زمان مطالعه: 3 دقیقه
سریال پیکی بلایندرز

سریال پیکی بلایندرز

سریال پیکی بلایندرز یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی در ژانر درام جنایی است که در شش فصل ساخته و پخش شد.

سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) یا نقابداران، یک سریال تلویزیونی درام و جنایی انگلیسی محصول شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی دو است. این سریال مورد استقبال بسیاری از مردم در نقاط مختلف جهان قرار گرفت.

درباره سریال پیکی بلایندرز
درباره سریال پیکی بلایندرز

درباره سریال پیکی بلایندرز

استیون نایت کارگردانی آن را به عهده دارد. گفته شده انتخاب بازیگران این سریال، در روند آن تاثیر بسزایی داشته است. داستان حول محور کیلین مورفی در نقش تامی شلبی است. او رهبر یک گروه خرابکار است و سم نیل در نقش یک کاراگاه قصد دارد آن‌ها را نابود کند. (فصل اول) نخستین فصل این مجموعه در 13 سپتامبر 2013 از بی‌بی‌سی دو پخش شد و شامل 6 قسمت بود. فصل دوم در 2 اکتبر 2014 روی آنتن رفت.

فصل ششم پیکی بلایندرز در سال 2020
فصل ششم پیکی بلایندرز در سال 2020

 

5 مه 2016، نیز فصل سوم عرضه شد که در تاریخ 31 مه در آمریکا در دسترس عموم قرار گرفت. در 26 مه 2016، بی‌بی‌سی اعلام کرد ساخت فصل پنجم سریال را در دستور کار دارند. پس از موفقیت‌های بی نظیری که این سریال پس از پخش فصل چهارم به آن دست یافت، فصل پنجم این سریال از شبکه بی‌بی‌سی دو به بی‌بی‌سی اصلی منتقل شد. همچنین تا پیش از اقبال عمومی این سریال قرار بود حداکثر پنج فصل باشد، اما پس از این موفقیت‌ها توسط استیون نایت تا فصل ششم تمدید شد. فصل شش هم در سال 2022 پخش شد.

داستان سریال پیکی بلایندرز
داستان سریال پیکی بلایندرز

داستان سریال پیکی بلایندرز

داستان سریال پیکی بلایندرز در سال 1919 و بعد از جنگ جهانی اول، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان بر روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلند پروازی‌ها و رئیسشان، تامی شلبی (با بازی کیلین مورفی) متمرکز است. کارآگاه ویژه چستر کمپل (با بازی سم نیل) به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام فرستاده می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل (با بازی اندی نایمن در فصل1 و ریچارد مک کیب در فصل2)، کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود. فصل دوم، دو سال بعد را نشان می‌دهد. خانواده شلبی تشکیلات جنایی خود را در جنوب و شمال لندن گسترش می‌دهند و هم چنان بیرمنگام دژ اصلی آنهاست. فصل چهارم سریال پیکی بلایندرز لحظه ای به پایان رسید که شخصیت محبوب و دوست داشتنی سریال « تامی شلبی » به عنوان نماینده مجلس در بخش جنوبی منطقه بیرمنگام انتخاب شد و به عنوان یک عضو از شورای سلطنتی ، قدرت زیادی به خانواده شلبی وارد کرد. در فصل پنجم، در پی سقوط وال‌ استریت، تامی از سوی محله‌ های جدید، با خطرات غیرمنتظره‌‌ای مواجه می‌شود. هنگامیکه نقابداران مورد حمله قرار می‌گیرند، تامی از وجود یک فرد خیانتکار در میان اعضای گروه خود آگاه می‌شود.

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
بازیگران سریال پیکی بلایندرز

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

کیلین مورفی
کیلین مورفی

کیلین مورفی کیلین مورفی در نقش توماس «تامی» شلبی: رهبر پیکی بلایندرز و برادر آرتور، جان، آیدا و فین شلبی. تامی در جنگ جهانی اول با رتبه گروهبان یکم خدمت کرده و نشان شجاعت امپراتوری بریتانیا را دریافت کرده‌ است. تجارب وی در جنگ موجب کابوس‌هایی می‌شود.

سم نیل
سم نیل

سم نیل سم نیل در نقش کارآگاه چستر کمپل (فصل1–2): یک ایرلندی پروتستان از بلفست برای ردیابی و بازیابی محموله گمشده سلاح‌های لوییس که تصادفاً توسط پیکی بلایندرز دزدیده شده‌اند. کمپل به پاکسازی بلفست از عناصر خرابکار معروف است. بعلاوه با پیکی بلایندرز و به خصوص تامی شلبی دشمنی دارد و قسم می‌خورد تامی و گروهش را نابود کند.

هلن مک‌ کروری
هلن مک‌ کروری

هلن مک‌ کروری هلن مک‌ کروری درنقش پالی (الیزابت) گری: خاله تامی و صندوقدار پیکی بلایندرز. وقتی تامی، آرتور و جان در جنگ بودند، او اداره تشکیلات را عهده‌دار بود. دو فرزند پالی، آنا و مایکل، در کودکی از وی گرفته شدند. در فصل2، پالی با پسرش ملاقات می‌کند اما می‌فهمد دخترش مرده‌ است.

آنابل والیس
آنابل والیس

آنابل والیس آنابل والیس درنقش گریس شلبی (فصل1–3): مأمور مخفی سابق و یک زن ایرلندی که قبلاً با چستر کمپل کار می‌کرد. او بعداً با تامی ازدواج می‌کند.

سوفی راندل
سوفی راندل

سوفی راندل سوفی راندل درنقش آیدا تورن: تنها خواهر شلبی‌ها. ایدا تنها عضو خانواده است که درگیر کار پیکی بلایندرز نمی‌شود. او از فردی تورن، پسری به نام کارل دارد.

تام هاردی
تام هاردی

تام هاردی تام هاردی درنقش آلفی سولومون (فصل2): رهبر یک گروه یهودی در شهر کمدون. او خشن و پیش‌بینی ناپذیر اما باهوش است.

ایمی فیون ادواردز
ایمی فیون ادواردز

ایمی فیون ادواردز ایمی فیون ادواردز درنقش ازمه شلبی: همسر جان شلبی. ازمه به عنوان بخشی از قراردادی بین پیکی بلایندرز و خانواده لی، با جان ازدواج کرد.

آیدان گیلن
آیدان گیلن

آیدان گیلن آیدان گیلن در نقش آبراما گلد (فصل 4 - 5): متحد جدید و خطرناک خانواده شلبی و عاشق پالی گِرِی.

کیلین مورفی در کنار همسر و فرزندانش
کیلین مورفی در کنار همسر و فرزندانش

کیلین مورفی در کنار همسر و فرزندانش

فصل جدید سریال پیکی بلایندرز در راه است + معرفی بازیگران
فصل جدید سریال پیکی بلایندرز در راه است + معرفی بازیگران

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سریال پیکی بلایندرز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سریال پیکی بلایندرز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.