زمان مطالعه: 1 دقیقه
روستای لالان فشم (معروف به لالون)

روستای لالان فشم (معروف به لالون)

یکی از زیبا ترین روستاهای رودبار قصران لالان فشم می باشد این روستا با دیدنی های جالب و دیدنی فراوان مقصد اکثر گردشگران می باشد.

لالان روستایی بسیار زیبا واقع در 45 کیلو متری شمال تهران، بخش رودبار قصران، دهستان رودبارقصران واقع شده است. زمستان این روستا پوشیده از برف با زیبایی وصف نشدنی اش می باشد و تابستان های این روستا هوای خنک و ییلاقی دارد .برای اطلاعات بیشتر در مورد این روستا در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

لالان فشم کجاست؟

نقشه لالان فشم
نقشه لالان فشم

لالان یا همان لالون یکی از زیباترین روستاهای بخش رودبار قصران می باشد. این روستا جزو شهرستان شمیران واقع در استان تهران به حساب می‌آید. لالون در مناطق کوهپایه قرار گرفته است. این روستا به علت نزدیکی با استان مازندران آب‌وهوای بسیار عالی و دوست‌داشتنی دارد. این روستا در فاصله 45کیلومتری شمال تهران و 11کیلومتری شمال فشم قرار گرفته است. فاصله کم لالان تا تهران بسیاری از گردشگران را برای تفریحات آخر هفته این روستای زیبا علاقمند می‌کند. در ادامه مطلب آسمونی به معرفی روستای لالان فشم می پردازیم.

آب و هوای لالان فشم

روستای لالون فشم دقیقاً در کنار کوه قرار گرفته است و شما به آسانی به مناطق کوهستانی می توانید برسید. به همین دلیل آب‌وهوای این روستا بسیار سرد است. سرمای این منطقه به‌خاطر بافت کوهستانی، به مغز استخوان شما نفوذ می‌کند. در فصل زمستان همه جا از برف پوشیده می شوند . حیاط برخی خانه‌ها به‌حدی پر از برف می شود که دیگر امکان ورود به آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل بسیاری از مردم روستایی، خانه‌های خود را هنگام زمستان رها می‌کنند و در بهار دوباره به سراغ خانه های خود بر می گردند.

طبیعت روستای لالان فشم

طبیعت روستای لالون فشم
طبیعت روستای لالون فشم

این روستا، روستایی سرسبز با مناطق کوهستانی می باشد. این روستا دارای مناظر کوهستانی تماشایی و هوایی که همانند روز اول خلقت زمین پاک و دوست‌داشتنی است و رودی خروشان که از دل روستا عبور می‌کند می باشد.

جاهای دیدنی روستای لالان فشم

  1. قله خلنو
  2. آبشار لالان
  3. چشمه تلخ آب و خواصش
  4. تونل برفی
  5. دره لالان
  6. سروهای کهن‌سال لالان

پوشش گیاهی لالان فشم

از پوشش گیاهی این روستا  می توان به قهوه ای، میش و قوچ زندگی می کنند که گردشگران در طی مسیر می توانند برخی از آنها را مشاهده کنند.

بهترین زمان سفر به لالان فشم

 فصل تابستان برای گردشگران مناسب تر از سایر فصول می باشد چون در تابستان هوا بسیار گرم  و تبخیر آب رودخانه زیاد است، با کمتر شدن آب رودخانه عبور کردن از آن راحت تر است. در فصل پاییز این منطقه هزار رنگ می شود و بسیار دیدنی است. در فصل زمستان سرما و بارندگی زیاد است اگر لوازم کاملی ندارید بهتر است از سفر به این منطقه دوری کنید.

گالری تصاویر روستای لالان فشم

روستای لالان فشم
روستای لالان فشم
تونل برفی لالان فشم

تونل برفی لالان فشم

قله خلنو لالان فشم
قله خلنو لالان فشم
چشمه و دره لالان فشم
چشمه و دره لالان فشم
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روستای لالان فشم (معروف به لالون)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روستای لالان فشم (معروف به لالون) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.