زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی هنری روبرت پیرس

بیوگرافی هنری روبرت پیرس

در المپیك 1928 آمستردام و در اوج رقابت یك چهارم نهایی مسابقه قایقرانی پارویی، اتفاقی پیش‌بینی‌نشده برای هنری روبرت پیرس استرالیایی ملقب به بابی رخ داد.

بابی در حال رقابت با ویكتور سااورین فرانسوی بود كه ناگهان دسته‌ای اردك در مسیر حركت او قرار گرفتند. در آن شرایط شاید هر كس دیگری به مسیر خود ادامه می‌داد تا شانس پیروزی در مسابقه را از دست ندهد. اما بابی حركت خود را متوقف كرد و منتظر ماند كه خانواده اردك‌ها به آرامی از جلوی قایق او عبور كنند و آنگاه به حركت خود ادامه داد. بابی در این رقابت پیروز شد و با حركت جالب خود در بین تماشاگران هلندی محبوبیتی فراوان كسب كرد.

 او در فینال با كنت مایرز آمریكایی مسابقه داد و با اختلاف فاحش 9.8 ثانیه مسابقه را با پیروزی به پایان رساند. قهرمانی در المپیك این امید را برای بابی پیرس زنده ساخت كه به او اجازه شركت در مسابقه قایقرانی پارویی دیاموند داده شود. اما با توجه به آن كه بابی یك نجار در حومه شهر سیدنی بود، اجازه حضور در مسابقه دیاموند در هانلی به وی داده نشد.

File:Henry Robert Pearce 1930s 8.jpg - Wikimedia Commons

شرایط بد اقتصادی در آن دوران سبب شد تا بابی نتواند شغل جدیدی برای خود انتخاب كند؛ اما مدتی بعد لرد دوار كانادایی به این قایقران پیشنهاد داد كه به عنوان فروشنده در كارخانه آبجو ‌سازی او كار كند. شغل جدید، این شانس را برای مرد استرالیایی ایجاد كرد كه در مسابقه هانلی شركت كند. پیرس در سال 1931 عازم لندن شد و در این مسابقه قهرمان شد.

اندكی بعد از مسابقه او عازم اونتاریو واقع در كانادا گردید. اما زندگی در كانادا سبب نشد كه وی در المپیك 1932 لس‌آنجلس به نمایندگی از استرالیا در قایقرانی پارویی شركت نكند. این بار مسابقات در لانگ‌بیچ واقع در كالیفرنیا برگزار شد و قهرمان استرالیایی این بار نیز برای كسب مدال طلا با یك آمریكایی دیگر رقابت كرد.

ویلیام میلر  نیز نتوانست قهرمان استرالیایی را شكست دهد و هنری روبرت پیرس اولین انسانی لقب گرفت كه در قایقرانی پارویی دو بار طلای المپیك را تصاحب كرده است. قهرمان دو المپیك، دوست اردك‌ها و برنده مسابقات قایقرانی امپراتوری بریتانیا (رقابت هانلی) كه در 30 سپتامبر 1905 متولد شده بود، در 20 می 1976 درگذشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی هنری روبرت پیرس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هنری روبرت پیرس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.