زمان مطالعه: 1 دقیقه
لحظه های ماندگار سری آ؛ سقوط میلان و لاتزیو و اوج گیری یووه و رم

لحظه های ماندگار سری آ؛ سقوط میلان و لاتزیو و اوج گیری یووه و رم

ایتالیایی ها پاكی فوتبال خود را مهم‌تر از افتخار آفرینی كاذب می دانند و در این راه، حتی تیمهای بزرگ خود را به دسته دوم فرستاده اند.

مهدی زارعی- ایتالیا در سال 1980 میزبان یورو بود و عنوان چهارم این مسابقات را نیز به خود اختصاص داد. در رده باشگاهی نیز تیم‌های بزرگ در اوج بودند. اینتر بالاتر از یوونتوس و میلان فاتح سری A شد و «روبرتو به ته گا» از یووه تنها با 16 گل برترین گلزن بازیها شد.

SportMob – Top Facts about Roberto Bettega, the Italian Former Striker
روبرتو به ته گا

اما چند ماه بعد اتفاقات تكان دهنده‌ای در لیگ رخ داد. موضوع تبانی بین تیمها مطرح شد و پس از تحقیقات به عمل آمده، میلان و لاتزیو به لیگ دو فرستاده شدند! به این ترتیب دوره‌ای چهارساله در لیگ آغاز شد كه قدرت بین یووه و رم دست به دست شد. یووه در سال 1982 علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی خود، صاحب بیست قهرمانی در سری A شد و دومین ستاره را روی پیراهن خود مشاهده كرد. سال 83 نوبت به دومین قهرمانی رم رسید و در سال 1984 مجدداً جای رم و یووه در صدر جدول جابه جا شد!

آ اس رم- سال 1983

اما پیشاپیش می‌شد پیش‌بینی نمود كه دوران طلایی بازیكنان ایتالیایی در سری A رو به پایان است. ایتالیایی‌ها ترجیح دادند كه فوتبال خود را از ناپاكی‌ها بیالایند تا این كه با سیستمی فاسد در اوج بمانند. به این ترتیب فصل قدیمی و پا به سن گذاشته آتزوی در جام جهانی 1982 قهرمان شد. جالب اینجا بود كه پائولو روسی بهترین گلزن آن جام، خود از محرومین ماجرای فساد و تنها لطفی كه به وی شد، كم كردن اندكی از محرومیت دو ساله وی بود تا او بتواند در جام جهانی شركت كند!

با كنار رفتن اكثر بازیكنان آتزوری، اوج‌گیری بازیكنان ایتالیایی در سری A مدت مدیدی به درازا انجامید و یك بار دیگر نوبت به درخشش ستارگان غریبه رسید. میشل پلاتینی نمونه‌ای از این بازیكنان بود كه در سال‌های 83، 84 و 85 به ترتیب 16، 20 و 18 گل به ثمر رساند و آقای گل سری ‌A شد.

Video – On this day, Rossi and Platini lead Juventus for Coppa Italia  triumph | OneFootball
میشل پلاتینی

جالب اینجاست كه در سال 1986 «روبرتو پروزو» از رم، عنوان پلاتینی را از وی گرفت. پروزو یك پدیده نبود. بلكه بازیكنی بود كه در سال‌های 81 و 82 نیز آقای گل شده بود. نسل با كیفیت هنوز روی كار نیامده بود و ایتالیا به سادگی در جام جهانی 1986 اسیر فرانسه پلاتینی شد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظه های ماندگار سری آ؛ سقوط میلان و لاتزیو و اوج گیری یووه و رم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظه های ماندگار سری آ؛ سقوط میلان و لاتزیو و اوج گیری یووه و رم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.