زمان مطالعه: 1 دقیقه
20 اکتبر، روز جهانی پوکی استخوان

20 اکتبر، روز جهانی پوکی استخوان

هرساله روز جهانی پوکی استخوان در بیستم اکتبر مصادف با بیست و هشتم مهرماه برگزار می‌شود.

در این روز برنامه‌های مختلفی در سراسر جهان برای آگاه کردن عموم در مورد پیشگیری از این بیماری که هنوز هم اغلب افراد شناخت دقیقی از آن ندارند به اجرا در می‌آید. پیام این روز این است که با وجود وخیم بودن بیماری پوکی استخوان، افراد می‌توانند سلامت استخوان‌های خود را با ساختن استخوان‌هایی محکم از طریق شیوه صحیح زندگی تامین کنند.

تاریخچه روز جهانی پوکی استخوان

این روز از سال 1996 از سوی انجمن ملی پوکی استخوان انگلستان راه اندازی شد و با حمایت کمیسیون اروپا تداوم پیدا کرد. از سال 1997، روز بنیاد بین المللی پوکی استخوان سازمان یافته شد. در سال 1998 و 1999، سازمان بهداشت جهانی به عنوان حامی روز جهانی پوکی استخوان وارد عمل شد. راه اندازی کمپین سالانه برای بالا بردن آگاهی از پوکی استخوان و بیماریهای متابولیک استخوان از مهمترین اهداف این روز است. از سال 1999 این کمپین یک موضوع خاص را برجسته کرده است.

پوکی استخوان هنگامی رخ می‌دهد که تراکم استخوان کاهش ‌یابد و استخوان شروع به نازک شدن ‌کند. این عارضه که اغلب با پیری طبیعی همراه می‌شود، به این علت رخ می‌دهد که یا استخوان کافی تولید نمی‌شود، یا استخوان موجود بیش از حد عادی بوسیله بدن بازجذب می‌شود. از عوارض این بیماری تغییر شکل ستون فقرات است که موجب انحنای پشت یا قوز درآوردن می شود. کوتاه شدن قد نیز می تواند عارضه ای از این بیماری تلقی شود حتی بعضی محققان عقیده دارند افتادن دندان ها در سال های بالا نیز ناشی از همین پوکی استخوان است.

درمان پوکی استخوان معمولا بر پیشگیری از شکستگی‌ها و از دست رفتن بیشتر استخوان و نیز تسکین علائم درد و ناراحتی متمرکز است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «20 اکتبر، روز جهانی پوکی استخوان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 20 اکتبر، روز جهانی پوکی استخوان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.