زمان مطالعه: 2 دقیقه
کیک آلبالو

کیک آلبالو

رنگدانه های یاقوتی موجود در آلبالو، حاوی آنزیمی است که التهاب را کاهش می دهد و سیکل خواب و بیداری بدن را در وضع مطلوب تری قرار خواهد داد. حال هر چه میزان این ترکیبات رنگی در آلبالو بیشتر باشد، خاصیت افزایش خواب آن نیز بیشتر خواهد بود. 
کیک آلبالو-cherry cake
کیک آلبالو-cherry cake

کیک آلبالو-cherry cake معمولا در فصل میوه خوشمزه ی آلبالو، بازار درست کردن کیک و شیرینی آلبالویی هم داغ میشه، آسمونی دستور کیک ساده و خوشمزه ای رو برای شما تهیه کرده تا با درست کردنش از خوردنش لذت ببرید.

cherry-cake
cherry-cake

مواد لازم برای کیک آلبالو :

آرد                          1و 1/3 پیمانه شکر                       1 پیمانه سرخالی آلبالو هسته گرفته       1پیمانه روغن مایع                 1/3 پیمانه ماست                     1/2پیمانه بکینگ پودر                 1 قاشق مرباخوری وانیل                       1/5 قاشق چیخوری تخم مرغ                  (2عدد سفیده و 3 عدد زرده متوسط)

طرز تهیه کیک آلبالو :

ابتدا مواد را از یخچال در آورده تا هم دمای محیط بشه سپس هسته آلبالو ها رو جدا کرده و با یک قاشق آرد مخلوط کرده و کنار میگذاریم، آرد و بکینگ پودر را هم سه مرتبه الک کرده و کنار میگذاریم حالا شروع میکنیم :

زرده ها رو از سفیده جدا کرده، سفیده ها را انقدر با همزن میزنیم تا پف کنه و از ظرف برنگرده و سپس در یخچال میگذاریم تا خنک بمونه بعد زرده ها را با وانیل و شکر به مدت 5 دقیقه با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه سپس ماست رو مخلوط کرده و بعد روغن رو اضافه کرده ،حالا سفیده های زده شده را با لیسک به حالت دورانی مخلوط کرده و بعد آرد و بکینگ پودرمون رو هم با همون روش دورانی مخلوط کرده تا مایه یکدست بشه سپس دو سوم از مایع رو در قالبی که کاغذ روغنی انداختیم میریزیم و آلبالو ها رو با مابقی مایع کیک مخلوط کرده و روی قالب میریزیم و سعی میکنیم به طور یکنواخت در همه جای قالب پخش بشه سپس قالب رو در طبقه وسط فر با حرارت حدود 180 درجه بین 45 تا 60 دقیقه قرار میدیم.

بعد از 45 دقیقه یک سیخ چوبی یا چاقو رو داخل کیک فرو کرده اگه مواد کیک به اون نچسبید کیک آماده است در غیر این صورت کمی زمان نیاز داره. :idea: نکته:

از مربای آلبالوی بدون شهد هم میتوان استفاده کرد. طعم این کیک ملسه و اگر خواستید از آلبالوی تازه استفاده کنید و کمی ترشیش رو بگیرید کمی شکر به آلبالو اضافه کنید .

فواید آلبالو
فواید آلبالو

فواید آلبالو یکی از فواید میوه قرمز رنگ آلبالو عبارت است از : رنگدانه های یاقوتی موجود در آلبالو، حاوی آنزیمی است که التهاب را کاهش می دهد و سیکل خواب و بیداری بدن را در وضع مطلوب تری قرار خواهد داد. حال هر چه میزان این ترکیبات رنگی در آلبالو بیشتر باشد، خاصیت افزایش خواب آن نیز بیشتر خواهد بود. افراد مسن که خواب کمتری دارند آلبالوی بیشتری بخورند.

cherry cake
cherry cake
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کیک آلبالو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کیک آلبالو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.