زمان مطالعه: 9 دقیقه
سایز استوری اینستاگرام باید چقدر باشد؟ بهترین ابعاد استوری اینستاگرام

سایز استوری اینستاگرام باید چقدر باشد؟ بهترین ابعاد استوری اینستاگرام

شبکه های اجتماعی جدید به دنیای ما وارد می شوند، امکانات جدید اضافه می کنند و الگوریتم‌ها همواره در حال به‌روزرسانی هستند.

 خبر خوب این است که این شبکه های اجتماعی اینجا هستند و خواهند ماند. طبق آماری که اینستاگرام منتشر کرده است، هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر در اینستاگرام فعالیت می کنند و روزانه بیش از 500 میلیون استوری فعال وجود دارد. علاوه بر این، 90 درصد افراد در این پلتفرم، یک صفحه کسب ‌و کار را دنبال می‌کنند که این ویژگی، اینستاگرام را به گزینه‌ای اصلی برای بیزینس های مختلف تبدیل کرده است. استوری اینستاگرام مدت هاست به یک ترند محبوب تبدیل شده است که به این زودی ها از بین نمی رود. پاملا بامپ، نویسنده هاب اسپات، می‌گوید:

"استوری‌ اینستاگرام به‌عنوان دریچه‌ای برای برندها عمل می‌کند تا محصولات، خدمات یا مشتریان راضی خود را نشان دهند. استوری‌ برندها در اینستاگرام به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا درباره موضوعات مرتبط با برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. محتوای مفید و ارزشمند ارائه دهد و به خریداران احتمالی اجازه دهد تا به برند شما بیشتر اعتماد کنند." 

شاید با خواندن این متن و اطلاع از اهمیت اینستاگرام، تیم بازاریابی خود را آماده کنید تا استوری های جدیدی برای اینستاگرام شما منتشر کنند. برای انجام این کار، تیم شما باید تصمیم بگیرد که چه نوع تصاویر یا ویدیوهایی را می خواهند پست کنند. چگونه برای گرفتن این تصاویر برنامه ریزی می کنید؟ با گوشی یا دوربین حرفه ای؟ در این مطلب، ابعاد استوری اینستاگرام و اینکه چرا ابعاد دقیق استوری برای بازاریابی اینستاگرام بسیار مهم است را خواهید آموخت. قبل از آن بهتر است با ترفندها و قابلیت های پرکاربرد این پلتفرم آشنا باشید. آموزش کامل اینستاگرام را در فرادرس دنبال کنید تا درک این مطلب برای شما آسان شود.

 آموزش اینستاگرام از صفر تا صد – کلیک کنید  

اینستاگرام با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو همچنان در قلمرو شبکه های اجتماعی یکه تاز است. اجرای استوری اینستاگرام یکی از بزرگترین موفقیت های این پلتفرم است و با امکانات و ویژگی های جدیدی منتشر شده است. با استوری های اینستاگرام می توانید لحظاتتان خود را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. می توانید استوری های اینستاگرام را در قالب یک ویدیوی کوتاه یا یک عکس عمودی منتشر کنید. می توانید ببینید که چه کسی استوری های اینستاگرام شما را مشاهده کرده است و حتی می توانید استوری خود را به عنوان هایلایت به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید. ما عملکرد برندهای زیادی را در استفاده از استوری های اینستاگرام رصد کرده ایم و اینجا هستیم تا بهترین اندازه را برای استوری اینستاگرام به شما نشان دهیم. در این مطلب برخی از بهترین روش ها به همراه راهنمای ابعاد استوری اینستاگرام برای کمک به شما در ایجاد استوری های حرفه ای و جذاب اینستاگرام آموزش می دهیم.  

بهترین ابعاد  استوری اینستاگرام

چرا سایز استوری اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام این ابعاد و اندازه ها را در اختیار شما قرار داده است تا استوری شما با بالاترین کیفیت منتشر شود. این ابعاد برای اکثر دستگاه‌های تلفن همراه مناسب هستند و با رعایت اندازه های لازم ویدیو، تصویر یا گیف شما در سیستم ‌عامل ‌های مختلف به وضوح نشان داده می‌شود. استفاده از سایز استوری اینستاگرام کاربردهای دیگری نیز دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • برند شما را حرفه ای نشان می دهد
  • محتوا با کیفیت به نظر می رسد
  • از پیکسل سازی غیر ضروری تصاویر یا ویدئو جلوگیری می کند

اگر به این ابعاد پایبند نباشید، تصاویر یا ویدیوهای شما کات می‌شوند و محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، به درستی نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است ابعاد تصاویر و ویدیوهای خود را با استفاده از یک برنامه ویرایش عکس اینستاگرام از قبل تعیین کنید.

 بهترین برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر، گوشی اندروید و آیفون – کلیک کنید  

ابعاد استوری اینستاگرام چقدر باید باشد؟

1. ابعاد تصویر در استوری اینستاگرام

سایز استوری اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل می باشد که نسبت تصویر آن 9:16 است. این بدان معنی است که عرض ویدیو یا عکس استوری شما باید 1080 پیکسل و ارتفاع آن 1920 پیکسل باشد. فرمت های فایل تصویری پشتیبانی شده در پلتفرم اینستاگرام PNG و JPG هستند. هم چنین، حجم تصویر استوری اینستاگرام نیز باید کمتر از 30 مگابایت باشد.

2. ابعاد ویدئو در استوری اینستاگرام

ابعاد استوری اینستاگرام برای ویدیوها نیز، 1080 در 1920 پیکسل است و اندازه فایل ویدیوی استوری اینستاگرام شما باید کمتر از 4 گیگابایت باشد. دو فرمت مجاز برای فایل ویدئویی اینستاگرام MP4 و MOV است. اینستاگرام در مورد اندازه استوری های اینستاگرام بسیار هوشمندانه عمل می کند. اگر عکس یا ویدیویی را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید که با ابعاد لازم مطابقت ندارد، اینستاگرام محتوای شما را برش می‌دهد و گاهی اوقات آن را بیش از حد بزرگ می‌کند که باعث از دست دادن کیفیت می شود.

بهترین سایز برای استوری اینستاگرام چیست؟

"منطقه امن" به منطقه ای در استوری اینستاگرام شما اشاره دارد که در آن محتوا محدود نشده است یا در معرض قطع شدن نیست. اگر بخواهید محتوا را به خارج از منطقه امن منتقل کنید، اینستاگرام به طور خودکار خطوط آبی رنگی را نشان می دهد،  به این معنی که محتوا باید در وسط صفحه باقی بماند. همچنین، اینستاگرام هنگام به اشتراک گذاشتن استوری، شما را راهنمایی می کند تا آن ها را کاملاً در مرکز قرار دهید. در استوری های شخصی اینستاگرام می توانید هر محتوایی را قرار دهید. با دوربین جلوی گوشی عکس بگیرید، قاب را کج کنید و صورت خود را بپوشانید. عالی است!  ابعاد استوری اینستاگرام

با این حال، در حساب تجاری یا شرکتی اینستاگرام، باید همه ویدیوها به صورت حرفه‌ای گرفته شوند و موردی که می‌خواهید تبلیغ کنید در مرکز صفحه نمایش قرار بگیرد. مهم تر از همه، اگر قصد دارید نظرسنجی یا استیکر اضافه کنید، فضای کافی را برای قرار دادن محتوا در یک قاب در نظر بگیرید. در ادامه، نکاتی را برای سایز صحیح استوری اینستاگرام شما را مرور خواهیم کرد.

راهنمای انتخاب سایز استوری اینستاگرام

1. قبل از آپلود، کیفیت محتوای خود را چک کنید

اینستاگرام تصاویر را در طول فرآیند آپلود فشرده می‌کند، بنابراین زمانی که یک تصویر پیکسلی منتشر می شود، بسیار بی کیفیت تر نشان داده می شود. قبل از اینکه تصاویر خود را در اینستاگرام آپلود کنید، بررسی کنید که رزولوشن تصویرتان حداقل 72 باشد.

2. به اندازه، شکل و نسبت تصویر توجه کنید.

اینستاگرام در مورد رعایت ابعاد جهت اطمینان از کیفیت عکس ها و ویدیوها بسیار سختگیر است. هنگامی که یک تصویر یا ویدیوی عمودی را از گالری موبایل خود در استوری آپلود می کنید، به احتمال زیاد در مورد سایز و اندازه آن هیچ فکری نمی کنید، زیرا اینستاگرام به طور خودکار اندازه استوری را فرمت می کند.  با این حال، اگر عکس‌های افقی دارید که با ابعاد مورد نیاز متناسب نیستند، اینستاگرام عکس‌های شما را برش می‌دهد، صفحه محتوای شما را در حالت بزرگ‌نمایی قرار می دهد و یا آن را بسیار کوچک‌ نشان می دهد. در نهایت، تصاویر و ویدیوهای شما با کیفیت بسیار پایین منتشر می شود. از این رو، همیشه نسبت تصویر 9:16 را قبل از انتشار محتوا در استوری رعایت کنید. استراتژی تولید محتوا شامل همه این موارد می شود و اهمیت آن در مارکتینگ بسیار زیاد خواهد بود. مطلب زیر استراتژی تولید محتوا را به طور کامل آموزش می دهد. 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی – کلیک کنید  

3. از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید.

برنامه‌های ویرایش عکس می‌توانند به شما کمک کنند کیفیت استوری های خود را کنترل کنید و به استفاده از ابعاد مناسب استوری اینستاگرام پایبند بمانید. برای ویرایش عکس های خود برای اینستاگرام می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

کانوا (Canva)

یک گزینه عالی برای برای استوری اینستاگرام شماست! کانوا قالب هایی دارد که براساس ابعاد اینستاگرام طراحی شده اند. هم چنین، این برنامه قالب های رایگان و پولی را نیز ارائه می دهد.

لومن 5 (Lumen5)

این نرم افزار تولید ویدئو برای استوری اینستاگرام را بسیار آسان کرده است. با آپلود کردن عکس یا ویدئو مورد نظرتان در این برنامه، می توانید ابعاد مناسب آن را با در نظر گرفتن قوانین اینستاگرام انتخاب کنید.

ایزل (Easil )

این برنامه قالب هایی برای استوری اینستاگرام دارد تا به شما در ایجاد محتوای جذاب کمک کند. ایزل الگوهایی برای تصاویر تکی ارائه می دهد و  امکان کلاژ تصاویر نیز در این برنامه وجود دارد. سایز استوری اینستاگرام

ادوبی اسپارک (Adobe Spark)

تصاویر و ویدئوهای گرافیکی برای استوری اینستاگرام را می توانید به آسانی در این برنامه طراحی کنید. شما می توانید استوری های خود را در این برنامه با گزینه های تایپوگرافی و تصاویر آن ها بسازید. با استفاده از این ابزارها می توانید محتوای خود را طراحی کنید، تصاویر و فیلم ها را آپلود کنید و آن ها را با استفاده از امکانات ویژه ویرایش نمایید. اگر تصاویر باکیفیتی دارید که با دوربین حرفه‌ای گرفته شده‌ یا اگر می‌خواهید المان های گرافیکی و متنی به تصاویر یا ویدیوهای خود اضافه کنید، این ابزارها به نیاز هایتان به خوبی پاسخ خواهند داد.

4. عمودی آپلود کنید!

در حالی که پست‌های اینستاگرام از نظر جهت و ابعاد انعطاف‌پذیرتر هستند، استوری‌ها در قالب عمودی بهترین عملکرد را دارند. قبل از انتشار، مطمئن شوید که عکس‌ها و ویدیوهایتان عمودی هستند. اگر محتوا نسبت به عمودی شدن مقاومت می کند، آن را به عنوان یک پست عادی منتشر کنید.

5. حجم فایل کمتر از 30 مگابایت باشد.

مراقب حجم فایل خود باشید. اینستاگرام فقط تا 30 مگابایت را می پذیرد و این عدد، فضای زیادی را برای عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد. اگر کیفیت محتوای شما خوب به نظر نمی رسد، وقت آن رسیده که عیب های آن را پیدا کنید.

بهبود کیفیت استوری ها در اینستاگرام

ممکن است گاهی اوقات استوری های شما با کیفیتی که می‌خواهید آپلود نشود. اجازه دهید به چند سوالی که ممکن است در مورد کیفیت داشته باشید، پاسخ دهیم. چرا استوری های اینستاگرام من تار می شود؟ چرا کیفیت تصویر در استوری اینستاگرام تغییر می کند؟ استوری اینستاگرام شما ممکن است به دو دلیل تار باشد: 1- اینستاگرام ویدیو یا تصویر را تا حدی فشرده کرده است که تار به نظر برسد. 2- گزینه ابعاد یا نسبت تصویر غیرفعال است. برای رفع این مشکل، باید کیفیت تصویر یا ویدیویی که آپلود کرده‌اید را دوباره بررسی کنید. حجم فایل چقدر است؟ آیا حداقل رزولوشن آن 72 است؟ اگر اندازه فایل خیلی کوچک باشد یا رزولوشن آن کم باشد، فرآیند فشرده سازی اینستاگرام آن را بدتر خواهد کرد. یک نسخه با کیفیت بالاتر را انتخاب کنید تا وقتی اینستاگرام آن را فشرده می کند، دیگر پیکسلی به نظر نرسد. ابعاد آن را دوبار بررسی کنید. برای اطمینان از بالاترین کیفیت ممکن، سعی کنید از اندازه 1080 در 1920 استفاده کنید. پس از انجام این مراحل، اگر استوری شما هنوز تار است، نکات زیر را برای حل این مشکل دنبال کنید.

1. فایل با کیفیت انتخابی را در دستگاه های دیگر امتحان کنید.

اگر اینترنت شما ضعیف باشد، استوری های اینستاگرام با کیفیت پایین تری نمایش داده می شوند. اینستاگرام این کار را جهت صرفه جویی در منابع و بهبود تجربه کاربری حین تعامل با سایر قسمت های سایت انجام می دهد. می توانید از دوستانتان بپرسید که آیا کیفیت استوری شما پایین است یا خیر. ممکن است آنها و مخاطبان شما استوری ها را بدون هیچ مشکلی مشاهده کنند.  اندازه استوری اینستاگرام 

2. گزینه بهینه سازی یا Data Saver را غیرفعال کنید.

بهینه سازی قابلیتی است که از آپلود ویدیوها جلوگیری می کند و مصرف داده شما را کاهش می دهد. اگر اینترنت شما خوب است اما همچنان با کیفیت استوری هایتان مشکل دارید، این ویژگی ممکن است بی تاثیر نباشد.

3. عکس ها را در دوربین های مختلف تست کنید.

به عنوان آخرین راه حل، بررسی کنید که آیا تفاوتی در کیفیت دوربین گوشی شما و دوربین اینستاگرام وجود دارد یا خیر. عکس‌هایی که با دوربین گوشی خود می‌گیرید ممکن است تنظیمات فشرده‌سازی اینستاگرام را بهتر تحمل کنند ( و یا برعکس). ابعاد استوری برای استراتژی اینستاگرام ضروری هستند. تمام بازاریابان باید از استوری اینستاگرام استفاده کنند. در حالی که پست کردن منظم یک تاکتیک عالی است، انتشار استوری نیز باعث می شود که نتیجه بهتری از زمان و منابعی که در این پلتفرم صرف می‌کنید، دریافت نمایید. استوری های اینستاگرام قابلیت کشف شما را افزایش می دهد، شهرت و آگاهی برند را دوچندان می کند و به رشد بهتر کسب و کارتان کمک می کند. استوری های اینستاگرام یک ویژگی عالی است که می تواند به شما کمک کند فالوورهای بیشتری داشته باشید. می‌توانید با افزودن لینک ها به استوری‌ خود، از ویژگی دعوت به عمل استفاده کنید و فالوورهای خود را به صفحه خاصی هدایت کنید. حتی می توان از این ویژگی برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند استفاده کرد. درست کردن استوری اینستاگرام به زمان زیادی نیاز ندارد، اما طراحی یک استوری جذاب تلاش بیشتری را می طلبد. به یاد داشته باشید که فالوورهای خود را خسته نکنید و از تصاویر و گرافیک های جذاب تری استفاده کنید تا برند شما از برندهای دیگر متمایز شود. از ابعاد مناسب استوری اینستاگرام 1080 در 1920 استفاده کنید تا بتوانید به بهترین کیفیت استوری دست پیدا کنید. با این کار اینستاگرام تصاویر شما را برش نمی دهد و آن ها را خراب نمی کند. این ابعاد برای استوری های تبلیغاتی اینستاگرام نیز یکسان است! در بازاریابی خلاق و منحصر به فرد باشید تا با استفاده از استوری های اینستاگرام موفقیت بیشتری کسب کنید. مجموعه آموزش های بازاریابی سایت فرادرس نیز می تواند در این راستا برای شما مفید باشد. 

آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی – کلیک کنید

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سایز استوری اینستاگرام باید چقدر باشد؟ بهترین ابعاد استوری اینستاگرام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سایز استوری اینستاگرام باید چقدر باشد؟ بهترین ابعاد استوری اینستاگرام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.