زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاثیر جنگ بر بازیهای تیم ملی

تاثیر جنگ بر بازیهای تیم ملی

در آذر سال 1361 تیم کشورمان در بازی های آسیایی دهلی نو به میدان رفت. در آن روزها جنگ ایران و عراق بر تمام اتفاقات سیاسی و غیرسیاسی منطقه تاثیر گذاشته بود.

دعای توسل ملی پوشان پس از برد

در آذر سال 1361 تیم کشورمان در بازی های آسیایی دهلی نو به میدان رفت. در آن روزها جنگ کره جنوبی، شرایط را دگرگون ساخت. برای این که حال و روز فوتبال آن زمان و مجلات را ببینید، نگاهی داریم به نوشته های مجله دنیای ورزش پس از برد مقابل کره جنوبی. نوشته ها را بدون دخل و تصرف می خوانیم. « قبل از اینکه بازی شروع شود تیم ایران قبل از آمدن به زمین در کنار زمین به اتفاق اتحادیه دانشجویان مسلمان انجمن اسلامی، جانبازان انقلاب و عده ای از مسلمانان افغانی ندای وحدت سر دادند. بچه های انجمن اسلامی یک لحظه با شعارهای انقلابی و اسلامی از تشویق تیم ایران غافل نبودند.

تیم فوتبال ایران
تیم فوتبال ایران

بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی در حالی ایرانیان مسلمان از بازیکنان، مربیان، تماشاگران و کلیه دست اندرکاران یکدیگر را در آغوش گرفته و از شادی می گریستند (همه بازیکنان، کلیه تماشاگران مسلمان که الحق اتحادیه دانشجویان مسلمان هند سنگر تمام گذاشنتد همچنین برادران جانباز انقلاب) روبه روی جایگاه تماشاگران ایرانی حاضر سرود خمینی ای امام را با در دست داشتن تصاویری از امام امت و پرچم جمهوری اسلامی ایران سر دادند در حالی که همگی می گریستند. در پایان این حرکت مراسم دعای توسل توسط دانشجویان بر روی سکوهای استادیوم لعل نهرو به اجرا درآمد جانبازان می گریستند و خدا را به خاطر الطافی که نشان داده شکر می کردند این حرکت ها همگی نشان دهنده گوشه ای از مراسم مذهبی -سیاسی در جبهه ها بود که به عینه در جامعه ورزشی به نحو احسنت به اجرا درآمد. به طوری که فلاش های دوربین عکاسان یک لحظه از بچه های تیم ملی و طرفداران جمهوری اسلامی دور نمی شد. در این میان پلیس و ماموران انتظامی که همیشه در دیدارهای ایران چند برابر می شوند نیز قادر به کنترل ایرانیان مسلمان نبود، امید است رزمندگان ما در جبهه ورزشی نیز بتوانند ادامه دهنده رسالت انقلاب اسلامی باشند. انشاالله تعالی».

نظر خود را درباره «تاثیر جنگ بر بازیهای تیم ملی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر جنگ بر بازیهای تیم ملی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.