زمان مطالعه: 3 دقیقه
رقابت فوتسال با آرژانتین و خاطره تلخی که پاک شد

رقابت فوتسال با آرژانتین و خاطره تلخی که پاک شد

تیم ملی ایران در جام جهانی فوتسال با باخت(2-1) مقابل آرژانتین، به بخش آسان جدول حذفی مسابقات صعود کرد و به نوعی، خاطرات تلخ تقابل 17 سال قبل دو تیم را پاک کرد.

پنجمين دوره جام جهاني فوتسال از 21 نوامبر تا پنجم دسامبر در شرق آسيا و كشور چين تايپه (تايوان) برگزار شد. براي تعيين 15 تيم شركت‌كننده در اين رقابت‌ها، مسابقات مقدماتي منطقه آسيا بين روزهاي 16 تا 25 آوريل در ماكائو برگزار شد و ايران، تايلند و ژاپن به جام جهاني صعود كردند.

مسابقات مقدماتي آفريقا از 9 جولاي تا سوم سپتامبر در مصر برگزار شد و اين تيم راهي جام جهاني شد. پاراگوئه، آرژانتين و برزيل سه تيم انتخاب شده از مسابقات آمريكاي جنوبي بودند كه در پاراگوئه برگزار شد. استراليا به عنوان قهرمان اقيانوسيه و پنج تيم برتر گروههاي فوتسال اروپا (اوكراين، اسپانيا، چك، ايتاليا و پرتغال) ديگر تيم‌هايي بودند كه راهي مسابقات تايوان شدند.

*****

دور نخست بازي‌ها از 21 تا 26 نوامبر در 4 گروه 4 تيمي برگزار شد و در اولين گروه، اسپانيا بدون خوردن حتي يك گل راهي دور دوم شد:

مصر (12-0) تايپه

 اسپانيا (2-0) اوكراين

 اسپانيا (10-0) تايپه

 اوكراين (5-4) مصر

 اوكراين (7-2) تايپه

اسپانيا (7-0) مصر.

*****

در گروه دوم كار برزيل و چك براي صعود ساده‌تر از هميشه بود:

برزيل (10-0) استراليا

 چك (2-1) تايلند

 چك (5-0) استراليا

 برزيل (9-1) تايلند

 تايلند (3-2) استراليا

 برزيل (4-1) چك.

*****

 سقوط با طعم «پس‌گردنی» درودگر!

در بين تيم‌هاي شركت‌كننده، كار ايتاليا براي صدرنشيني ساده‌تر از ساير بزرگان بود. زيرا هيچ‌يك از تيمهاي همگروهي ايتاليا، درجه يك نبودند.

 ايتاليا (6-3) آمريكا

 پاراگوئه (5-4) ژاپن

 ايتاليا (5-0) ژاپن

 آمريكا (3-1) پاراگوئه

  ايتاليا (4-2) پاراگوئه

 آمريكا (1-1) ژاپن.

*****

ايران يك بار ديگر با آرژانتين همگروه شد. اما از بد حادثه، اين تيم آرژانتين بسيار قدرتمندتر از دوره پيش، گام به مسابقات نهاده بود. به اين ترتيب شكست (0-4) از پرتغال در قدم اول، عملاً كار ايران را يكسره ساخت.

ايران (0-4) پرتغال

آرژانتين (3-0) كوبا

 ايران (8-3) كوبا

آرژانتين (1-0) پرتغال

آرژانتين (6-1) ايران

 پرتغال (5-0) كوبا

تنها يادگار تلخ اين بازي‌ها، حواشي بازي با آرژانتين و ورود «صادق درودگر» به زمين بود كه کاظم محمدی بازيكن كشورمان را با پس‌گردني از زمين خارج ساخت و حركت خود را «هدايت كردن به بيرون» ناميد!!

اوج اقتدار اروپا

جام جهاني 2004 نقطه اوج فوتسال اروپا بود و هر پنج نماينده اين قاره در بين هشت تيم برتر جهان جاي گرفتند! به اين ترتيب گروه اول مرحله دوم با حضور 4 تيم اروپايي برگزار شد و نتايج زير كسب شد:

اسپانيا (2-0) چك

 ايتاليا (0-0) پرتغال

 ايتاليا (3-2) اسپانيا

پرتغال (8-4) چك

 اسپانيا (3-1) پرتغال

 ايتاليا (3-0) چك.

از نكات قابل توجه اين بازي‌ها، رخ دادن نخستين تساوي بدون گل تاريخ جام جهاني فوتسال بود كه در مسابقه ايتاليا و پرتغال رخ داد! ايتاليا پس از آن با پيروزي مقابل قهرمان جهان، اسپانيا را تا آستانه حذف پيش برد تا جايي كه اسپانيا تنها با پيروزي مقابل پرتغال نجات پيدا كرد.

*****

در گروه دوم نيز صدرنشيني برزيل و آرژانتين قابل پيش‌بيني بود.

برزيل (6-1) اروگوئه

آرژانتين (2-1) آمريكا

 برزيل (2-1) آرژانتين

 اوكراين (3-1) آمريكا

 برزيل (8-5) آمريكا

 اوكراين (0-0) آرژانتين.

نبرد اوكراين ـ آرژانتين دومين نتيجه (0-0) تاريخ جام جهاني بود. رقابتي كه آرژانتين براي صعود نيازمند يك تساوي بود و براي رسيدن به اين تساوي تماشاگران را از ديدن گل بازداشت!

*****

ساعت 18 روز 3 دسامبر، مرحله نيمه‌نهايي جام جهاني با مسابقه اسپانيا ـ برزيل آغاز شد. ديداري كه در حضور 3400 تماشاگر «ان.تي.يو. ژيمناسيوم» برگزار شد و (2-2) خاتمه يافت تا كار به ضربات پنالتي كشيده شود. برزيلي‌ها در ضربات پنالتي مقابل اسپانيا باز هم ناكام شدند و اسپانيا با پيروزي (5-4) به فينال رسيد. مسابقه بعدي در ساعت 30‌:‌20 در همان استاديوم برگزار شد. تعداد تماشاگران به 3500 نفر افزايش يافته بود. تعداد گلهاي اين مسابقه نيز نسبت به ديدار قبل افزايش يافت و ايتاليا با برد (7-4) مقابل آرژانتين براي نخستين بار به فينال جام جهاني رسيد.

يك فينال كاملاً اروپايی

 مسابقه رده‌بندي در ساعت 14 روز پنجم دسامبر برگزار شد و آرژانتين نتيجه مسابقه نيمه‌نهايي را تكرار كرد تا برزيل به مقام سوم جهان دست يابد. فينال در ساعت 16 همان روز با سوت «خوان كارلوس اسكيان ساله پوره» آرژانتيني آغاز شد و نيمه نخست آن بدون گل خاتمه يافت. اما دو گل «كيكه» و «مارسلو» ماتادورها را در آستانه قهرماني قرار داد و تك گل واپسين ثانيه‌هاي «زانتي» تنها از اختلاف كاست. اسپانيا هم انتقام شكست مرحله دوم را از ايتاليا گرفت و هم از عنوان قهرماني خود دفاع كرد.

بهترین ها

بهترين گلزنان اين تورنمنت نيز عبارت بودند از: فالكائو (برزيل ـ 13گل)، اينديو (برزيل ـ 10گل)، مارسلو (اسپانيا ـ 9گل)، ژوئل (پرتغال ـ 7گل) و سيمي (برزيل ـ 7 گل). در اين بازي‌ها مجموعاً 50923 نفر از بازي‌ها ديدن به عمل آوردند و ميانگين 1273 نفر را براي هر مسابقه به جاي نهادند. در مسابقات پنجمين دوره جام جهاني طي 40 مسابقه 237 گل به ثمر رسيد و ميانگين 93/5 گل براي هر بازي كسب شد. در حالي كه تنها چهار سال قبل، تعداد گلها 302 بود و ميانگين گل براي هر بازي 55/7!

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رقابت فوتسال با آرژانتین و خاطره تلخی که پاک شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رقابت فوتسال با آرژانتین و خاطره تلخی که پاک شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.