زمان مطالعه: 3 دقیقه
استخدام وزارت نفت

استخدام وزارت نفت

ما در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام ارگان ها ،  برای شما عزیزان و به ویژه آن دسته از عزیزانی که قصد...
استخدام وزارت نفت
استخدام وزارت نفت


ما در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام ارگان ها ،  برای شما عزیزان و به ویژه آن دسته از عزیزانی که قصد شرکت در آزمون استخدام وزارت نفت را دارند، ابعاد مختلف استخدام وزارت نفت از جمله شرایط استخدام وزارت نفت ، راهنمای استخدام وزارت نفت و ... را عنوان می کنیم. دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

استخدام وزارت نفت

آشنایی با وزارت نفت جهت استخدام وزارت نفت

وزارت نفت سازمان دولتی زیرمجموعه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است، که وظیفه اعمال اصل مالکیت و حاکمیت ملی ایران بر ذخایر و منابع نفت و گاز، همچنین تفکیک وظایف حاکمیتی از تصدی در اداره و توسعه صنعت نفت و گاز کشور را برعهده دارد.

وزارت نفت پس از انقلاب ایران و در سال 1358 در دولت موقت بازرگان، پس از خروج حسن نزیه؛ مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت ایران از کشور، تأسیس شد. ساختار سازمانی این وزارتخانه از یک ستاد مرکزی و چهار شرکت تابعه شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران تشکیل شده‌است و از طریق مدیریت بر شرکت‌های تابعه و فرعی خود، بر عملیات اکتشاف، استخراج، بازاریابی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و فراورده‌های نفتی در کشور نظارت می‌نماید. این وزارتخانه علاوه بر تأمین نیازهای اصلی انرژی، بالغ بر 80٪ از درآمد ارزی خارجی را به‌وسیله صدور نفت خام و فراورده‌های نفتی پالایش یافته، تأمین می‌کند.

شرایط استخدام وزارت نفت

شرایط عمومی استخدام وزارت نفت

1- داشتن تابعیت ایران

2- تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی

3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

4- عدم اعتیاد به مواد مخدر

5- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

6- عدم منع از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و ذی صلاح

7- دارا بودن «گواهینامه موقت فراغت از تحصیل» و یادانشنامه «دانشنامه پایان تحصیلات» و یا «ارزشنامه مدرک تحصیلی خارجی» در یکی از مقاطع، رشته ها و گرایش های تحصیلی موردنیاز

8- دارا بودن کارت معافیت دائم یا پایان خدمت وظیفه عمومی (داوطلبان ذکور)

9- عدم اشتغال به صورت رسمی، پیمانی و یا بازخرید خدمت در دستگاههای دولتی در زمان ثبت نام

تذکر: طبق قوانین کشوری دریافت حقوق از دو دستگاه دولتی ممنوع می باشد.

10- عدم اشتغال به صورت پیمانی و رسمی در هر یک از واحدهای تابعه صنعت نفت

11- برخورداری از سلامت جسمی، روانشناختی و اعتقادی

شرایط اختصاصی استخدام وزارت نفت

فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های تحصیلی مورد نیاز که دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

الف) دانش آموختگان برتر دانشگاه های سراسری:

– مقطع کارشناسی: دارای رتبه کل کشوری 4000 و کمتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه های دولتی (بدون لحاظ سهمیه در گروه آزمایشی مربوطه) توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی 17

– مقطع کارشناسی ارشد: دارای رتبه کشوری 200 و کمتر در آزمون سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی در رشته تحصیلی مربوطه توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی 18

تبصره 1: داوطلبانی که با استفاده از آیین نامه استعدادهای درخشان دانشگاهها بدون شرکت در کنکور سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها پذیرفته و فارغ التحصیل شده اند صرفاَ با شرط حداقل معدل کل فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد 18 حائز شرایط شرکت در آزمون خواهند بود.

تبصره 2: فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر کشور (شامل دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان،  تربیت مدرس، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی، تبریز، خواجه نصیرالدین طوسی و فردوسی مشهد) با تقلیل 2 نمره در شرط معدل و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با تقلیل 1 نمره مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

تبصره 3: فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون کتبی می بایست در روز کنترل مدارک گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور و یا گواهی پذیرش از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان از دانشگاه محل تحصیل خود ارائه نمایند.

تبصره 4: لازم بذکر است سازوکار و نحوه اخذ گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد و درحال حاضر نیاز به انجام اقدامی توسط داوطلب نمی باشد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «استخدام وزارت نفت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام وزارت نفت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.