زمان مطالعه: 12 دقیقه
کلاهبرداری جدید با عنوان : سازمان امداد خودرو مرکزی

کلاهبرداری جدید با عنوان : سازمان امداد خودرو مرکزی

به گزارش آسمونی: در روزهای اخیر افراد سودجو به بهانه ها و شیوه های متفاوت در صدد کلاهبرداری بر می آیند و با...

کلاهبرداری جدید با عنوان : سازمان امداد خودرو مرکزی
کلاهبرداری جدید با عنوان : سازمان امداد خودرو مرکزی

به گزارش آسمونی: در روزهای اخیر افراد سودجو به بهانه ها و شیوه های متفاوت در صدد کلاهبرداری بر می آیند و با راههای مختلف برای متقاعد کردن شما به خرید یا استفاده از خدماتشان تلاش می کنند. در این گزارش به چند روش کلاهبرداران اشاره می شود.

شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید

«شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید» این جمله، مقدمه‌ای برای کلاهبرداری شرکت‌های بی‌نام و نشان از صاحبان خودرو در کشور است.

در نبود نظارت کافی بر فعالیت برخی شرکتها، بسیاری از مردم گول حرف‌های اپراتورهای شرکت‌های بی‌نام و نشان را خورده و هر ماه پول هنگفتی را نصیب این نوع بنگاه‌های کاذب می‌کنند.

اپراتور یکی از این شرکتها تحت عنوان شرکت امداد خودرو سراسری مرکزی، در تماس با خبرنگار اقتصادی فارس، ضمن ذکر نام کامل و اعلام مدل خودروی او، عنوان کرد که شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید.

این اپراتور در پاسخ به این سؤال که آیا از امداد خودروی ایران خودرو تماس گرفته‌اید؟ گفت: خیر، ایران‌ خودرو زیر نظر ما فعالیت می‌کند!

وی ادامه داد: آدرس و شماره تلفن منزل یا محل کار خود را به ما بدهید تا همکاران ما کارت امداد را برای شما بیاورند و متقابلاً شما نیز مبلغ 65 هزار تومان به همکاران ما پرداخت کنید.

وی در مورد خدمات قابل ارائه از طریق این کارت امداد نیز گفت: تمام خدمات خودرو با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود و علاوه بر این، از تخفیف 40 درصدی بیمه بدنه و تخفیف 20 درصدی بیمه شخص ثالث برخوردار خواهید شد.

این اپراتور در پاسخ به این سؤال که شما مجوز فعالیت خود را از کجا دریافت کرده‌اید؟ گفت: این مجوز را از اداره حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این مسئله که شماره تماس و مشخصات شخصی ما را از کجا به دست آورده‌اید؟ گفت: این اطلاعات در سایت ما ثبت شده و وقتی سند خودرو برای شما صادر می‌شود، مشخصات شما در اختیار ما قرار می‌گیرد.

این حرف‌ها در حالی از سوی اپراتور یک شرکت بی‌نام و نشان مطرح شد که خبرنگار فارس در تماس با شماره تلفن این شرکت که بر روی تلفن همراهش افتاده بود، از اپراتور این شرکت پرسید که نام شرکت شما چیست؟ ولی اپراتور این شرکت حاضر نشد، نام یا مشخصاتی را به خبرنگار فارس ارائه دهد.

جلوگیری از کلاهبرداری این شرکت‌های بی‌نام و نشان نیازمند نظارت دقیق پلیس و قوه قضائیه است تا راه برای فعالیت دوباره آنها و افزایش روزافزون تعداد این نوع شرکت‌ها بسته شود.

هشدار امداد خودرو ایران به چند سازمان با فعالیت غیر قانونی

شرکت امداد خودرو ایران وابسته به ایران خودرو، سه ماه به شرکت های متفرقه در زمینه امداد جاده ای و خودرو، مهلت داده تا تمام فعالیت های غیر قانونی خود را جمع کنند و خودروهای فعال در این زمینه تنها باید تحت پوشش امداد خودرو سایپا با شماره تلفن 09655 و امدادخودرو ایران با شماره 09644 ساماندهی شوند.

مهندس سید علی جعفری مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران، با اعلام این مطلب در پاسخ به پرسش خبرنگار ما تاکید کرد: چنانچه یکی دو سازمان مسوول این فعالیت غیر قانونی، به ساماندهی امدادهای جاده ای و خودروهای تحت پوشش اقدام نکنند، بعد از مهلت داده شده، نام این شرکت های غیر قانونی را اعلام عمومی خواهیم کرد و از آنها شکایت خواهد شد.

وی افزود: ازنظر شرکت های خودروساز، فعالیت در زمینه امداد جاده ای محصولات این شرکت ها، تنها در چارچوب دو شرکت امداد خودروی سایپا و امداد خودروی ایران با شماره تلفن های خاص آنها قانونی است و هر شماره تلفن و امدادی غیر از این، غیر قانونی محسوب می شود.

وی ادامه داد: تمامی شرکت ها و کانون ها و خودروهایی که به محصولات ایران خودرو، امداد جاده ای می دهند باید در چارچوب فعالیت امداد خودروی ایران عمل کنند و آموزش ببینند و از طریق شماره تلفن امداد خودروی ایران و ثبت ساعت و زمان و مکان امداد صورت گرفته کار کنند.

وی افزود: در صورتی که مشتریان و این شرکت های غیر قانونی به این نکات توجه نکنند و زیر نظر امدادخودرو فعالیت نکنند، احتمال هر گونه تخلف و خدشه دار کردن حقوق مردم، از نظر مادی ومعنوی، و لطمه زدن به جان و مال و ناموس مردم در جاده ها متوجه کسانی است که فعالیت خود را با ثبت و ضبط قانونی و در چارچوب مقررات امداد خودرو دنبال نکرده اند و دراین زمینه هشدار می دهیم که با فعالیت غیر قانونی خودروهایی که در جاده ها به کار امداد مشغول هستند، مقابله وبرخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که تخلفات احتمالی این گروه متخلف، به مالکان محصولات ایران خودرو لطمه بزند و از مشتریان نیز تقاضا داریم که تنها با شماره تلفن 09644 تماس بگیرند.

مدیرعامل امداد خودرو ایران در مورد امداد موتور سیکلت نیز گفت: برنامه اصلی اجرای طرح امدادرسانی با موتورسیکلت در سال آینده با حضور در پنج تا شش شهر اجرایی می شود. طرح امدادرسانی با ناوگان موتورسیکلت از ابتدای امسال سامان دهی شده است و هم اکنون حدود 26 امدادرسان موتورسوار به صورت آزمایشی در تهران فعال هستند.

به گفته وی، ایجاد این امدادرسانی با توجه به تحقیقاتی که انجام دادیم و با توجه به اینکه در یکی دو سال آینده با این حجم خودرو، امکان امداد خودرویی وجود ندارد و نمی توان به موقع به مشتریان خدمات ارائه کرد، شکل گرفته است.

جعفری تاکید کرد: امداد رسانی موتوری با مشکلاتی همراه است که چنانچه این مشکلات موجود در این بخش برطرف شود در پنج تا شش شهر بزرگ دیگر که از ترافیک های سنگینی برخوردار است، این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل امداد خودرو ایران یادآور شد: امداد رسانی در روزهای بارانی و ممنوعیت حرکت موتورسواران در برخی اتوبان ها که راهور برای موتور سواران تعیین کرده از جمله مشکلات بر سر راه امدادرسانی موتوری است.

جعفری با بیان اینکه کار اصلی ما برای امداد موتوری سال 91 است، گفت: در آینده با توجه به افزایش خودروها، ترافیک به جایی می رسد که امداد رسانی به موقع با امداد خودرو امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در نظر داریم تمام تدابیر را برای تردد موتورهای امداد در روزهای بارانی را با تغییر نوع موتورها و هم درباره تردد موتورها در بزرگراه ها با راهور صحبت و مشکلات را حل کنیم.



  • جشنواره خدمات پس از فروش از عید قربان تاعید غدیر

اولین جشنواره خدمات پش از فروش ایران خودرو با رویکرد رضایت هرچه بیشتر مشتریان از 15تا 25 آبان ماه جاری و در فاصله دو عید قربان تا عید غدیر به همت کارکنان شرکت ایساکو در سراسر کشور اجرا می شود.

ظهیری مدیرعامل ایساکو، روز شنبه در سلسله برنامه های مدیریت ارتباطات ایران خودرو برای بررسی بخش های مختلف گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار داشت: خدمات ویژه این جشنواره که به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر تدارک دیده شده است به تمامی دارندگان خودروهای دارای گارانتی و بدون گارانتی توسط نمایندگی های برتر ایساکو تعلق خواهد گرفت

به گفته وی، جشنواره بزرگ خدمات پس از فروش ایساکو در دامنه بزرگی از ارایه خدمات متنوع، جوایز و تخفیفات قابل توجه فروش قطعات و به عنوان عیدانه ایساکو برای مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو در نظر گرفته است و بعد از قرعه کشی مشتریان مراجعه کننده، چند دستگاه خودرو بین برندگان توزیع خواهد شد

در این برنامه خبری که با حضور نمایندگان رسانه های گروهی مختلف و با شرکت مهندس جعفری مدیرعامل امداد خودرو ایران و مدیران و معاونان ایساکو برگزار شده بود،

ظهیری در پایان خاطرنشان کرد: از مهمترین مزایایی که در این جشنواره برای مشتریان در نظر گرفته شده است، اجرت رایگان تعویض قطعات بسته زمستانی(برف پاکن، منبع آب شیشه شور، دسته راهنما، کمربند ایمنی، شمع و فیلتر هوا)، تخفیف 50 درصدی در اجرت بسته خدمات بازدید ویژه زمستانی و تنظیم موتور، تخفیف 10درصدی در اجرت تمام خدمات پس از فروش (به جز صافکاری و نقاشی که براساس توافق صورت می گیرد)، تخفیف ویژه در خرید تجهیزات جانبی سفارشی خودرو و تخفیف 20درصدی در خرید کارت های طلایی امداد خودرو است.

یادآور می شود لیست نمایندگی هایی که در این طرح حضور دارند در وب سایت WWW.ISACO.IR قرار می گیرد.

مدیر عامل ایساکو در واکنش به وجود قطعات چینی در شبکه نمایندگی های ایران خودرو گفت: به جرات باید بگویم که در سال جاری و تاکنون هیچ قطعه چینی برای شبکه ایران خودرو خریداری نشده است.

خدمات "کارت طلایی" امداد خودرو بدون مجوز بیمه مرکزی غیرقانونی است

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد :خدمات کارت طلایی شرکت امداد خودرو از مصادیق بارز پوشش‌های بیمه بدنه و شخص ثالث اتومبیل محسوب می‌شود و ارائه آن بدون دریافت مجوز بیمه مرکزی ؛ غیرقانونی و ممنوع است. به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه در پاسخ به استعلام بیمه مرکزی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت امداد خودرو ایران در زمینه خسارت تصادفات، سوانح و حوادث و سرقت خودرو به مشترکان دارای کارت طلایی، فعالیت بیمه گری محسوب می‌شود؟ اعلام کرده است: خدمات این شرکت که با دریافت وجه در قالب کارت طلایی انجام می‌شود طبق قانون، عملیات بیمه‌ای به حساب می‌آید و این خدمات از مصادیق بارز پوشش‌های بیمه بدنه و شخص ثالث اتومبیل بوده و ارائه آن بدون مجوز بیمه مرکزی غیرقانونی و ممنوع است.

این ممنوعیت شامل خدمات دوره تضمین(گارانتی) که طبق قانون بر عهده خودروسازان است، نمی‌شود.

"خدمات رایگان"؛ روش جدید کلاهبرداری های امداد خودرویی

"فقط 59 هزار تومان بپردازید و تمام عمر از خدمات رایگان امداد خودرویی استفاده کنید"، این جمله از راهکارهای عوام فریبانه ای است که این روزها برخی سودجویان برای جمع آوری پول از شهروندانی که خوش شانس بودن به آنها باورانده می شود، استفاده می کنند. به گزارش آسمونی، در دنیایی که از آشفته بازاری، بساطی بر بساطی نیست و هر روز شاهد انواع و گونه های نادر و جدید از سواستفاده های مالی از اعتماد شهروندان هستیم، اخیرا مشاهده شده برخی شرکت های سود جو که هیچ گونه تعهدی به مشتریان ندارند از طریق تماس تلفنی با شهروندان و با دادن وعده های غیرقابل باور، مبالغی را برای انجام خدمات امداد خودرویی از مردم دریافت می کنند بدون آن که حتی کوچکترین نشانه و آدرسی از خود بر جای گذارند و شما می مانید با پولی که پرداخته اید و خدماتی که دریافت نمی کنید و اگر نیز دریافت کنید باید بهای چند برابری برای آن بپردازید.

بعنوان نمونه، یکی از این شرکت های به اصطلاح امداد خودرویی که حتی از ذکر نام آن نیز خودداری می کنند در اقدامی عجیب از “طرح همت” بعنوان طرح ویژه این شرکت برای امدادرسانی خبر می دهد و هزینه اشتراک یکساله آن را تنها پنج هزار تومان اعلام می کند و مدعی می شود که مشاغل آزاد می توانند از 20 درصد و مشاغل دولتی از 30 درصد تخفیف این طرح برخوردار شوند.

که با این حساب خدمات این شرکت برای مشاغل آزاد چهار هزار تومان و برای مشاغل دولتی سه هزار و پانصد تومان می باشد.

همچنین این شرکت که دادن هر گونه اطلاعاتی را بعلت انجام تغییرات در سایت به اواخر مرداد ماه منوط می کند از طرح ویژه این شرکت خبرداد که طبق آن کلیه خدمات امدادی با دریافت 85 هزار تومان برای مدت یکسال کاملا رایگان در اختیار مشترکان قرار می گیرد که با احتساب میزان تورم موجود در جامعه و هزینه های سربه فلک کشیده ای که هر روز شاهد آن هستیم قبول چنین اظهاراتی را دور از منطق و عقل کامل انسانی نشان می دهد.

از جمله ترفندهای جالب دیگری که این گونه شرکت ها در تماس با شهروندان استفاده می کنند این است که شما از سوی دولت بعنوان برنده خوش شانس استفاده از تخفیفات ویژه خدمات رسانی امداد خودرویی آن هم به طور مادام العمر انتخاب شده اید.

و زمانی که شما دلیل انتخاب خود را از آنان جویا می شوید اظهار می کنند: هزار و 430 نفر از افرادی که در پرداخت حق بیمه خوش حساب بوده اند و تصادف نیز نداشته اند از سوی بیمه مرکزی برای بهره گیری از این تسهیلات معرفی شده اند.

شما برنده خوش شانس! می توانید از اقبالی که به شما روی آورده بسیار خشنود و خرسند باشید زیرا حتی در صورتی که شما با یک نام جعلی نیز با این گونه شرکت ها تماس بگیرید بلافاصله بعد از چک لیست چند ثانیه ای در فهرست برندگان بخت آزمایی قرار می گیرید و حتی در صورتی که صادقانه از تصادف خودروی خود یا عدم پرداخت به موقع حق بیمه خود خبردهید آنان به شما آرامش داده و با زدودن احتمال هرگونه نگرانی به شما می گویند که این لیست از سوی بیمه اعلام شده و بنابراین شمردن دندان اسب پیش کشی کار هم درستی نمی باشد!

البته نکته قابل ذکر دیگر در اعلام لیست هزار و 430 نفری آن است که علی رغم تعداد اعلام شده در تماس تلفنی، در سایت این شرکت تعداد کارت های فعال شده 831 هزار و 268 نفر ذکر شده است که جای شکر آن باقی است که این خوشبختی علاوه بر شما نصیب دیگر هموطنان نیز گردیده است و شما نه تنها در غم بلکه در شادی هموطنانتان نیز شریک هستید.

ما که هنوز در کف افزایش 581 برابری لیست اعلام شده مانده ایم به بررسی بیشترسایت شرکت مذکور می پردازیم که متوجه می شویم مدیرعامل شرکت فوق موفق به دریافت گواهینامه ی ایزوی مدیریت برتر نیز شده است آن هم از”مرکز کنفرانس بین المللی IRIB”که به تعبیر ما باید همان مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما باشد.

البته شگفتی های سایت مذکور به همین جا ختم نمی شود و لینک های این شرکت در قسمت مربوط به پرتال کاربران و مشترکین و سایر اطلاعات ضروری تا اطلاع ثانوی در دست تدوین و بازنویسی است اما لینک های مربوط به کارت های اشتراک و اعطای نمایندگی که مربوط به دریافت پول هستند فعال می باشند.

به گزارش آسمونی، شرکت های این چنینی همچنین در تماس با شهروندان از قابل انتقال بودن خدمات این کارت ها به افراد خبر می دهند و می گویند این کارت های امدادی دائم العمر بوده و به نام اشخاص صادر می شود و در صورت فروش خودرو نیز خدمات آن به شخص صاحب کارت ادامه می یابد.

قیمت این نوع کارت ها نیز 110 هزار تومان اعلام شده که ادعا می شود 51 هزار تومان آن از سوی دولت پرداخت شده و برندگان جایزه خوش حسابی باید تنها برای یکبار در طول عمر خود 59 هزار تومان به نماینده این شرکت ها که به صورت حضوری به درب منزل آنها مراجعه می کند، بپردازند و سالانه نیز 30 هزار تومان بعنوان حق تمدید استفاده از خدمات پرداخت کنند.

طیف وسیع ادعایی خدمات این گونه شرکت ها نیز قابل ذکر است و به غیر از پنچرگیری و سوخت رسانی، تعمیر خودرو به صورت نقد و اقساط، تعمیر کلی خودرو اعم از موتوری،صافکاری،نقاشی، خدمات خانگی و غیره را شامل می شود.

برخی از این شرکت ها نیز ادعای دولتی بودن و همکاری با شرکت های خودروسازی را نیز دارند و مدعی هستند در صورت مراجعه مشترکان به هر یک از نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز که البته کدام نمایندگی و تعمیرگاه نیز اصلا مشخص نیست، نماینده شرکت به صورت حضوری در نمایندگی یا تعمیرگاه مورد نظرحاضر می شود و موارد پیش آمده برای خودرو را بررسی می کند.



  • به شرکت های خصوصی نمایندگی نداده ایم

یک مقام مسئول در امداد خودرو سایپا، ضمن رد هر گونه همکاری این شرکت با چنین شرکت های امدادرسانی خصوصی، اعلام کرد چنین شرکت هایی از سوی ما مجوز همکاری ندارند و به هیچ عنوان تحت حمایت ما نیستند.

وی افزود: برخی شرکت های خصوصی نیز که در این زمینه فعالیت می کنند باید از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و راهور ناجا مجوز داشته باشند که باید نظارت بیشتری در اعطای این مجوزها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: سیستم خدمات رسانی ما مجزا است و به هیچ شرکت خصوصی نمایندگی اعطا نکرده ایم.



  • قانون در خصوص وضعیت این شرکت ها باید شفاف شود

یک مقام آگاه در ایران خودرو نیز با اشاره به اقدامات افراد فرصت طلبی که با سوء استفاده از نام تجاری امدادخودرو ایران با مشتریان تماس می گیرند، از مشتریان خواست فریب این امدادهای خودرویی غیراستاندارد را که هزینه های بالایی را به مشتریان تحمیل می کند، نخورند.

وی افزود: با توجه به سو استفاده های امدادهای متفرقه و غیراستاندارد از نام و نشان امداد خودرو ایران این شرکت تنها راه تماس را برای اعزام امدادگر از سراسر کشور را شماره 09644 معرفی می کند.

وی یادآور شد: پیش از این نیز، امدادهای متفرقه با استفاده از نام امداد خودرو اقدام به ارسال پیامک به هموطنان با مضمون “جهت اخذ اشتراک رایگان با ما تماس بگیرید” کرده و شماره تماس دیگری جهت ارتباط مردم را توصیه می کردند، این درحالی است که پیشنهاد ارائه شده از یک شرکت حمل کننده با نام امداد خودرو به صورت مدت اشتراک 10 روز رایگان امداد سیار بود.

این مقام گفت: چنین شرکت هایی با نام خدماتی ثبت می شوند و به راحتی می توانند قانون را دور بزنند بنابراین لازم است سازمان های متولی مانند ستاد حمل و نقل سوخت،پلیس راهور ناجا و غیره نظارت بیشتری بر فعالیت چنین شرکت هایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سازوکار قانونی و شفافی در این خصوص تاکنون ارائه نشده است و طالب آن است که مجلس شورای اسلامی نیز راهکار قانونی مناسبی برای جلوگیری از انجام چنین تخلفاتی بیندیشد.

ناگفته نماند نقش اساسی هوشیاری شهروندان در برخورد با چنین مواردی را نباید نادیده گرفت زیرا تنها با چند سوال ساده مانند درخواست آدرس این شرکت ها به راحتی می توان به ماهیت آنها پی برد و جلوی سواستفاده از سایرین را نیز گرفت تا افراد نادانسته به معجزه خاموش افراد سود جو ایمان نیاورده و بهای گزافی را برای دریافت امدادهای خود خوانده نپردازند.

منبع: آسمونی، بولتن نیوز، ایرنا، تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان، پرشین خودرو

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کلاهبرداری جدید با عنوان : سازمان امداد خودرو مرکزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کلاهبرداری جدید با عنوان : سازمان امداد خودرو مرکزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.