزان‌تر از غرب است.

حمل ونقل در تور اروپا

عموما هزینه‌ی حمل و نقل در سراسر اروپا با تراموا، قطارو مترو 1.80 یورو برای بلیت یک‌طرفه است. هزینه‌ی قطار‌های میان شهری در شهر‌های مختلف اروپا فرق می‌کند و برای قطار‌های سریع‌السیر یا عادی تفاوت دارد. هزینه‌ی بلیت قطار سریع‌السیر از برلین به مونیخ نزدیک به 190 یورو، بوردو به پاریس 95 یورو و مادرید به بارسلون 150 یورو است.

فعالیت‌ها در تور اروپا

هزینه‌ی اکثر موزه‌ها و تور‌ها از 14 یورو شروع می‌شود. البته این هزینه در شرق اروپا کم‌تر است. هزینه‌ی تور‌های یک‌روزه 35 تا 100 یورو است. از آن‌جایی‌که قیمت‌ها بین‌ کشور‌های مختلف متفاوت است، صحبت در خصوص هزینه‌های کلی کمی سخت است.

نکاتی برای کم کردن هزینه‌ها در تور اروپا

در تور اروپا غذا را خودتان درست کنید

در این قاره مغازه‌های کوچک زیادی وجود دارند که ساندویچ‌های نیمه آماده و مواد اولیه‌ی غذا‌ها را دارند.

کمی غذا تهیه کرده و در‌حالی‌که از شهر دیدن می‌کنید غذا بخورید.

این راهی بسیار ارزان‌ و لذت‌بخش برای غذا‌خوردن است.

غذا درست کردن را نمی‌پسندید؟ مشکلی نیست. راه‌های دیگری نیز برای تهیه غذا با قیمت مناسب وجود دارد. از مغازه‌های ساندویچ فروشی محلی، فلافلی مائوز (Maoz)، فست‌فود‌های فرانسوی وک‌تو‌واک (Wok to Walk) و دست‌فروش‌های خیابانی غذا تهیه کنید. از رستوران رفتن پرهیز کرده و سعی کنید از همین مکان‌های محلی و با قیمت مناسب غذا تهیه کنید.

در تور اروپا برای رسیدن به مقصد برنامه داشته باشید

حمل و نقل نیز می‌تواند هزینه‌ی معقولی داشته باشد اگر به مسیر اشتباه نروید.

در‌صورت اشتباه رفتن باید راه را برگردید و پول اضافه پرداخت کنید.

تور اروپا
تور اروپا


کاوچ‌سرفینگ (Couchsurfing)

هاستل‌ها به سرعت پر می‌شوند. اکر دوستی ندارید که با او اتاق بگیرید، از کاوچ‌سرفینگ (زندگی با کسانیکه حاضرند اتاقی را به رایگان در اختیار گردشگران قرار دهند) استفاده کنید.

در تور اروپا از پرواز‌های ارزان استفاده کنید

اگر می‌دانید به کجا سفر خواهید کرد و مقصد قطار (شبکه‌ی ریلی) ندارد، هرچه زود‌تر پرواز را رزرو کنید. ایرلاین‌هایی چون ترانساویا، ایزی‌جت، ویز ایر و رایان ایر معمولا تخفیف می‌دهند. هزینه‌ی سفر رفت و برگشت با این هواپیمایی‌ها در زمان تخفیف، تنها 5 دلار آمریکا خواهد بود.

در تور اروپا در باغچه‌ها چادر بزنید

سرویس خدماتی بسیار خوبی وجود دارد که با ورود به سایت این سرویس، شما می‌توانید باغچه‌هایی را پیدا کنید که صاحبانشان اجازه می‌دهند شما به‌طور رایگان یا با پرداخت مبلغی اندک (4-10 یورو) در باغچه‌ی آن‌ها چادر بزنید. این سرویسی جدید است و از سال 2010 آغاز به کار کرده است. همواره افراد زیادی به این سرویس می‌پیوندند و آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن باغچه اعلام می‌کنند.

شما می‌توانید با جستجو در این سایت از امکانات هرکدام از باغچه‌ها اطلاع یابید.

در تور اروپا کارت توریست شهر بگیرید

دفاتر محلی گردشگری، کارت‌های توریست شهر را برای تمامی امکانات شهری همچون جاذبه‌های گردشگری تور‌ها و رستوران‌ها ارائه می‌دهند. با استفاده از این کارت از امکاناتی چون جاذبه‌های گردشگری و تور‌های شهری، سیستم حمل و نقل عمومی و برخی رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به‌ رایگان استفاده کرده یا تخفیف بگیرید.این کارت پول زیادی را ذخیره می‌کند. با استفاده از این کارت در شهر اسلو پایتخت نروژ، می‌توان نزدیک به27 یورو ذخیره کرده و از سیستم حمل و نقل رایگان استفاده کرد. در بازدید از موزه‌ای در پاریس 78 یورو تخفیف گرفته و با استفاده از لندن کارت، تقریبا65 پوند انگلیس (83 یورو) ذخیره کنید. اگر می‌خواهید از جاهای زیادی دیدن کنید، حتما از این کارت تهیه کنید.

در تور اروپا از تور‌های شهری رایگان استفاده کنید

یکی از بهترین گزینه‌های موجود در شهر‌های بزرگ، وجود تور‌های رایگان با پای پیاده است.

این تور‌ها بهترین راه برای دیدن جاذبه‌های مختلف، آشنایی با تاریخ و محک بردباری خود شما است!

تور اروپا
تور اروپا


در تور اروپا از شبکه‌ی ریلی استفاده کنید

استفاده از شبکه‌ی ریلی صد‌ها دلار به نفعتان خواهد شد. در‌صورتی‌که می‌خواهید به نقاط دور و دور اروپا سفر کنید، استفاده از شبکه‌ی ریلی بهترین گزینه است.

در تور اروپا از راید‌شر (Rideshare) استفاده کنید

اگر برنامه‌ای قابل تغییر دارید می‌توانید از سرویس راید‌شر (Rideshare)  استفاده کنید و با ماشین‌های مردم محلی برای سفر‌های بین شهری حتی میان کشوری سفر کنید. من از این سرویس در سوییس استفاده کردم و نه تنها مقدار قابل توجهی پول کمتر خرج کردم، بلکه با مردم جالبی آشنا شده و چیز‌های زیادی راجع‌به فرهنگ و نوع زندگی آن‌ها آموختم. رانندگان تایید‌شده هستند و این نوع سفر کاملا امن است.

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در تور اروپا

چیز‌های جالب زیادی در اروپا وجود دارد و اسم بردن تک تک آن‌ها غیر‌ممکن است.

اما در ‌این‌جا می‌خواهیم با چند فعالیت محبوب آشنا شوید.

در تور اروپا در پاریس گردش کنید

شهر نور، لقبی است که همگان به پاریس می‌دهند.

غذا، محیط، تاریخ، همه و همه پاریس را شهری جذاب کرده‌اند و نادیده گرفتن این حس جادویی نا‌ممکن است.

با یک‌بار سفر، قادر به بازدید از کل شهر نخواهید بود.

کار‌های زیادی برای انجام وجود دارد و سال‌ها طول می‌کشد تا همه چیز را ببینید!

اما با چند روز گردش نظر خوبی راجع‌به شهر پیدا خواهید کرد.

آمستردام در تور اروپا

علاوه‌بر کافی‌شاپ‌ها و نور‌های قرمز چیز‌های زیادی در این شهر وجود دارد.

خیابان‌های سنگ‌فرش شده و آجری در اطراف کانال‌های زیبا منظره‌ی زیبایی به وجود آورده‌اند.

آمستردام شهری سرشار از هنر است و مردم محلی آن‌جا هرلحظه آماده‌ی کمک به شما خواهند بود. در سفر به آمستردام حتما از کافی‌شاپ‌های جردان (Jordaan)  و اوست (Oost)  در همسایگی آمستردام دیدن کنید.

تور اروپا
تور اروپا
کوه های آلپ

جزایر یونان در تور اروپا

این جزایر قطب گردشگری تابستانه‌ی اروپا است. جزایر کاس و کرت مقاصد محبوب انگلیسی‌ها هستند. جزیره‌ی سادورینی اهمیت تاریخی دارد، میکونوس جزیره‌ای لوکس و پاروس جزیره‌ای آرام و ساکت است.

با وجود صد‌ها جزیره، شما می‌توانید مکان مورد علاقه‌ی خود را بیابید.

در تور اروپا در بارسلون، اوقاتی آرام داشته باشید

بارسلون شهری است که 24 ساعت شبانه‌روز  و 7روز هفته بیدار و پر از جنب‌و‌جوش است. برای دیر‌وقت شام خوردن و جشن‌های مختلف آماده باشید. در کنار غذا‌های خوشمزه و تفریحات شبانه، سبک معماری گادی (Gaudi)  و تاریخی که به زمان رم باستان‌ می‌رسد، این شهر را متمایز کرده‌است.

لندن در تور اروپا

فرهنگ انگلیسی را در لندن تجربه کنید. بهترین موزه‌های جهان در این شهر قرار دارند (رایگان هستند) و غذا‌های لذیذ، شگفت‌انگیز هستند.

برای خرید از یازار غذای یک‌شنبه‌ها، به خیابان بریک لین (Brick Lane) بروید.

شاید برخی پاریس را به لندن ترجیح دهند اما چیز‌هایی جالب و غیر‌طبیعی در لندن زیاد وجود دارد. لندن شهری ارزان نیست.

برلین در تور اروپا

شهر امروزی و زیبای برلین مقصد گردشگری جذابی خواهد بود.

برلین یکی از ارزان‌ترین شهر‌های اروپا است و شهر هنر، موسیقی و غذا‌های لذیذ است.

غذا‌های خاورمیانه با قیمت‌های بسیار ارزان عرضه می‌شوند.

از موزه‌ی تاریخ این شهر که یکی از بهترین موزه‌های اروپاست، حتما دیدن کنید.

پراگ در تور اروپا

شهری زیبا با تاریخی شگفت‌انگیز است. مقصدی ارزان است.

در تعطیلات آخر هفته مردم به خیابان‌ها می‌آیند و غذا می‌خورند. پراگ یکی از زیبا‌ترین شهر‌های اروپا است.

اینترلاکن در تور اروپا

اینترلاکن (Interlaken) در کوه‌های سوییس واقع شده است.

به دلیل امکان کوه‌نوردی، هات‌چاکلت‌های خوشمزه و ورزش‌های گوناگون بهترین مکان برای استراحت پس از بازدید از شهر‌ها و موزه‌های گوناگون است.

در تور اروپا در رم گردش کنید

این شهر تاریخی غذا‌های خوشمزه و تفریحات شبانه‌ی مختلفی دارد.

خیابان‌های کوچک رم که به راحتی نمی‌توان در آن‌ها قدم زد، فضای شهر را رویایی کرده‌اند.

حتما از منطقه‌ی تراستور (Trastevere) دیدن کنید.

در این منطقه با فرهنگ ایتالیا به خوبی آشنا خواهید شد.

تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

در تور اروپا در منطقه‌ی چینکوئه تره (Cinque Terre) در ایتالیا کوه‌نوردی کنید

این پنج صخره‌ی زیبا در کنار آب‌های گرم و نخلستان‌های زیبای زیتون و انگور قرار گرفته است.

در این صخره‌ها، شما کوه‌نوردی جذاب و شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

برای چالش بیشتر به آرامی از صخره‌ها بالا روید. یا تنها روی خط ساحلی قدم بزنید.

کراکوف در تور اروپا

شهر کراکوف شبیه به شهری قرون وسطایی در یک کارت پستال است. این شهر حتی از پراگ نیز زیبا‌تر است.

شهری فعال، امروزی، جوان‌پسند و مرکز علم و دانش در لهستان است.

دانشجویان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند.

اکثر گردشگران برای شرکت در جشن‌های مختلف به این‌جا می‌آیند.

اما در کنار شرکت در این جشن‌ها، از غذا‌های خوشمزه و بُعد تاریخی شهر نیز لذت ببرید.

همچنین اردوگاه آشویتس (بزرگترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در لهستان) در این منطقه قرار دارد.

کورنوال در تور اروپا

بهترین قسمت انگلستان خارج از لندن است و متاسفانه عده‌ی کمی از گردشگران لندن را ترک می‌کنند. برای رفتن به جایی با قیمت‌های ارزان‌تر، محلی‌های مهربان، زیبایی طبیعی، کوه‌نوردی فوق‌العاده، شهر‌های کوچک و در یک کلام برای  دیدن انگلستان قدیمی و سنتی، به طرف غرب و سمت کورنوال بروید.

آلپ سوییس در تور اروپا

چه در زمستان و چه در تابستان برای کوه‌نوردی به کوه‌های آلپ سوییس بروید، با مناظری بسیار زیبا و هیجان‌انگیز رو‌به‌رو خواهید شد. البته کوه‌های آلپ در همه‌ی کشور‌ها زیبا هستند.

و در کشور‌های ایتالیا، فرانسه و سوییس این مناظر به یک اندازه زیبا هستند.

تور اروپا
تور اروپا
تور اروپا

در تور اروپا در جشن توماتینا (La Tomatina) گوجه فرنگی پرتاب کنید

توماتینا (La Tomatina)، این جنگ بزرگ غذایی هر سال در آخرین چهارشنبه‌ی ماه اوت در شهر بونل اسپانیا برگزار می‌شود.

در این جشن مردم 1 ساعت به یکدیگر گوجه پرتاب می‌کنند.

خیابان‌ها تا قوزک پای افراد پر از گوجه و آب گوجه می‌شود.

پس از آن مردم به رودخانه رفته و در آن‌جا خود را تمیز کرده و سپس به شهر برگشته و جشن می‌گیرند.

در تور اروپا چیزی بیش از دراکولا در رومانی پیدا کنید

عده‌ی کمی از مردم از رومانی دیدن کرده‌اند. این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع است با شهر‌های قرون وسطایی، سواحل زیبای دریای سیاه و کوه‌نوردی فوق‌العاده، کشف‌نشده باقی‌مانده‌است. همه‌ی این تفریحات و فعالیت‌ها در این کشور ارزان است و تنها با روزی 30 دلار می‌توانید در کل کشور گردش کرده و از شلوغی و اذدحام مرکز و غرب اروپا در امان بمانید.

رومانی در تور اروپا

در تور اروپا در اسکاندیناوی گردش کنید

در این‌جا کیفیت زندگی بالاست، مردم بسیار مهربان و صمیمی هستند و خصوصیت بارز شهر‌ها، تمیز و تاریخی بودن آن‌هاست. این منطقه از اروپا ارزان نیست اما راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. اجازه ندهید قیمت‌های بالا شما را از این‌جا فراری دهند! از شهر‌های زیبای این شبه جزیره می‌توان به کپنهاگ، استکهلم، گوتلاند (Gotland)، آبدره‌های نروژ و لاپلند (Lapland) در فنلاند  اشاره کرد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.