زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساس چیست و روش مبارزه با ساس

ساس چیست و روش مبارزه با ساس

در این بخش آسمونی در مورد ساس که یک حشره خونخوار است صحبت می کنیم. ساس چیست و بهترین روش مبارزه با ساس محور...
ساس چیست و روش مبارزه با ساس
ساس چیست و روش مبارزه با ساس

در این بخش آسمونی در مورد ساس که یک حشره خونخوار است صحبت می کنیم. ساس چیست و بهترین روش مبارزه با ساس محور صحبت ما در این مقاله است. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

ساس چیست

ساس حشره‌ای از راستهٔ نیم‌بالان و خانوادهٔ بسترساسان (Cimicidae) است.

ساس از کک بزرگ‌تر است و لای درز تشک و بالش و شکاف اجناس چوبی مخفی می‌شود و شب خارج شده و به انسان نیش می‌زند. آنها اغلب در شب فعالیت می‌کنند اما اگر یک هفته از خانه دور باشید، همین که به استراحت بپردازید یا روی مبل بنشینید به سراغ شما خواهند آمد. می‌بینید که روشن گذاشتن چراغ‌ها در مورد این خون‌آشام‌های کوچک، مخصوصاً زمانی که گرسنه هستند، چندان مؤثر نیست.

ساس از راه خون‌خوراکی از انسان و دیگر جانداران خون‌گرم تغذیه می‌کند.

دو نوع ساس که از نظر بهداشتی برای انسان اهمیت دارد، ساس معمولی (ساس تختخواب، Cimex lectularius) و ساس گرمسیری (Cimex hemipterus) هستند. این دو نوع ساس از روی پیش‌سینه یعنی بخش اول سینه از هم تشخیص داده می‌شوند.[5] در حال حاضر شواهدی دال بر انتقال بیماریهای عفونی مانند هپاتیت بی یا سی و یا انتقال ایدز از طریق گزش ساس در دست نیست. ویروسها در داخل بدن ساس تکثیر نمی‌شوند و در مدلهای حیوانی انتقال بیماریهای ویروسی از طریق گزش ساس ممکن نبوده.

بهترین روش مبارزه با ساس چیست؟

ساس‌ها علاوه بر منازل در محل‌های عمومی مانند هتل‌ها، خوابگاه‌ها، زندان‌ها، سرباز خانه‌ها، بیمارستان‌ها، سرای سالمندان و ... یافت می‌شوند.

ساس‌ها در شب و نور کم فعال هستند و از میزبان خفته تغذیه می‌کنند؛ اگر انسان در دسترس آنها نباشد از سایر حیوانات خون‌خواری می‌کنند.

ساس‌ها هنگام خون‌خواری 3 یا 4 بار با فاصله چند دقیقه شخص را می‌گزند تا سیر شوند. در ماه‌های سرد‌تر تغذیه آنها کمتر صورت می‌گیرد و چیزی نمی‌خورند تا جایی که گرسنگی را تا 550 روز تحمل می‌کنند! خانه‌های استیجاری هم بیشتر در معرض آلودگی این حشرات قرار دارند.

تشخیص حشره ساس در محیط به روش‌های زیر صورت می‌گیرد:

  • زخم‌های محل گزش پاپول‌های سفتی بوده که از یکدیگر فاصله کمی داشته باشد
  • دیدن ساس (مرده یا زنده) در محل خواب
  • رد خون در روی ملحفه‌ها و مخفیگاه‌های ساس‌ها
  • روشن کردن ناگهانی برق در شب و مشاهده ساس‌ها
  • جستجو در لابلای درزها و شکاف‌ها

برای ریشه کن کردن ساس می‌توانید از دستگاه تخصصی مدل ایران DH-02 و SUPER S7 ایران دی اچ استفاده کنید. این دستگاه‌ها به سیستم التراسونیک سه بعدی عمل می‌کند و دستگاه تخصصی دفع و ریشه‌کن کردن ساس است که با ایجاد صوت فقط روی شنوایی حشرات و حیوانات موذی تاثیر دارد. محیط را برای آنها آزار دهنده می‌کند و مجبور به ترک مکان شما می‌شوند. این صوت دارای نوسان بوده و مانع عادت کردن حشرات به آن می‌شود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ساس چیست و روش مبارزه با ساس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ساس چیست و روش مبارزه با ساس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.