زمان مطالعه: 3 دقیقه
عجیب ترین نتیجه باکسینگ دی (boxing day) در تاریخ فوتبال انگلیس

عجیب ترین نتیجه باکسینگ دی (boxing day) در تاریخ فوتبال انگلیس

66 گل طی تنها 10 مسابقه؛ این آماری دیوانه وار است. آن قدر دیوانه وار که پس از 60 سال هنوز تکرار نشده است!

در تقویم مسیحی، یک روز پس از تولد حضرت مسیح، روز هدایا است؛ هدایایی که در جعبه قرار گرفته می شود و به همین جهت روز 26 دسامبر به باکسینگ دی(boxing day) معروف است. در آستانه سال جدید میلادی، فوتبال در بیشتر نقاط دنیا تعطیل می شود. اما برای انگلیسی ها فوتبال هرگز تعطیلی نمی شناسد و همیشه روز 26 دسامبر یک روز شلوغ و پرترافیک در لیگ این کشور است. با این حال هیچ گاه اتفاقات عجیب سال 1963 در فوتبال این کشور تکرار نخواهد شد.

فولام(10-1) ایپسویچ

هنوز که هنوز است، برد 10 گله فولام در برابر ایپسویچ بهترین برد تاریخ فولام در لیگ برتر و بدترین شکست ایپسویچ در این مسابقات است. گراهام لِجات بازیکن فولام در این پیروزی سریع ترین هت تریک تاریخ لیگ انگلیس را به نام خود ثبت کرد و رکورد او تا سال 2015 پابرجا ماند؛ زمانی که سادیو مانه در بازی ساوتهمپتون و استون ویلا طی تنها 2 دقیقه و 56 ثانیه موفق به هت تریک شد و رکورد بازیکن سابق فولام را شکست. لجات در ادامه بازی یک گل دیگر نیز به ثمر رساند تا به یکی از سه بازیکنی بدل شود و در باکسینگ دی موفق به زدن چهار گل شده است. راجر هانت و لاچ هِد دو بازیکن از لیورپول دیگر بازیکنانی هستند که موفق به پوکر در چنین روزی شده اند.

برای ایپسویچی ها این مسابقه نمادی از تمام اتفاقات ممکن بعد از رفتن آلف رمزی مربی این تیم بود. آلف رمزی چنان معجزه ای در تیم گمنام ایپسویچ انجام داد که تیم گمنام او در پایان فصل 62-61 با 24 برد و 8 تساوی در 42 مسابقه و ثبت 93 گل زده با 56 امتیاز عنوان قهرمانی لیگ انگلیس را بالاتر از برنلی و تاتنهام به خود اختصاص داد.

یک فصل بعد هم رمزی مربی این تیم بود اما خبری از معجزه در کار نبود. ایپسویچ جام خیریه را (5-1) به قهرمان جام حذفی( تاتنهام) باخت و آن گاه فصلی را آغاز کرد که با 19 شکست به پایان رسید. ایپسویچ با کسب رتبه هفدهم لیگ، چیزی تا سقوط فاصله نداشت.

با  رفتن آلف رمزی از ایپسویچ به تیم ملی انگلستان و روی کار آمدن جکی میلبرن چیزی تغییر نکرد. سقوط ایپسویچ به شدت ادامه پیدا کرد و این تیم در طول فصل در برابر تیمهای بولتون، آرسنال و لیورپول(6-0) باخت. منچستر یونایتد این تیم را (7-2) برد و استوک سیتی هم این تیم را(9-1) در هم کوبید!

از دیگر رکوردهای ضعیف ایپسویچ در این فصل، کسب یک امتیاز طی 12 هفته( از هفته هفتم تا نوزدهم) بود. اما سرانجام وقتی در هفته 23، این تیم دومین برد خود را در طول فصل به دست آورد و به نظر رسید که روزهای خوشی پیش روی ایپسویچ خواهد بود، ناگهان طوفان فولام این تیم را در هم کوبید.

ایپسویچ در طول آن فصل 121 گل خورد و هرچند در ظاهر باید دروازه بان این تیم را مقصر دانست اما جان کاب بولد رئیس ایپسویچ درباره او گفت: او تنها بازیکن خوب ما بود.

بدفورد جزارد رئیس فولام نیز این گلها را بوقلمون هایی دانست که تیمش به عنوان کریسمس به بازیکنان ایپسویچ هدیه داده است.

تیمی که سرانجام در پایان فصل در قعر جدول قرار گرفت و به دسته دوم سقوط کرد.

اما 11 گل مسابقه فولام و ایپسویچ به تنهایی نمی توانست باکسینگ دی سال 1963 را جذاب و خاطره انگیز کند. در سایر دیدارهای شگفت انگیز این روز، سه نتیجه مساوی رقم خورد که کم گل ترین آنها 6 گل داشت! در این بازیها ناتینگهام فارست و شفیلد یونایتد به تساوی(3-3) دست یافتند و دو تیم ولوز و استون ویلا هم با همین نتیجه به کار خود خاتمه دادند. سومین تساوی باکسینگ دی در مسابقه وست برومویچ آلبیون و تاتنهام رقم خورد که 8 گل از خط دروازه ها عبور کرد تا نتیجه مسابقه(4-4) شود!

در ادامه نتایج یکطرفه این روز، دو نتیجه(6-1) نیز به دست آمد؛ برنلی با این نتیجه منچستریونایتد را در هم کوبید و لیورپول هم با همین نتیجه در برابر استوک سیتی به برتری دست یافت. به جز برنلی و لیورپول، دو تیم چلسی و بلکبرن هم دو برد قاطع کسب کردند. چلسی در خانه بلکپول(5-1) به پیروزی دست یافت و بلکبرن هم در دیداری که ده گل رد و بدل شد، در خانه وستهام(8-2) برد تا دومین نتیجه قاطع باکسینگ دی 1963 را به نام خود ثبت کند.

در چنین روز عجیبی برد(3-0) شفیلد ونزدی مقابل بولتون و برتری(2-0) لستر در برابر اورتون کمی ناامید کننده بود؛ نتایجی که در یک هفته کم گل می توانست به عنوان نتایجی قابل قبول به شمار بیایند.

به هر شکل در آن سال لیورپول سرانجام با 57 امتیاز قهرمان شد و منچستریونایتد 53 امتیازی و اورتون 52 امتیازی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. بولتون و ایپسویچ هم به ترتیب با 28و 25 امتیاز قعرنشین شده و به دسته پایین تر سقوط کردند.

اما رکورد 66 گل در 10 مسابقه باکسینگ دی دیگر هرگز تکرار نشد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عجیب ترین نتیجه باکسینگ دی (boxing day) در تاریخ فوتبال انگلیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین نتیجه باکسینگ دی (boxing day) در تاریخ فوتبال انگلیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.