زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه آب دوغ خیار

طرز تهیه آب دوغ خیار

آب دوغ خیار جدای اینکه مابین ایرانی‌ها معروف و پرطرفدار است، توریست‌های خارجی هم آن را به خوبی می‌شناسند و طعم آن‌را می‌پسندند.

آب دوغ خیار (Ab Doogh Khiar) غذایی لذیذ و پرطرفدار است که معمولا به عنوان پیش‌غذا یا کنار غذای اصلی سرو می‌شود. نامش آب دوغ خیار است اما معمولا با ماست درست می‌شود و البته اگر دوغ سفت در دسترس داشتید هم عالی است. طرز تهیه آب دوغ خیار بسیار ساده است. در ادامه با آسمونی باشید و طرز تهیه این پیش غذای خوشمزه ایرانی را آموزش ببینید.

آب دوغ خیار

مواد لازم برای تهیه آب دوغ خیار

ماست 1 کاسه بزرگ
خیار 5 عدد
سبزی معطر 3 ق غ
پودر گردو یا خرد شده 1 ق غ
نعنا خشک
2 ق غ
پیازچه خرد شده 1 ق غ
نمک و فلفل به میزان لازم
یخ قالبی به میزان لازم
نان به میزان لازم

 

طرز تهیه آب دوغ خیار

ابتدا ماست را با نمک و فلفل مخلوط کنید تا یکدست شود. (فلفل اختیاری است) بعد خیار را پوست کنده و مانند سالاد شیرازی خرد کرده و به آن اضافه کنید. حالا سبزی معطر خرد شده (گشنیز، نعنا و کمی ریحان)، گردو، نعنا خشک و پیازچه خرد شده را اضافه کرده و به میزان لازم آب در آن بریزید. برای خنک شدن چند قالب یخ هم بریزید.

کاسه آب دوغ خیار را با گل خشک شده، سبزی معطر و گردو تزیین کنید. اگر به عنوان غذای اصلی است در کنارش نان سنگک یا تافتون بگذارید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه آب دوغ خیار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه آب دوغ خیار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.