زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولین خاطره فوتسال ایران از نیمه نهایی جام جهانی

اولین خاطره فوتسال ایران از نیمه نهایی جام جهانی

تیم ملی فوتسال ایران در روز 27 نوامبر 1992 در دومین دوره جام جهانی فوتسال به مصاف ایالات متحده رفت.

نیمه نهایی جام جهانی 1992 از ساعت 18:30 در هنگ کنگ کولیزئوم و در حضور 5744 تماشاگر بین تیمهای ایران و آمریکا برگزار شد. داوری مسابقه بر عهده کارلوس آلبرتو سیلوا والنته پرتغالی بود  که پیش از این مسابقه در سه دیدار این تورنمنت قضاوت کرده بود. این دیدارهای عبارت بودند از مسابقه برزیل و آرژانتین، دیدار ایتالیا و پاراگوئه و مسابقه آرژانتین و لهستان.

13:01 دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود که دیل اروین اولین گل بازی را برای ایران به ثمر رساند. اما چهار دقیقه بعد و در شرایطی که زمان به 17:02 دقیقه رسیده بود سعید رجبی گل مساوی را وارد درواه آمریکا کرد.

نیمه دوم تازه شروع شده بود که مهدی ابطحی موفق شد در دقیقه 23:03 گل دوم ایران را به ثمر رساند. به نظر می رسید که پیش بینی هنگ کنگی ها درست از آب درخواهد آمد. یکی از روزنامه های این کشور پیش بینی کرده بود که ایران در نیمه نهایی هم پیروز شده و حتی برزیل هم در فینال حریف ایران نخواهد شد.

اما در ادامه تاکتیک های محمد مایلی کهن با شکست منجر شد. در دقیقه 25:04  دیل اروین دومین گل خود را در این مسابقه به ثمر رساند و همین بازیکن در دقیقه 31:05 سومین گل آمریکا را وارد دروازه ایران کرد. اما این پایان کار نبود و تد اک با گل دقیقه 35:06 مسابقه را 4 بر 2 کرد. نتیجه ای که منجر به ناکامی ایران در رسیدن به فینال شد. این آخرین حضور ایران در نیمه نهایی جام جهانی تا 24 سال بعد بود.

در پایان این رقابتها سعید رجبی با 17 گل زده، آقای گل مسابقات شد تا دست ایران از این مسابقات خالی نماند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اولین خاطره فوتسال ایران از نیمه نهایی جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اولین خاطره فوتسال ایران از نیمه نهایی جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.