زمان مطالعه: 1 دقیقه
اسکیزوفرنی چیست؟

اسکیزوفرنی چیست؟

اسکیزوفرنی یک بیماری روانی مزمن و جدی است که دلیل مشخصی ندارد و محققین عوامل ژنتیکی و زیستی و محیطی  را در بروز آن موثر می دانند.

بنام یگانه عالم


یکی از اختلالهای جدی روانی است که به اختصاربه آن میپردازیم . یک بیماری روانی مزمن و جدی است که دلیل مشخصی ندارد و محققین عوامل ژنتیکی و زیستی و محیطی  را در بروز اسکیزوفرنی موثر می دانند.اسکیزوفرنی روی تفکر، احساس و رفتار فرد مبتلا تاثیر بسزایی می‌گذارد. این بیماری مانند دیگر بیماری‌ها ،شایع نیست ولی اگر کسی دچار این اختلال شود در انجام تمام کارهای خود ناتوانمیشود وهمین مسئله برخانواده فرد مبتلا تاثیر مستقیم میگذارد
افراد مبتلادارای هذیان هستندیعنی باورهای غلطی دارندکه بر آنها اصرار میورزند و با دلیل نیز نمی‌توان آنها را قانع کرد.
این افراد دارای توهم شنیداری و دیداری و رفتار آشفته هستند.
یکی دیگرازمشخصه های آنها گفتار درهم برهم است زیرا فرد مبتلانمیتواند به راحتی هدف ومنظور خودرا بیان کند این افراد بی احساس هم هستند و چون تواناییهای خود را از دست میدهند به انسانهایی گوشه گیر تبدیل میشوند فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ارتباط خودش رابا واقعیت از دست می‌دهد.


(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اسکیزوفرنی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اسکیزوفرنی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.