زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدرک موقت دانشگاه و مهر ناجیت

مدرک موقت دانشگاه و مهر ناجیت

گواهی موقت دانشگاه مدرکی است که پیش از دریافت مدرک دانشگاه به دانش آموزختگان تعلق می گیرد.

مدرک دانشگاه درواقع همان مدرک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا است اما پیش از دریافت مدرک اصلی، به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک موقت دانشگاه می دهند. در ادامه مطلب آسمونی درباره جزئیات بیشتری از مدرک موقت دانشگاه و روش معتبرساختن آن مطالعه می کنیم.

مدرک موقت دانشگاه

گواهی موقت دانشگاه، مدرکی است که به دانشجویان و دانش آموختگان فارغ التحصیل دانشگاهی تعلق می گیرد اما شرایط دریافت آن برای خانم ها و آقایان متفاوت است و تنها تفاوت آن، داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان است.
تا زمانی که مدرک دانشگاه آماده شود، به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک موقت می دهند تا در صورت استخدام یا ادامه تحصیل دارای مدرک باشند و مدارکی برای اثبات حرفشان داشته باشند. این مدرک تا دو سال اعتبار دارد و پس از دو سال فاقد اعتبار می شود. همچنین کسانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند باید بدانند که مدرک موقت دانشگاه قابل ترجمه نیست و اعتبار ندارد.

چگونه مدرک موقت دانشگاه را معتبر کنم؟

گاهی فرایند صدور مدرک اصلی دانشگاه بیش از زمان موردنظر طول می کشد و افراد به دلایلی به مدرک معتبر خود احتیاج دارند. بنابراین می توانند با استفاده از مهر ناجیت مدرک معتبر خود را معتبر سازند.

مهر ناجیت چیست؟

نمونه مهر ناجیت
نمونه مهر ناجیت

ناجیت (NAJIT) مخفف انجمن ملی مترجمین قضایی کشور آمریکا (National Association of Judiciary Interpreters & Translators) است که در واقع سازمانی مشابه کانون مترجمین رسمی قوه قضائیه ایران می باشد.
ناجیت در سال 1978 در حرفه ترجمه در میان مترجمان قضایی ایجاد شد و از جایگاه قضائیه کشور کانادا و آمریکا قرار دارد. مهر ناجیت به مترجمان حرفه ای کتبی و شفاهیِ تائیدشده توسط دولت کانادا و آمریکا ارائه می شود.

مترجم ناجیت کیست؟

مترجمانی که عضو انجمن ناجیت کانادا هستند می توانند از مهر ناجیت برای تائید ترجمه مدارک رسمی استفاده کنند. این مترجمان ممکن است در برخی از دارالترجمه ها مشغول به کار باشند بنابراین موقع مراجعه به دارالترجمه می توانید از وجود مترجم ناجیت در آنجا مطمئن شوید.

ترجمه ناجیت در چه شهرهایی از ایران وجود دارد؟

در سرتاسر ایران ازجمله تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، قزوین، اهواز و سایر شهرهای بزرگ.

مهر ناجیت را از کجا دریافت کنم؟

کانون کل مترجمین رسمی به صوت مصوب نرخ مهر ناجیت را تعیین می کند و در اختیار مترجمین رسمی کشور قرار می دهد. دفاتر ترجمه رسمی موظف هستند مطابق با نرخ نامه، هزینه مهر ناجیت را از مشتریان دریافت کنند و ادعای هیچ گونه هزینه اضافی نداشته باشند.

مدت زمان و هزینه مهر ناجیت برای مدرک موقت دانشگاه چقدر است؟

تائیدات برای مهر ناجیت 1 روزه صورت می گیرد اما در ایران نیازمند مدت زمان بیشتری است. هزینه مهر ناجیت تا سال 1400 کمتر از 100هزار تومان بوده است.

اعتبار مهر ناجیت برای مدرک دانشگاه چقدر است؟

اعتبار مهر ناجیت به گونه ای است که نیازی به تائیدات دولتی ایران ندارد و به خودی خود دارای اعتبار است. 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مدرک موقت دانشگاه و مهر ناجیت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مدرک موقت دانشگاه و مهر ناجیت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.