زمان مطالعه: 3 دقیقه
ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت یک سایت متمرکز خرید خودرو را با عنوان «سامانه یکپارچه خودرو» راه‌اندازی کرده است.

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت یک سایت متمرکز خرید خودرو را با عنوان «سامانه یکپارچه خودرو» راه‌اندازی کرده است. به این واسطه تخصیص و ثبت‌ نام خودرو با دقت بیشتر و بدون دردسر انجام می‌شوند. در ادامه این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که سامانه یکپارچه خودرو چیست و چگونه می‌توان با استفاده از خدمات آن و به کمک ثبت نام خودرو صاحب ماشین شد.

سامانه یکپارچه خودرو

در چند سال اخیر شاهد فرازونشیب‌هایی در خرید و فروش خودرو بوده‌ایم. نامتوازن بودن عرضه و تقاضا، حضور دلالان در بازار خودرو و بی‌ثباتی قیمت دلار از جمله عواملی هستند که باعث افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو شده‌اند.

در همین راستا رئیس‌جمهور در اسفندماه 1400 با صدور 8 فرمان برای بهبود شرایط صنعت خودرو دستور داد. از طرفی دیگر وزارت صمت تصمیم گرفت با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام «سامانه یکپارچه خودرو» اجازه عرضه خودروی داخلی به شیوه قرعه‌کشی و طرق دیگر را لغو کند. بنابراین این سایت به سامانه ثبت نامه خودرو بدون قرعه کشی تبدیل شده است.

ثبت نام خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا

ثبت نام خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا

با محدود شدن خرید خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا و همچنین لغو شرایط قرعه‌کشی که در چند سال اخیر مور استقبال گسترده‌ای قرار گرفت، شرکت‌های خودروسازی در طرح‌های فروش فوق‌العاده فرصت ثبت نام خودرو را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

برای مثال ایران خودرو در مهر 1401 در فراخوانی امکان فروش خودروها را در سامانه ثبت نامه خودرو بدون قرعه کشی فراهم کرد. ایران خودرو در آذرماه 1401 مجدداً طرح فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرد که خودروهای خود را در مدت 90 روز به دست افرادی برساند که ثبت‌ نام خودرو را انجام داده‌اند.

علاوه بر ایران خودرو، شرکت سایپا نیز در آذرماه 1401، با سامانه ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی شرایطی برای خریداری محصولات مختلف را ایجاد کرده است. به این ترتیب، متقاضیان توانستند با ورود به سایت ثبت نام خودرو نسبت به خرید ماشین مورد نظر خود اقدام کنند.

نحوه ثبت نام خرید خودروهای ایران خودرو

نحوه ثبت نام خرید خودروهای ایران خودرو

همانطور که گفتیم، ایرانیان در مهرماه و آذرماه 1401، طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو شرایطی داشته‌اند که خودروهای مورد نظر خود را خریداری کنند. بر اساس این طرح‌ها، که در نهم مهر و آذر اجرا شدند، مشتریان باید وارد سایت ایران خودرو شده و ثبت‌نام می‌کردند. این افراد بعد از دریافت نام کاربری و رمز ورود، نوع خودروی مورد نظر خود را انتخاب می‌کردند. پس از آن باید تا تکمیل شدن ظرفیت منتظر می‌ماندند.

طبق توضیحات تحویل خودروهای ثبت‌نامی 3 ماه بعد از موعد ثبت درخواست و پرداخت هزینه‌ها بوده‌ است. متقاضیان ماشین‌های ایران خودرو باید به چند نکته توجه می‌کردند:

  1. هر کد ملی می‌تواند فقط یک خودرو را انتخاب و خریداری کند.
  2. متقاضیانی که پلاک فعال روی سواری‌های شخصی دارند، نمی‌توانند برای خرید خودرو ثبت نام کنند.
  3. فردی که ثبت می‌کند باید شماره موبایل و شماره شبای خود را در پروفایل به طور صحیح وارد نماید. اگر اطلاعات اشتباه باشند، در مراحل بعدی دردسرساز خواهند شد.
  4. مشتریان حقوقی نمی‌توانند ثبت نام خودرو را انجام دهند.
  5. ارائه گواهینامه حداقل پایه سوم دارای اعتبار متقاضیان برای ثبت‌نام الزامی است.

نحوه ثبت نام خرید خودروهای سایپا

سایپا در آذرماه 1401 طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را بدون قرعه‌کشی به اجرا در آورد. متقاضیان می‌بایست در سایت سایپا ثبت‌نام می‌کردند. پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور نیز فرصت داشتند که نام خودروی مورد نظر را انتخاب نمایند.

برای ثبت نام خودرو در طرح‌های فروش فوری خودروهای سایپا نیز نکاتی باید رعایت شوند. این اصول عبارتند از:

  1. اطلاعات کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت ثبت شده در سایت سایپا باید با اطلاعات متقاضیان مطابقت داشته باشند.
  2. متقاضیان باید بالای 18 سال سن داشته و دارای گواهینامه حداقل پایه سوم باشند.
  3. امکان خرید انصرافی و انتقال خودرو به صورت وکالتی وجود ندارد.
  4. شخصیت‌های حقوقی نمی‌توانند در طرح‌های فروش فوری خودرو شرکت کنند.
  5. هر کد ملی فقط می‌تواند یک ماشین ثبت‌نام کند.
  6. متقاضیان در صورتی می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند که طی 48 ماه گذشته در شرکت‌های خودروسازی ثبت‌نام نکرده و فاکتور ماشینی برای آن ثبت نشده باشد.
  7. پس از اینکه کارکرد ماشین‌ به 1000 کیلومتر رسید و حداکثر 5 ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو می‌توانند برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی‌های سایپا مراجعه کنند.

کدام خودروها بدون قرعه‌کشی به فروش می‌رسند؟

شاید این سؤال برای شما هم وجود داشته باشد که چه خودروهایی را می‌توان در سامانه یکپارچه خودرو خریداری کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که ایران خودرو و سایپا در هر طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی، تعداد محدودی از محصولات خود را انتخاب کرده‌اند. برای مثال مردم می‌توانستند در طرح آذرماه سایپا خودروهایی از جمله ساینا (S)، شاهین (G)، کوییک (S)، کوییک با گیربکس معمولی و کوییک آر با گیربکس معمولی را انتخاب کنند.

از طرفی (22MVM X)، آریزو 5 توربو، تیگو 7 (PRO)، تیگو 8 (Classic) و تیگو 8 (PRO) از جمله خودروهایی بودند که متقاضیان در طرح‌های فروش بدون قرعه‌کشی ایران خودرو می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

آنچه اهمیت دارد، توجه به تاریخ‌هایی است که متقاضیان اجازه شرکت در طرح‌ها را دارند. در ضمن این افراد باید به قوانین و ضوابطی که ایران خودرو اجرا می‌کند، پایبند باشند.

نتیجه‌گیری

وزارت صمت سامانه یکپارچه خودرو را راه‌اندازی کرد تا بتواند فراز و نشیب‌های صنعت خودرو را بهتر کنترل کند. در این راستا دو شرکت خودروسازی بزرگ ایران یعنی سایپا و ایران خودرو طرح‌های فروش خودرو را بدون قرعه‌کشی ایجاد کردند تا متقاضیان بتوانند خودروهای مورد نظر خود را در زمان و شرایط مناسب تحویل بگیرند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.