زمان مطالعه: 8 دقیقه
چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید

چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید

چین و چروک پوست یکی از مشکلات شایع افراد به ویژه خانم ها است و همه افراد به دنبال روش های از بین بردن چین و...
چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید
چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید


چین و چروک پوست یکی از مشکلات شایع افراد به ویژه خانم ها است و همه افراد به دنبال روش های از بین بردن چین و چروک هستند. عده ای به دنبال ماسک ضد چین و چروک و عده ای هم به دنبال کرم ضد چین و چروک هستند، آسمونی در این بخش مطالب بسیار کامل و جامعی در مورد چین و چروک و روش های از بین بردن چین و چروک با کرم یا ماسک های طبیعی را برای شما عزیزان منتشر می کند.

بهترین کرم‌ ضد چین و چروک برای صورت

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست، چین و چروک‌ها نیز نمایان می‌شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به سایر عوامل موثر در ایجاد چروک‌های پوستی می‌افزاید: عوامل محیطی و ژنتیک از دیگر مواردی است که موجب ایجاد چین و چروک در سطح پوست می‌شود؛ به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدتی طولانی یکی از این عوامل است.

همچنین بعضی از افراد نیز به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به پیری زودرس پوست هستند و در مقابل گروهی نیز پوستی شاداب‌تر از سایر همسالان‌شان دارند.

این متخصص پوست و مو ضمن تاکید بر تلاش برای کاهش مدت زمان قرار گرفتن در نور خورشید و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، می‌گوید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث ایجاد تغییراتی در پوست و در نتیجه کاهش انعطاف‌پذیری آن و ایجاد چروک می‌شود بنابراین برای پیشگیری از نمایان شدن چین و چروک، باید مدت کمتری در آفتاب بمانید و از کرم‌های ضدآفتاب مناسب نیز استفاده کنید.

به گفته وی، سیگار یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد چروک‌های زودرس و زیادی می‌شود که حتی ممکن است در سنین پایین مشاهده شود.

remove-wrinkles-with-creams
remove-wrinkles-with-creams


چین و چروک‌ها چطور از بین می‌رود؟

وقتی چروک‌ها روی پوست صورت، گردن و دست‌ها ظاهر می‌شود اولین فکری که به ذهن می‌رسد، پیدا کردن راهی برای درمان و از بین بردن آنهاست. اما آیا واقعاً چنین راه‌حلی وجود دارد؟

دکتر احسانی با اشاره به دو گروه مختلف درمان‌های دارویی و غیردارویی که برای میوه به شکل‌های گوناگون و به صورت کرم‌های دارویی و ماسک‌های میوه از گذشته تا امروز همچنان مورد استفاده است.

به گفته وی، این داروها از طریق افزایش ساخت بافت‌های زیر پوست باعث بهبود قوام پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

این پزشک متخصص می‌افزاید: داروهای دیگری که در درمان چین و چروک‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، دسته ترتینوئین‌هاست که سال‌های طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر احسانی ضمن بیان این نکته که درمان‌های دارویی فقط تا حدی می‌تواند برای رفع چروک‌ها موثر باشد، درباره درمان‌های غیردارویی توضیح می‌دهد: از جمله این درمان‌ها که از چندین سال قبل مورد استفاده بوده، می‌توان به شیوه‌هایی مانند لایه‌برداری‌های شیمیایی، تراش سطحی پوست، استفاده از لیزرها، بوتاکس، ژل‌های تزریقی و… اشاره کرد.

به گفته وی، در دو دهه اخیر لیزرهای متفاوتی در این زمینه به وجود آمده است که با تحریک کلاژن‌سازی و ساخت بیشتر بافت‌های زیرین، موجب افزایش قوام پوست و در نتیجه کاهش چروک‌ها می‌شود.

بهترین کرم‌ ضد چروک را انتخاب کنید

این روزها پیدا کردن کرم‌های ضد چروک با ویژگی‌های خاص، کار به نسبت ساده‌ای است و با مراجعه به اولین داروخانه می‌توانید از میان ده‌ها نوع مختلف، یکی از آنها را تهیه کنید. اما آیا همه این کرم‌ها برای پوست شما مناسب است؟ چروک‌ها را از بین می‌برد و به سلامت شما آسیبی نمی‌رساند؟

دکتر احسانی در این‌باره توضیح می‌دهد: انتخاب و استفاده از یک کرم ضد چروک براساس سن، جنس، نوع و رنگ پوست افراد متفاوت است بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید از هر کرمی برای رفع چین و چروک‌های پوست استفاده کنید.

چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید
چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید


وی با اشاره به این موضوع توضیح می‌دهد: خریدن یک کرم ضد چروک و استفاده از آن بدون توجه به سایر نکات، نه‌تنها به طور قطع نمی‌تواند روشی موثر برای کاهش چروک‌ها باشد، بلکه ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری مانند خشک شدن پوست یا پدید آمدن جوش‌های پوستی شود.

دکتر احسانی درباره سن شروع استفاده از این نوع کرم‌ها نیز می‌گوید: استفاده از کرم‌های ضد چروک سن خاصی ندارد و زمان مناسب آن فقط براساس نیاز و شرایط فرد و همچنین ویژگی‌های ژنتیکی او تعیین می‌شود. با این حال سن معمول و نسبی برای استفاده از کرم‌های ضد چروک 27 تا 30 سال است.

ماسک صورت با تجویز پزشک

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به شیوه‌هایی ساده‌تر مشکل چین و چروک‌های پوستی را برطرف کنند، به همین دلیل روش‌های متفاوتی مانند استفاده از انواع ماسک‌ها و ماساژ پوست مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر احسانی با اشاره به این روش‌ها می‌گوید: استفاده از ماسک میوه که از اسیدهای میوه گرفته شده، می‌تواند برای کاهش چروک‌های سطحی پوست موثر باشد، اما بهتر است نوع ماسک و دستور مصرف آن نیز توسط پزشک متخصص تعیین شود.

به گفته وی، ماساژدرمانی سال‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما مطالعات جدید اهمیت درمانی زیادی برای آن قائل نیست.

این پزشک متخصص پوست و مو درباره مواد غذایی موثر برای کاهش چین و چروک‌ها می‌گوید: مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها که در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود در طولانی‌مدت می‌تواند برای کاهش چروک‌ها موثر باشد.

دکتر احسانی درباره روش‌های پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست هم خاطرنشان می‌کند: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مناسب، کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم استعمال سیگار می‌تواند در کاهش چروک‌ها و داشتن پوستی شاداب و سلامت موثر باشد.

روش های از بین بردن چین و چروک صورت

چین و چروک صورت و از بین بردن این چین و چروک های مزاحم دغدغه ی 30 سال به بالاهاست . این چین و چروک ها دلیل نمی شوند تا شما تسلیم پیری پوست شوید پس این نسخه های طب سنتی و راههای طبیعی و خانگی رفع چین و چروک صورت و اطراف چشم را به کار ببرید تا از شر چین و چروک ها خلاص شوید.

برای از بین بردن چین و چروک صورت

صورتتان را با آب ولرم بشویید، با یک حوله زبر خشک کنید و شب ها ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو روی آن بمالید تا کاملاً جذب پوست شود. بعد از نیم ساعت آن را بشویید. با 20-15 روز استفاده منظم، خواهید دید که بسیاری از چین و چروک ها برطرف شده و لکه های تیره روی پوستتان هم کمتر می شود.

آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است. پوست صورتتان را بلافاصله بعد از شستن خشک نکنید. در عوض با دستتان روی آن بمالید تا کمی از آب جذب پوست شود.

remove-wrinkles-with-creams
remove-wrinkles-with-creams


برای دو هفته روزی یک لیوان آب هویچ بخورید.

- یک تکه پاپایا (انبه هندی) برداشته و روی پوستتان بمالید. بعد صورتتان را بشویید استفاده روزانه از این میوه روی پوست، چین و چروک را از بین برده و پوست صورتتان را روشن تر می کند. روی گردنتان هم بمالید و ماساژ دهید.

رفع چین و چروک دور چشم

برای از بین بردن چین و چروک های آزار دهنده ی دور چشم هم بهترین گزینه ها ، روش های خانگی و گیاهی است.

ژل خیار برای رفع چروک اطراف چشم

خیار یکی از مفیدترین محصولات طبیعی شناخته شده برای پوست اطراف چشم است. قرار دادن برش های خنک خیار در اطراف چشم یکی از راه های کم خرج و تاثیرگذار برای سرحال تر و جوانتر کردن پوست خسته ی اطراف چشم است. برای آبرسانی کاملا طبیعی به پوست اطراف چشم می توانید از این دستورالعمل، صبح یا شب استفاده کنید:

1 قاشق چای خوری عصاره تازه خیار، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئورا و 1/4 قاشق چای خوری نشاسته ذرت را مخلوط کنید و حرارت دهید تا جوش بیاید. سپس آنرا از روی حرارت برداشته و یک قاشق غذاخوری گیاه هاماملیس به آن اضافه کنید. پس از اینکه مخلوط خنک شد، مقداری از آنرا به آرامی به پوست اطراف چشم بزنید. مابقی آنرا در یک ظرف شیشه ای ریخته و برای استفاده های بعدی در جایی خنک نگهداری کنید.

شیر ، ضد چروک کره ای ها

شیر سرد را در کاسه ای بریزید و پنبه های توپی تان را داخل آن قرار دهید. سپس پنبه را فشار داده تا شیر اضافی موجود در آن خارج شود. سپس پنبه ها را روی قسمت های پف کرده ی زیر چشم بگذارید.وقتی پنبه ها گرم شدند، آنها را تعویض کنید. این کار ساده در طی یک ساعت، به دلیل اینکه شیر سرد به جمع شدن و انقباض عروق خونی زیر چشم کمک میکند، می تواند به میزان قابل توجهی پف و تورم زیر چشم را کاهش دهد.

ماساژ ضد چین و چروک صورت

همانطور که می دانید ماساژ صحیح پوست صورت در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بسیار موثر است پس برخلاف جهت چین و چروک ها پوستتان را ماساژ دهید. پیشانی را از پایین به بالا و به سمت کناره های صورت ماساژ دهید.

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی ترین شیوه های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانم های جوان از سنین 25-26 سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه 50 امیدوار باشند. استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب ترین شیوه های درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است.

چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید
چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید


برای این منظور کافی است  با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورت تان از مشاور یا کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم ها هدیه می کند. برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می شود تا برگ ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه تا نیم ساعت روی صورت تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

ماسک آویشن و ماست

ماست را با مقداری آویشن , نعناع, پنیرک, و گل ختمی مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده وبه مدت 20 دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل:

1عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می گردد )

مقداری عسل ( عسل موجب رطوبت رسانی پوست می شود )

4 قطره روغن رازیانه ( این روغن موجب صاف شدن چین و چروک می گردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن پوست می شود )

4 قطره اسانس صندل ( این اسانس، بافت همبند را تقویت می کند و بدین طریق باعث بهبود گردش خون در پوست می گردد )

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

ابتدا پوست خود را کاملا تمیز نمایید. همه مواد را بخوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید. پس از 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده نمایید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چین و چروک را با این کرم ها برطرف کنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.