1 نظر
مطالعه: 3 دقیقه
معرفی ده سولقان (سولقون)

معرفی ده سولقان (سولقون)

کن -سولقان دو روستا واقع در شمال غربی تهران است که پایتخت‌نشینان نام این دو را با هم می‌آورند.

کن -سولقان دو روستا واقع در شمال غربی تهران است که پایتخت‌نشینان نام این دو را با هم می‌آورند. لکن در حال حاضر کن جزو منطقه پنج شهرداری تهران است. رودخانه کن -سولقان طولش 33 کیلومتر است و از رشته‌‌کوه توچال سرچشمه می‌گیرد. 

معرفی روستای کن سولقان تهران

روستاهای کن و سولقان از روستاهای اطراف تهران هستند. به‌خاطر فاصله کم این روستا با شهر تهران، گردشگران زیادی برای تفریح به این منطقه می‌روند. در گذشته روستای کن تهران، جزء توابع ری بود؛ اما به‌مرور و به‌خاطر توسعه شهری به‌شکل منطقه‌ای جداگانه درآمد. این روستاها به کَن سولوقون هم معروف هستند. چشم‌اندازهای دیدنی و هوای خوب این روستا بهترین مکان برای پیوند با طبیعت است. روستای کن را از قدیمی‌ترین روستاهای تهران می‌شناسند که قدمت آن به 1400 سال می‌رسد. محله‌های بالان، میان ده، اسماعیلیون، دار قاضی و سرآسیاب بخشی از این روستا هستند. با رفتن به این منطقه می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دیدن کنید.

بهترین فصل سفر به روستای کن سولقان
بهترین فصل سفر به روستای کن سولقان

بهترین فصل سفر به روستای کن سولقان

سولقان روستایی ییلاقی و کوهستانی است. هوای این روستا در فصل بهار و تابستان بسیار خنک و دلچسب است. زمستان‌های این روستا بسیار سرد و برفی است. به طوری که بعضی از روستاهای این منطقه مانند واریش در زمستان کلا خالی از سکنه می ‌شوند. البته جاده‌های این مسیر آسفالت بوده و کیفیت آنها تقریبا قابل قبول است پس در هر فصلی می ‌توانید به سمت سولقان سفر کنید.

جاهای دیدنی تهران کن سولقان

رودخانه کن
رودخانه کن

رودخانه کن

یکی از زیبا ترین و در عین حال مهمترین جاذبه‌ها و مکان دیدنی کَن سولَقان رودخانه آن می باشد که به طول سی و سه کیلومتر از ارتفاعات بلند توچال سرچشمه می‌ گیرد. رودخانه کن یکی از زیباترین و پرآب ترین رودخانه‌های تهران می باشد و نکته جالب این است که آب دریاچه مصنوعی واقع در چیتگر نیز از اینجا تامین می ‌شود.

درطول این مسیر جاده چیزی که زیبایی بیشتری دارد و جلب توجه می ‌کند وجود شکل خاص کوه‌هاست ودره‌ها می باشد و همچنین این مسیر دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و دره‌ی دوچناران یکی از مهمترین و معروفت‌ ترین آنها می باشد. چیزی که بیشتر جذاب است و خود نمایی می‌ کند سنگ‌ هایی می باشد که شبیه به صورتک ‌های تراشیده شده در ارتفاعات بلند کنار جاده قابل دیدن می باشد. در طول مسیررودخانه کن شما حداقل ۵ امام زاده خواهید دید که در آخربه امام زاده داوود ختم می ‌شود و از گذشته مکان و جاهای دیدنی مورد علاقه ایرانیان برای زیارت و بازدید بوده است.

امامزاده داوود

زیارت امامزاده داوود ازگذشته‌های دور تا امروز اهمیت زیادی نزد ساکنان تهران داشته است. مسیر سخت و طاقت فرسای امامزاده داوود در قدیم بسیار مشهور بوده است و تنها با کمک قاطرها و بلد راه ها این مسیر طی می ‌شد. امامزاده داوود در فاصله ۲۰ کیلومتری از سولقان و در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد. از انتهای بلوار نیایش به سمت فلکه دوم شهران حرکت کنید.

غار بیوک آقا

غار بیوک آقا که در راه جاده سولقان سنگان قرار دارد وبا ۲ ساعت پیاده روی می ‌توانید به آن منطقه برسید. و در واقع غار بیوک آقا در مسیر راه کوهنوردانی است که به بلندی‌های این منطقه صعود می ‌کنند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط اهواز تهران در مشهد می باشد.

پارک کوهسار

پارک کوهسار تهران در شمال کن و در دامنه‌های رشته ‌کوه البرز است. منطقه ی دنج و سرسبزی که در ارتفاعات واقع شده و مرکز تفریحی هوایی مثل پاراگلایدر است. جذابیت‌های طبیعی و تفریحی فراوان دارد و یک جاده ماشین ‌روی آسفالتی که شما را تا ارتفاعات این منطقه هدایت می ‌کند.

دره کشار

در کیلومتر ۱۰ جاده هم دره ‌ای طولانی به نام کشار قرار دارد. درختان زیادی سراسر دره را احاطه‌ کرده‌اند و یک مقصد مناسب برای گشت‌ وگذار در کنار رودخانه ‌ای کوچک است.

مسیر دسترسی به روستای کن سولقان

سولقان از روستاهای شمال غربی پایتخت است. اگر قصد سفر به این روستای زیبا و خوش آب و هوا را دارید باید از غرب تهران و در اتوبان همت سفر خود را آغاز کنید. از سمت اتوبان همت وارد بزرگراه آبشناسان شوید. به سمت بلوار کوهسار حرکت کنید از انتهای بلوار مسیر سفر شما به سمت سولقان شروع می‌ شود.

آدرس تهران، همت غرب ، بزرگراه آبشناسان به سمت بلوار کوهسار
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ، نشان، بلد

 

تصاویر کن سولقان

کن سولقان
کن سولقان 
رودخانه کن سولقان
رودخانه کن سولقان
پارک کوهسار کن سولقان
پارک کوهسار کن سولقان
امام زاده داوود کن سولقان
امام زاده داوود کن سولقان
غار بیوک آقا کن سولقان
غار بیوک آقا کن سولقان
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی ده سولقان (سولقون)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی ده سولقان (سولقون) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.