زمان مطالعه: 1 دقیقه
تیم قهرمانی که در چهار مسابقه، تنها یک گل زد!

تیم قهرمانی که در چهار مسابقه، تنها یک گل زد!

چگونه ممکن است یک تیم در چهار مسابقه پیاپی تنها یک گل بزند. اما سرانجام قهرمان آن تورنمنت شود؟

در ابتدای دهه 90، فوتبال به يكي از مهم‌ترين ورزش‌هاي قاره سياه بدل شده بود و با افزايش تيمهاي خواهان شركت در جام ملتهاي آفريقا، بالاخره مرحله نهايي مسابقات 1992 در سنگال با حضور 12 تيم برگزار شد. تيمها در 4 گروه سه تيمي به رقابت پرداختند و در پايان دور نخست، دو تيم برتر هر گروه راهي مرحله يك چهارم نهايي بازي‌ها شدند. به اين ترتيب در پايان دور اول امتيازات زير به دست آمد:

گروه اول: نيجريه (4) سنگال (2) كنيا (0)

گروه دوم: كامرون (3) زئير (2) مراكش (1)

گروه سوم: ساحل عاج (3) كنگو (2) الجزاير (1)

گروه چهارم: غنا (4) زامبيا (2) مصر (0)

در يك چهارم نهايي تيمهاي نيجريه، كامرون و ساحل عاج با نتيجه مشابه (1-0) از سد زئير، سنگال و زامبيا گذشتند و غنا نيز با حساب (2-1) كنگو را شكست داد. غنا در نيمه نهايي با همين نتيجه نيجريه را برد و راهي فينال شد. ستاره غنايي‌ها «عابدي آيو» ملقب به «عابدي پله» بود كه در راه رسيدن به فينال، 3 گل از 6 گل غنا را به ثمر رساند. اما ديدار فينال را از دست داد. در آن سوي فينال ساحل عاج قرار داشت كه پس از برد در وقتهای اضافی مقابل زامبیا و تساوي (0-0) مقابل كامرون، در ضربات پنالتي (3-1) كامرون را شكست داده بود.

فينال، يك نبرد ميليمتري بود. ديداري كه در روز 26 ژانويه و در حضور 47500 نفر برگزار شد و (0-0) به پايان رسيد. اما براي تعيين قهرمان، دو تيم هريك 12 پنالتي زدند! به این ترتیب« آکا» بازیکن ساحت عاج تنها بازیکن این تورنمنت شد که در یک ضربات پنالتی دو بار دروازه رقیب را باز کرده است! سرانجام ساحل عاج به پيروزي (11-10) دست يافته و اولين قهرماني خود در اين تورنمنت را جشن گرفت.

يك روز قبل از فينال نيز نيجريه با پيروزي (2-1) مقابل كامرون، عنوان سوم جام را به دست آورد. آخرين گل نيجريه در اين جام را «رشيدي يكيني» به ثمر رساند تا با 4 گل زده، آقاي گل جام شود. در اين جام در 20 بازي 35 گل زده شد (ميانگين 1.75 براي هر بازي) و ساحل عاج تنها تيمي لقب گرفت كه بدون دريافت حتي يك گل، قهرمان شده است. البته قهرماني كه در چهار مسابقه آخر خود نيز فقط يك گل به ثمر رساند!

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تیم قهرمانی که در چهار مسابقه، تنها یک گل زد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تیم قهرمانی که در چهار مسابقه، تنها یک گل زد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.