زمان مطالعه: 1 دقیقه
خطرات فضای مجازی برای دانش آموزان

خطرات فضای مجازی برای دانش آموزان

استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی گاهی منجر به گوشه گیری آنان می شود

بنام یگانه عالم

با توجه به شرایط امروزی و وجود گوشی های هوشمند امروزی فضای مجازی یکی از دغدغه های بزرگ خانواده های عزیز است و خطرات و محسنات آن بر کسی پوشیده نیست، ولی متاسفانه این فضا به قدری جاذب طراحی شده است که برای نوجوانان جاذبه بسیار دارد. اگرچه فضای مجازی راهی برای کسب علم و ارتباط های اجتماعی است که در این دوران کرونا بسیار مورد پسند است، اما استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به گوشه گیری آنان شده است و از گروه همسالان و کارهای گروهی دور می مانند و قدرت ارتباط برقرار کردن و روابط اجتماعی درمحیط واقعی را ندارند.

در فضای مجازی تمام اطلاعات واقعی نیست، تصویری غیر واقعی برای افراد ایجاد می کند و منجر به این می شود تا افراد سعی کنند در این فضا بیشتر قرار بگیرند (مخصوصا بچه هایی که مشکل در خانواده دارند.) چون دوست دارند از واقعیت مشکل خود فرار کنند و به این فضا پناه میبرند. دانش آموز در فضای مجازی بدون توجه به هیچ چیزی در ارائه افکار و علایق و اندیشه های خود بی پروا عمل میکند که این بسیار خطرناک است.

دنیای مجازی دنیایی باتلاق گونه است که به اسانی وارد ان میشوید اما خارج شدن از آن با اسیب های فراوانی همراه است، می تواند تا مدت ها بار منفی و اثرات مخرب را بهمراه داشته باشد.  از جمله این عوارض بی حوصلگی، عدم تمرکز فکری، افت تحصیلی و عدم موفقیت در تحصیل می تواند از تبعات آن باشد. صرف کردن زمان زیاد دانش اموزان در فضای مجازی نشان دهنده این است که سواد رسانه ای و مدیریت صحیح نداریم و باید آموزش ببینیم و به فرزندمان یاد بدهیم.

وقتی دانش اموزان در فضای مجازی غرق میشوند این امر موجب میشود تمام تمرکز و توانمندی های ذهنیش به سمت فضای مجازی رفته و بار منفی مغز زیاد می شود و مغز زود خسته میشود و موجب کاهش توان مغزی میگردد و دانش اموز از فعالیت های واجب روزانه خود جا می ماند.

مطلب دیگری که وجود دارد مقایسه کردن هاست. بطور مثال فردی از ظاهر زندگی خود فیلم میگیرد ودر فضای مجازی به اشتراک میگذارد و با آن فیلم چشم و ذهن دانش اموز فریب میخورد.

سارا فلاحی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خطرات فضای مجازی برای دانش آموزان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خطرات فضای مجازی برای دانش آموزان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.