زمان مطالعه: 1 دقیقه
حیواناتی با دندان های عجیب

حیواناتی با دندان های عجیب

دندان حیوانات بسته به اینکه چه نوع غذاهایی می‌خورند متفاوت است. گوشت‌خواران دارای دندان‌های تیز و...

دندان حیوانات بسته به اینکه چه نوع غذاهایی می‌خورند متفاوت است. گوشت‌خواران دارای دندان‌های تیز و گیاه‌خواران دارای دندان‌های تخت می‌باشد. حیوانات تحت تغذیه با هر دو گیاهان و گوشت، مانند انسان، دارای دندان‌های تیز در جلو و دندان‌های مسطح در پشت هستند.
اما این قاعده درباره دندان تمام جانوران صادق نیست. برخی از موجودات دندان‌های عجیب و غریبی دارند که با تصوری که شما از دندان دارید اصلا سازگار نیست. در ادامه شرحی از عجیب‌ترین دندان‌های برخی ماهیان را جمع‌آوری کرده‌ایم:

Animals-with-strange-teeth
Animals-with-strange-teeth

پوست خرچنگ خوب است.

Animals-with-strange-teeth5
Animals-with-strange-teeth5

وال‌ها؛ دندان یا مو
جالب‌ترین دندان را می‌توانید در دهان وال‌ها پیدا کنید. شاید جثه این حیوان باعث شود شما فکر کنید دندان‌های بسیار خشن و بزرگی دارد اما این حیوان بزرگ در دهانش به جای دندان مو دارد. این مو‌ها هنگامی که وال دهانش را باز می‌کند غذاهای ریز موجود درآب را به خود جذب می‌کند.

Animals-with-strange-teeth6
Animals-with-strange-teeth6

اژد‌ها ماهی؛ دندان‌های روی زبان
یکی از ماهی‌های بسیار ترسناک و همچنین خطرناک دریا‌ها که با نام «اژد‌ها ماهی» شناخته می‌شود دارای خطرناک‌ترین دندان‌های دنیا است. این ماهی دو ردیف دندان‌های تیز دارد و همچنین بر روی زبان آن هم دندان وجود دارد و طعمه به هیچ عنوان از دهان آن سالم بیرون نخواهد آمد. این ماهی البته در تاریکی مطلق انتهای اقیانوس‌ها زندگی می‌کند و برخلاف ظاهر بسیار خشنش اندازه بسیار کوچک 15 سانتی متری دارد.


نظر خود را درباره «حیواناتی با دندان های عجیب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره حیواناتی با دندان های عجیب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.