زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان و حمله به صدر جدول در هفته های پایانی( بخش دوم)

سپاهان و حمله به صدر جدول در هفته های پایانی( بخش دوم)

برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران، نیازی نیست که از ابتدای فصل، در صدر جدول بود.

حمله به صدر در هشت هفته پایانی

در سال 1389، داستان سپاهان قلعه نویی و ذوب آهن قلعه نویی تکرار شد و تنها یک تفاوت کوچک در پایان داستان رخ داد. سپاهان در روز نخست در خانه راه آهن(1-1) متوقف شد اما ذوبی ها(2-1) پیکان قزوین را شکست دادند. طی سه هفته نخست، لیگ سه صدرنشین به خود دید: استقلال تهران، استیل آذین و صنعت نفت. ذوب آهن در هفته چهارم با برتری(2-0)مقابل سایپا کرج صدر را از آن خود کرد و پس از دو هفته صدرنشینی، آن را به پرسپولیس واگذار کرد و در هفته هفتم مجددا آن را پس گرفت. از آن به بعد، این تیم نوزده هفته دیگر صدرنشین لیگ باقی ماند. در مقابل، سپاهان آرام آرام به صدرجدول نزدیک شد. این تیم که در سه هفته نخست، رتبه دو رقمی داشت، در هفته هفتم در دیداری دراماتیک و با وجود بازگشت حیرت انگیز در نیمه دوم، سرانجام(4-3) به استقلال پرویز مظلومی باخت و به رده دهم جدول سقوط کرد. گل پیروزی استقلال را رضاعنایتی- مهاجم سپاهان- به ثمر رساند! حتی در هفته پانزدهم هم سپاهان جایگاهی بهتر از پنجمی لیگ نداشت. طی هفته های هفدهم تا بیست و ششم، شاگردان قلعه نویی بارها از رده سوم به رده دوم لیگ رفتند و مجددا به رده سوم بازگشتند. سرانجام در هفته 27 و با برتری(2-1) در خانه استیل آذین، سپاهان برای نخستین بار خود را در صدرجدول دید. تزتزل رقبا سبب شد که حتی شکست(3-2) مقابل مس کرمان در هفته 26 هم مانع از بقای صدرنشینی سپاهان نشود. شاگردان قلعه نویی در این فصل مجموعا 8 هفته پایانی را در صدر جدول بودند که البته همین میزان هم برای قهرمانی این تیم کفایت می کرد. حتی با وجود کسب یک امتیاز از دو بازی آخر! تنها تغییر نسبت به فصل قبل، سومی ذوب آهن بود که جای خود را در رده دوم به استقلال داد. در پایان فصل، قلعه نویی و بازیکنانی چون مهدی رحمتی و خسرو حیدری سپاهان را در نیمه راه مسابقات قهرمانی آسیا رها کردند و با اولین پیشنهاد استقلال، راهی تهران شدند تا سپاهان با تغییراتی یک شبه، شانس قهرمانی آسیا را از دست بدهد.

****  

تکرار داستان یک فصل قبل

سپاهان کرانچار در فصل 91-90 روند متفاوتی از فصول قبلی نداشت. این تیم تا هفته شانزدهم، تنها 2 هفته در جمع چهار تیم برتر لیگ بود و در هفته های نوزدهم و بیستم، در جایگاه پنجم جدول جاخوش کرده بود. شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاسی و داماش، همگی با یک گل از طلایی پوشان باختند و سرانجام از هفته 24 بود که سپاهان باز هم به جایگاه همیشگی خود بازگشت. سپاهان در ادامه لیگ تنها یک مسابقه را از تراکتورسازی باخت و کار به جایی رسید که این تیم با دو تساوی(0-0) مقابل ذوب آهن و مس سرچشمه در دو هفته پایانی لیگ، برای یازدهمین هفته پیاپی در صدر جدول ماند و با 67 امتیاز قهرمان لیگ شد؛ یک امتیاز برتری نسبت به تراکتور و استقلال؛ دو تیم رده های دوم و سوم جدول. لیگ هنوز هم با 18 تیم برگزار می شد و در لیست تیمها می شد صبای قم، نفت تهران، داماش، راه آهن شهر ری، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر را مشاهده کرد.

****

بازگشت به صدر پس از 25 هفته!

سپاهانی ها چهاردهمین دوره لیگ برتر را مقتدرانه آغاز کردند و در هر چهار هفته صدرنشین لیگ بودند. دو برد(2-0) برابر پیکان و گسترش فولاد و برتری(3-1) در برابر استقلال، فاصله طلایی پوشان را چنان از رقبا زیاد کرد که حتی باخت(3-0) مقابل نفت تهران در هفته چهارم هم سپاهانی ها را از صدر پایین نیاورد. اما این نتیجه نشان از روزهای سختی می داد که در انتظار زلاتکو کرانچار و شاگردانش بود. تساوی(1-1) با فولاد، سپاهان را به رده دوم جدول فرستاد و سقوط تیم با تساوی(1-1) در دربی اصفهان ادامه پیدا کرد و سپاهان دو هفته ای را در رده چهارم جدول گذراند. پس از آن، تیم به ندرت از رده های سوم و چهارم جدول فاصله گرفت و کمتر به عنوان مدعی چهره شد. سپاهان که حالا حسین فرکی را به عنوان سرمربی خود می دید، در مجموع این فصل، 11 هفته را در رده چهارم لیگ گذراند. از جمله چهار هفته پیاپی 21 تا 24. برتری(2-1) در فولاد شهر مقابل تراکتورسازی، سپاهان را در هفته 25 به رده سوم جدول رساند و این تیم 5 هفته را در رده سوم سپری کرد. سرانجام در آخرین هفته مسابقات، سپاهان با برتری(2-0) مقابل سایپا به رده نخست جدول بازگشت و سپاهان در حال قهرمان لیگ شد که در طول مسابقات، تنها 5 هفته در صدر جدول بود و از آخرین صدرنشینی این تیم در لیگ، 25 هفته می گذشت!

***

به نظر می رسد در این فصل، سپاهانی ها در حال تکرار تاریخ هستند. باید دید آیا آنها تا انتهای فصل در صدر جدول باقی می مانند یا این بار شرایطی متفاوت رقم خواهد خورد؟

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سپاهان و حمله به صدر جدول در هفته های پایانی( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سپاهان و حمله به صدر جدول در هفته های پایانی( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.