زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه پاچانگا

طرز تهیه پاچانگا

پاچانگا غذای خوش‌طعم ترکیه‌ای است که می‌توان در گوشه و کنار شهر و محله‌های مختلف این کشور خریداری کرد و از خوردن آن لذت برد.

پاچانگا (Paçanga böreği) یکی از غذاهای خوشمزه کشور ترکیه‌ است. پاچانگا بورک جزء غذاهای پرطرفداری است که در رستوران‌های کوچک و یزرگ و همینطور دست‌فروش های خیابانی به فروش می‌رسد. مواد داخل پاچانگا را می‌توان بنا به ذائقه تغییر داد. در ادامه با آسمونی باشید و طرز تهیه را آموزش ببینید.

پاچانگا

مواد لازم برای تهیه پاچانگا

خمیر یوفکا 10 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
فلفل سبز و قرمز 4 عدد
پنیر موزارلا 150 گرم
کالباس 200 گرم
آرد سوخاری به میزان لازم
تخم مرغ

1 عدد

نمک و فلفل

به میزان لازم

 

نحوه تهیه پاچانگا

طرز تهیه پاچانگا

ابتدا فلفل قرمز و سبز (فلفل‌های گوشتی) را خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید. گوجه فرنگی، کالباس و پنیر را هم در کاسه‌ای بزرگ، نگینی خرد کنید و فلفل تفت داده شده را به مواد کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید.

در این مرحله یک ورق از خمیر یوفکا را باز کنید و با یک قلمو نمدار کنید. کمی از مواد را داخل خمیر ریخته و به بطور دلخواه تا بزنید و رول کنید. پس از اینکه همه مواد را داخل خمیر یوفکا آماده کردید، داخل کاسه‌ای کوچک 2 عدد تخم‌مرغ، نمک و فلفل را با چنگال زده و آرد سوخاری را هم در بشقابی کنار خود آماده کنید.

حال نان‌ها را ابتدا داخل تخم مرغ بغلطانید سپس به خوبی داخل آرد سوخاری غلطانده و پس از داغ شدن روغن، داخل تابه مورد نظر بگذارید و پس از کمی سرخ شدن روی دیگر را هم سوخاری کنید. پس از سرخ شدن پاچانگا، آنرا روی دستمالی گذاشته تا روغن آن گرفته شود. پاچانگا را با سس کچاپ سرو کنید.

نکاتی برای تهیه پاچانگا

  • بهتر است از فلفل سبز و قرمز چارلستون که فلفل‌های گوشتی هستند استفاده کنید و اگر نداشتید، فلفل دلمه‌ای انتخاب خوبی است.
  • می‌توانید به جای خرد کردن پنیر موزارلا و کالباس از پنیر چدار رنده شده و ورقه کالباس روی مواد خمیر یوفکا استفاده کنید.
  • در ترکیه برای طعم‌دار کردن تخم‌مرغ از فلفل مخصوصی به نام پودر فلفل قرمز پولیبر (Pulbiber) استفاده می‌کنند. در صورت عدم تهیه آن می‌توان چاشنی‌هایی چون پودر پاپریکا یا آویشن به کار برد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه پاچانگا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه پاچانگا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.