زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین و ارزانترین قیمت اینترنت نامحدود و غیر حجمی

بهترین و ارزانترین قیمت اینترنت نامحدود و غیر حجمی

انتخاب بهترین و به صرفه ترین سرویس اینترنت برای کاربران ایرانی به یکی از اصلی ترین دغدغه های این روزها آنان...

بهترین و ارزانترین قیمت اینترنت نامحدود و غیر حجمی
بهترین و ارزانترین قیمت اینترنت نامحدود و غیر حجمی

انتخاب بهترین و به صرفه ترین سرویس اینترنت برای کاربران ایرانی به یکی از اصلی ترین دغدغه های این روزها آنان تبدیل شده است. در ادامه با آسمونی همراه باشید تا به صرفه ترین سرویس اینترنت را از بین تمامی بسته های ADSL عرضه شده در کشور انتخاب کنیم.

تغییر تعرفه ها از سوی وزارت ارتباطات و سرویس های گوناگونی که شرکت های مختلف در اختیار کاربران قرار می دهند شاید برای کاربران حرفه ای تر مشکل چندان بزرگی به نظر نرسد اما بخش بسیار بزرگی از استفاده کنندگان اینترنت ایران قادر به صرف چندین ساعت وقت برای مقایسه و انتخاب بهترین سرویس اینترنتی ممکن نیستند و گشت و گذار در میان وب سایت های اپراتورهای فروش نیز بعضا به سردرگمی بیشتر آنها افزوده است.

برای انتخاب سرویس های ADSL پارامترهای مختلفی برای مقایسه وجود دارد. شما می توانید قیمت سرویس ها را در اولویت قرار دهید، می توانید حجم مصرفی را مدیریت کنید، سرعت تبادل داده ها را به عنوان مهم ترین پارامتر انتخاب کنید یا مدت زمان ممکن برای استفاده از سرویس ها را اولویت اول خود بدانید. اما استفاده از چنین روش هایی تقریبا در بیشتر موارد به نتیجه نخواهند رسید چون شرکت های ارائه دهنده ADSL از الگوی یکسانی استفاده نمی کنند و با ثابت در نظر گرفتن هر یک از این فاکتورها، سایر موارد به شدت متغیر خواهند بود. پس بهترین روش برای انتخاب یک سرویس مناسب چیست؟

فرض را بر این خواهیم گذاشت که بودجه ما برای خرید یک سرویس اینترنت یک ماهه 50.000 تومان است و حالا تصمیم داریم با این بودجه، بهترین و به صرفه ترین سرویس ADSL ممکن را انتخاب کنیم. شرکت هایی که برای خرید سرویس به آنها مراجعه خواهیم کرد عبارت اند از شاتل، پارس آنلاین، آسیاتک، صبانت، داتک، های وب و شرکت مخابرات.

اولین ایستگاه، بررسی سرویس های شاتل است. طرح های نامحدود این شرکت که با پسوند ART شناخته می شوند بین 28 تا 400 هزار تومان قیمت دارند و البته طرح ویژه ای برای استفاده اینترنت شبانه در آنها در نظر گرفته نشده است.

ایستگاه بعدی پارس آنلاین است. سرویس های اینترنتی این شرکت با ابتکاری جالب با استفاده از المان های حیوانات طراحی شده اند و در این ساختار، کرم های خاکی کمترین سرعت (128) و یوزپلنگ ها بیشترین سرعت (8192) را در اختیار دارند. سرویس های پارس آنلاین در بازه قیمتی 21 هزار تومان تا 7963000 تومان به فروش می رسند که گران ترین آنها مربوط به سرویس 2048 دو ساله با ترافیک نامحدود است. اما بودجه حدود 50 هزار تومانی ما را به سرویس 2048 یک ماهه با نشان شترمرغ راهنمایی می کند

در مرحله بعدی آسیاتک را بررسی خواهیم کرد. سرویس های این شرکت نیز با نام هایی مانند کیمیا، کولاک، شهاب، چابک و چلچله شناخته می شوند و در بازه ای بین 7500 تومان تا 3600000 تومان دسته بندی می شوند.

شرکت صبانت تمامی طرح های خود را تنها با سه نام ECO، Mixed و Unlimited عرضه می کند. در این بین طرح های Mixed مربوط به سرویس های یک ساله، طرح های ECO در بازه  های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه و طرح های Unlimited تنها در مدت یک ماه قابل دسترسی هستند.

پس از این به سراغ شرکت داتک خواهیم رفت. این شرکت بر خلاف سایرین از نام های خاصی برای معرفی سرویس ها استفاده نکرده و به همان روش معرفی عددی کلاسیک بسنده کرده است. در محدوده قیمتی مورد نظر، سرویس نامحدود 256 به چشم می خورد.

شرکت های وب که احتمالا جدیدترین عضو این گروه باشد طرح های متفاوتی را برای کاربران خود عرضه می کند و سرویس های اختصاصی مانند فشفشه و نیترو باعث می شوند برای مقایسه آنها با سرویس های سایر شرکت ها نیازمند روشی متفاوت باشیم. در وب سایت های وب شما به بخش سرویس های غیر حجمی دسترسی نخواهید داشت و در بخش قیمت، تنها مشخصات سرویس های حجمی نمایش داده می شوند. در این شرایط تنها سرویس های قابل استناد های وب با نام سرویس های ویژه تا 16 Mbps پرحجم شناخته می شوند که حداکثر حجم مصرفی در آنها 7 گیگابایت است. اما همان طور که مشاهده می کنید 7 گیگابایت به هیچ عنوان قابل مقایسه با سرویس های عرضه شده توسط سایر شرکت ها نیست. در نتیجه می بایست برای ادامه به بسته های فشفشه مراجعه کنیم. طبق اطلاعات وب سایت های وب، خرید 50 گیگابایت حجم با مهلت مصرف 30 روزه قیمتی معادل 30 هزار تومان خواهد داشت که البته می بایست مالیات آن را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

و در نهایت هم به سرویس های ارائه شده توسط شرکت مخابرات خواهیم رسید. در توضیح طرح های ADSL این شرکت باید به این نکته اشاره کرد که شرکت های مخابرات هر استان با توجه به سیاست های کلی شرکت می توانند به فروش طرح های اینترنتی اقدام کنند. اما برای سهولت در مقایسه، شرکت مخابرات استان تهران انتخاب شده است. طرح های پس پرداخت این شرکت برای سرویس های نامحدود بین 25 تا 100 هزار تومان قیمت دارند و بر اساس بودجه ما می بایست به دنبال سرویس 2M باشیم.

حالا می توان تصویر بهتری از سرویس های ADSL ارائه شده توسط شرکت های مختلف داشت. در بین موارد بررسی شده، طرح ART4 شرکت شاتل دارای بیشترین قیمت و طرح 2M مخابرات کمترین قیمت را به خود اختصاص داده اند. همچنین بیشترین ترافیک اختصاص داده شده به کاربران نیز توسط شرکت های وب (57 گیگابایت) ارائه خواهد شد که البته شامل سرویس متداول یک ماهه به همراه خرید یک بسته فشفشه 30 روزه است. اما همه این قیمت ها تقریبا در یک بازه قرار دارند و کاربران اینترنت معمولا به دلیل چند هزار تومان تفاوت سرویس های خود را تغییر نمی دهند. در نتیجه برای ادامه می بایست به ترافیک عرضه شده توسط شرکت ها توجه داشته باشیم. با مقایسه اعداد و ارقام به نظر میرسد طرح ترکیبی های وب و پس از آن طرح های ART4 ارائه شده توسط شرکت شاتل و 256 داتک بهترین گزینه ها در حالت میانگین باشند.

البته در نهایت توجه به این نکته نیز ضروری است که کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های اینترنتی به عوامل مختلفی از جمله شهر محل سکونت، پوشش در نقاط مختلف و فاصله از مرکز بستگی دارند و موارد فنی دیگری مانند پشتیبانی، قطعی، پینگ و نظایر آنها نیز می توانند در انتخاب کاربران تاثیر گذار باشند. همچنین شرکت های بسیار زیاد دیگری نیز در بخش فروش اینترنت ADSL کشور وجود دارند که محدوده فعالیت آنها مربوط به یک حوزه جغرافیایی خاص است و پوشش سراسری در کشور ندارند که می بایست به صورت جداگانه و موردی به هر یک از آنها پرداخت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین و ارزانترین قیمت اینترنت نامحدود و غیر حجمی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین و ارزانترین قیمت اینترنت نامحدود و غیر حجمی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.