زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال 2021

اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال 2021

استارشیپ یکی از پروژه های مهم شرکا اسپیس ایکس می باشد که سرمایه گذاری های بزرگی بر روی آن انجام شده است. حال...
اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال 2021
اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال 2021

استارشیپ یکی از پروژه های مهم شرکا اسپیس ایکس می باشد که سرمایه گذاری های بزرگی بر روی آن انجام شده است. حال پس از گذشت مراحل توسعه و ساخت آن، به نظر می رسد که کم کم آماده پرواز و عملیاتی شدن پروژه می شود.

به گزارش وب سایت آسمونی، خبرهای جدید به گوش رسیده از این فضاپیما حکایت از آن دارد که اولین پرواز در سال 2021 انجام خواهد شد. البته تا پیش از این موضوع آزمایش های بسیاری بر روی ان انجام خواهد شد که کوچکترین خللی در عملکرد آن وارد نشود. البته لازم به ذکر است که SpaceX تست و بررسی های زیادی را در ماه آوریل بر روی استارشیپ انجام داده و به نظر می رسد که به زودی اولین پرواز آن انجام خواهد شد.

جالب است بدانید که اسپیس ایکس در اوایل پروژه از این فضاپیما با نام Big Falcon Rocket یا BFR یاد می کرد که در نهایت و پس از گذشت مدتی تصمیم به تغییر آن گرفت و سرانجام قسمت بالایی آن را به استارشیپ و قسمت تقویتی موشک را نیز Super Heavy نام گذاری کرد. گفتنی است که هم اکنون هر دو بخش از این پروژه در تگزاس و فلوریدا ایالات متحده آمریکا قرار داشته و عملیات تست و بررسی های بسیاری را در حال پشت سر گذاشتن هستند. همانطور که گفته شد این شرکت بسیار امیدوار است که در طول دو سال آینده میلادی اولین پرواز رسمی را انجام دهد و برای این منظور نیز با سه مشتری مختلف مذاکرات لازم را انجام می دهد.

استارشیپ در اندازه های عرضی و ارتفاعی 30 و 180 فوت طراحی شده و طبیعتا دارای تفاوت های قابل توجهی در قسمت های بالایی و پایینی است، اما نکته حائز اهمیت این می باشد که هر دو گروه تولیدکننده در دو مکان مختلف بر روی یک پروژه واحد کار می کنند و در انتها وسیله ای را تحویل خواهند داد که توانایی حمل 20 متریک تن بار را به مدار ژئواستاتیکی و بیش از 100 متریک تن بار را به مدار نزدیک زمین را خواهد داشت. گفتنی است که علاوه بر این موضوع، شرکت SpaceX برنامه های زیادی نیز در زمینه حمل محموله های مختلف به ماه و کره مریخ از طریق بیگ فالکن راکت دارد.

اما در انتها لازم به ذکر است که اسپیس ایکس در ماه های باقیمانده باید تست و بررسی های زیادی بر روی پروزه خود انجام دهد، چرا که هرگونه عدم موفقیت می تواند ضرر و زیان قابل توجهی را به اعتبار شرکت وارد سازد. بنابر آنچه این شرکت بیان داشته است، در ماه های آزمایش های سخت تری بر روی استارشیپ انجام می شود که بتوان هرچه سریع تر از این سیستم بهره برداری کرد. اگر همه چیز آن طور که SpaceX برنامه ریزی کرده است، پیش برود می توان گفت که در سال 2021 اولین پرواز این فضاپیما انجام خواهد شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال 2021» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال 2021 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.