زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه یک درخت کریسمس زیبا تزئین کنیم

چگونه یک درخت کریسمس زیبا تزئین کنیم

آویزان کردن چند لامپ و آویز به یک درخت کاج کاری است که از هر کسی ساخته است، اما یک درخت کریسمس زیبا درختی است...
chrismas
chrismas

آویزان کردن چند لامپ و آویز به یک درخت کاج کاری است که از هر کسی ساخته است، اما یک درخت کریسمس زیبا درختی است که روح جشن سال نو را در بیننده بیدار کند. مطمئن شوید که درخت شما عالی و در خور یک جشن زیبا تزیین و آراسته شده است. طرحی برای تزیین درختتان آماده کنید و آنگاه تزینات مناسب طرحتان را تهیه کنید.

crissmas (7)
crissmas (7)

1- درخت زیبایی را انتخاب کنید
درخت شما بوم نقاشی شماست، پس درخت خوبی انتخاب کنید چرا که آویزها و تزیینات زیبا بر روی یک درخت ناموزن همچون زوائدی بیش نخواهند بود. برخی افراد بو و ظاهر درخت کاج واقعی را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر درخت مصنوعی را انتخاب می کنند. به هرحال ملاحظات و قوانین حاکم در منزل شما تعیین می‌کند که کدام را انتخاب کنید. انتخاب شما هرچه باشد باید نکات زیر را به یاد داشته باشید:
شکل درخت باید خوب باشد. اگر درخت طبیعی انتخاب می کنید، به متقارن بودن شاخ و برگش دقت کنید. اگر درخت مصنوعی می خرید، هنگام تزئین لازم است تا شاخه‌هایش را کمی ار هم باز کنید تا جا برای تزئینات باز شود.
پایه درخت و دامن آن را تنظیم کنید. برای درختان طبیعی باید پایه‌ای با قابلیت ذخیره‌سازی مقدار مناسبی آب تهیه کنید و پس از آنکه درخت را در جای اصلی خود قرار داد آنرا پر کنید. در زیر درخت چیزی پهن کنید مانع از ریخته شدن برگ های سوزنی آن بر روی کف اتاق شود.
اگر درخت مصنوعی می خرید، بهتر است درختی بخرید که لامپ‌ها رویش نصب شده باشند. قرار دادن این لامپ ها میان شاخه‌ها برای بیشتر افراد کار سختی است.

crissmas (12)
crissmas (12)

2- یک ترکیب رنگ انتخاب کنید
وفاداری به یک طرح و ترکیب رنگ مناسب می‌تواند درخت شما را همگون‌ و کامل‌تر نشان دهد.. به یاد داشته باشید که رنگ درخت با رنگ اتاقی که درخت در آن قرار دارد در تضاد آزار دهنده نباشد و در آخر اینکه ممکن است مجبور باشید تا فضایی را به تزیینات مربوط به زمان بچگی و یا مواردی که میراٍ خانوادگی به حساب می‌آیند اختصاص دهید که شاید همخوانی زیادی با درخت شما نداشته باشند. ترکیب رنگهای متداول برای کریسمس بصورت زیر هستند:
سبز و قرمز رنگ های کلاسیک کریسمس هستند. . درخت سبز را با تزیینات و روبانهای قرمز بیارایید. اگر میخواهید از گوی‌های متالیک استفاده کنید از رنگهای طلایی و نقره‌ای انتخاب کنید. قرمز سبز و نور سفید بهترین ترکیب رنگ در این استایل هستند.

crissmas (4)
crissmas (4)

3- یک تم خاص انتخاب کنید
برخی دوست دارند تا تم خاصی مانند فرشته‌ها، نات کرکرها یا دانه‌های برف انتخاب کنند. انتخاب تم میتواند به درخت شما هویت ببخشد و آنرا از درختهای دیگر متمایز کند.
اگر تمایل دارید تزیینات روی درخت حول یک تم شکل بگیرند ایده جالبی را دنبال می‌کنید و در نهایت کلکسوین خود را توسعه می‌دهید.
اگر تم خاصی برای درخت کریسمس خود ندارید اشکالی ندارد، خود تم کریسمس برای همه درخت ها کافی است.

crissmas (8)
crissmas (8)

4- حباب های تزئینی بخرید
شاید سال‌های قبل حباب‌های زیادی خریده و آنها را در انبار برای سال بعد نگه داشته‌اید اما اگر دوست دارید حباب های جدیدی بخرید به نکات زیر توجه کنید:
به دنبال حباب های جعبه ای باشید. بیشتر فروشگاه ها این حباب ها را به صورت جعبه های با شش یا دوازده عدد حباب با قیمتهای مناسبی می‌فروشند.
حباب های مات یا براق انتخاب کنید. اگرفقط از یک رنگ حباب برای تزئین درختتان استفاده می کنید، می توانید حباب ها را به صورت ترکیبی از مات و براق انتخاب کنید.
هوشمندانه از اندازه‌های مختلف حباب استفاده کنید بهتر است حباب ها را به یک اندازه بخرید مگر آنکه به مهارت خود در تزیین درخت کریسمس اطمینان داشته باشید.

crissmas (6)
crissmas (6)

5- از لامپهای کوچک استفاده کنید
درخشش نقطه‌های کوچک نور بجای حباب های پلاستیکی بزرگ به شما کمک می کنند تا درختی جادویی درست کنید. یادتان باشد که این لامپ ها برای جلوه دادن به درخت هستند و نباید مهمتر از آن دیده شوند.
سعی کنید لامپ های انتخاب کنید که چشمک زن نباشند و رقص نور نداشته باشند تا با تم انتخابی شما هماهنگی داشته باشند.اگر می خواهید انتخاب بدون اشتباهی داشته باشید، لامپ سفید را انتخاب کنید

crissmas (10)
crissmas (10)

6- ابتدا لامپها را نصب کنید
آویزان کردن رشته ها و ریسه های لامپ تقریباً سخت ترین بخش تزئین درخت کریسمس است. آن را درست انجام دهید تا درختی جادویی داشته باشید و تزئینات دیگر مکمل کارتان باشند و نیازی به تغییر مدل لامپ ها نداشته باشید. برای موفقیت در این کار به نکات زیر دقت کنید:
لامپ ها را از بالا به پایین آویزان کنید و آنها را در میان شاخه ها برانید تا سیم ‌ها پنهان شود.فاصله‌ی لامپها را مناسب و مساوی انتخاب کنید. از فاصله 3 متری به درخت نگاه کنید و کارتان را ارزیابی کنید و نقاط تاریک یا بسیار روشن را مرتب کنید.

crissmas (11)
crissmas (11)

7- نوارهای تزئینی و روبان ها را بیاویزید
پس ازآنکه لامپ ها را نصب کردید می توانید با نوارها و روبان ها کار تزئین را ادامه دهید. آنچه انتخاب می کنید به سلیقه شما بستگی دارد، ولی این موارد را به یاد داشته باشید:
عاشق اینجور چیزها هستید می توانید از ریسه های باریک تر و یا با شکل ستاره و درخت استفاده کنید
نصب  قندیل های پلاستیکی دشوار است. این قندیل ها نیز مانند ریسه های زرورقی قدیمی شده‌اند
مرواریدهای متالیک یا پلاستیکی معمولاً درخت را زیبا می کنند. ولی سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با تریکب رنگی درختتان جور دربیاید. آنها را بطور مساوی بین شاخه ها تقسیم کنید.
از روبان هایی با عرض متوسط استفاده کنید تا هم از دور دیده شود و هم آنقدر پهن نباشد که از نزدیک گویی به درخت پیچیده شده است. پاپیون ها کوچک بزنید و آنها را در طول درخت تقسیم کنید.

crissmas (1)
crissmas (1)

8- المان شاخص و تک را نوک درخت نصب کنید
قرار دادن وسیله تزئینی نوک درخت قبل از وسایل دیگر شاید عاقلانه به نظر نرسد، ولی اینطور به آن فکر کنید: شما که نمی خواهید آخرین وسیله تزئینی را وقتی نصب کنید که کل درخت پر از تزئینات و حباب های شیشه ای است و هر لحظه ممکن است از آن بالا درخت را واژگون کنید و همه چیز را بشکنید؟ نوع وسیله ای که برای نوک درخت انتخاب می کنید به تم درخت شما و ظاهر کلی آن بستگی دارد، محبوب ترین و رایج ترین انتخاب ها موارد زیر هستند:
ستاره
فرشته
پاپیونی زیبا
برگ ها و دانه های مقدس
دانه‌ی برف
صلیب مسیح(ع)

crissmas (3)
crissmas (3)

9- حباب ها و تزئینات شیشه ای را آخر از همه بیاویزید
از آنجائیکه حباب ها ظریف ترین و شکننده ترین تزئینات هستند، بهتر است که آنها را برای مرحله آخر بگذارید. از بالا به پایین کار کنید و آنها را بطور مساوی تقسیم کنید. سعی کنید حباب ها حدود چند سانتیمتر داخل شاخه های درخت باشند و درست از نوک شاخه ها آویزان نکنید و بدین ترتیب عمق بیشتری به درخت بدهید. این موارد را نیز فراموش نکنید:
اگر حباب ها و تزئینات خاص را ترکیب می کنید، اول حباب ها را بیاویزید و سپس از آنها به عنوان پایه مدل درخت استفاده کرده و چیزهای خاص را بر اساس آنها آویزان کنید. بدین ترتیب درخت شما نمای منسجم تری خواهد یافت.
پایین درخت را در نظر داشته باشید. اگر فرزند کوچکی در منزل دارید، باید مراقب باشید که تزئینات در دسترس او نباشند که زود کنده شده و روی زمین بیفتند و بشکنند. قسمت های پایینی را بیشتر با لامپ و تزئینات دیگر پر کنید.
حتی می توانید از چیزهایی استفاده کنید که مخصوص درخت کریسمس نیستند. مثلاً آبنبات یا خوراکی های دیگری اضافه کنید که بچه ها دوست دارند. حتی چیزهای طبیعی مانند مخروط درخت کاج یا میوه ها انتخاب های خوبی هستند.

food
food
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه یک درخت کریسمس زیبا تزئین کنیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه یک درخت کریسمس زیبا تزئین کنیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.