زمان مطالعه: 3 دقیقه
جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد

جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد

روز دوم مرحله گروهی جام ملتهای آفریقا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی...

روز دوم مرحله گروهی جام ملتهای آفریقا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد

جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد
جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد

در آغاز دومین روز مرحله گروهی رقابت های جام ملتهای آفریقا، تیم فوتبال مصر موفق شد با دو گلی که در نیمه اول مقابل کنگو به ثمر رساند، این را (2-0) شکست داده و به عنوان نخستین تیم گروه یک و دومین تیم مسابقات تاکنون، صعود خود را به مرحله بعدی مسابقات قطعی سازد. آسمونی ، تیم فوتبال مصر در حالی مقابل کنگو قرار گرفت که مصر در نخستین مسابقه با یک گل مقابل زیمباوه به برتری دست یافته بود. اما کنگو با دو گل از اوگاندا باخت و به این ترتیب کنگو ناچار بود در بازی با مصر، برای گرفتن امتیاز تلاش کند. کنگو بازی را هجومی آغاز کرد و حتی تا آستانه فتح دروازه فراعنه هم پیش رفت اما جز لرزاندن تیر دروازه مصر حاصل دیگری به دست نیاورد. در ادامه مسابقه مصر روی اولین حرکت جدی خود به گل رسید. این گل را احمد المحمدی در دقیقه 25 و با استفاده از ازدحام بازیکنان در محوطه جریمه و مهارت خود در استفاده از هر دو پا برای مهار و ضربه زدن به توپ، به ثمر رساند.

2019-africa-cup-of-nations-egypt-reached-knockout-stages
2019-africa-cup-of-nations-egypt-reached-knockout-stages

پس از این گل مصر بر بازی مسلط شد و روی ضربه ایستگاهی محمد صلاح می توانست صاحب گل شود که این موقعت توسط ماتامپی دروازه بان کنگو مهار شد. سرانجام در دقیقه 43 صلاح موفق شد با ضربه ای دقیق دومین گل مصر را به ثمر برساند. با این گل مصر 6 امتیازی و صدرنشین شد و علاوه بر صعود این تیم، صعود اوگاندا نیز تا حد بسیار زیادی قطعی شد. اما کنگو بدون امتیاز قعرنشین شد و باید در بازی سوم حتما برنده شود. پیش از این مسابقه اوگاندا و زیمباوه با شرایط مشابه امتیازات مصر و کنگو در برابر هم ایستادند. اوگاندا در روز اول 3 امتیاز کسب کرده بود و زیمباوه امتیازی نداشت. در این دیدار دو تیم در از دست دادن موقعیت های حساس و صددرصد گل با هم رقابت داشتند. زیمباوه ای ها یک بار نتوانستند دروازه خالی حریف را باز کنند و تیر دروازه را به لرزه درآوردند. آنها در نیمه دوم هم تا آستانه فتح دروازه حریف پیش رفتند اما توپ آنها به شکلی معجزه آسا توسط اونیانگو دروازه بان اوگاندا از روی خط برگشت داده شد. به این ترتیب تنها دو بار دروازه ها گشوده شد. آسمونی ، اولین بار در دقیقه 12 امانوئل اوکوی دروازه خالی زیمباوه را روی یک ریباند گشود و آن گاه در دقیقه 40 خاما بیلیات گل مساوی را وارد دروازه اوگاندا کرد. با این نتیجه اوگاندا 4 امتیازی شد و بعید به نظر می رسد که حتی در صورت باخت مثابل مصر در روز پایانی موفق به صعود به دور بعد نشود؛ ولو به عنوان تیم سوم گروه!

جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد
جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد

اما ساعاتی قبل از صعود مصر، تیم فوتبال نیجریه با کسب دومین برد خود در دومین دیدار، صدرنشینی خود را در گروه دوم ادامه داد و در صورت تساوی دو تیم ماداگاسکار و بوروندی، از همین حالا صدرنشین این گروه خواهد بود. نیجریه در برابر گینه یک بار در دقیقه 73 به گل دست یافت که این گل با ضربه سر کنت اومه رو حاصل شد. پیش از این نیز نیجریه با تک گل ایگالو موفق شد بوروندی را شکست دهد و با دو گل زده در دوبازی صاحب 6 امتیاز شود. همچنین تیم فوتبال غنا در حضور 8094 تماشاگر استادیوم اسماعیلیه و با قضاوت یوسف اسرایری از تونس در برابر بنین قرار گرفت و در پایان دو تیم با تساوی (2-2) به کار خود خاتمه دادند. در این مسابقه میکائیل پوته در دقیقه 2 بنین را پیش انداخت اما آندره آیو بازریکن فنرباغچه در دقیقه 9 کار را به تساوی کشاند. جوردن آیو در دقیقه 42 گل دوم غنا را به ثمر رساند اما این گل بازیکن سوانزی برای برد غنا کافی نبود و پوته در دقیقه 63 کار را به تساوی کشاند تا دو تیم بعد از کامرون در جایگاه دوم گروه شش قرار گیرند.   اختصاصی آسمونی 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جام ملت های آفریقا ؛ صعود مصر و نیجریه به مرحله دوم قطعی شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.