زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله شهران ؛ شمالی ترین منطقه غرب تهران

محله شهران ؛ شمالی ترین منطقه غرب تهران

شهران ، محله ای خوش آب و هوا واقع در شمال غرب تهران است که چسپیده به رشته کوه های البرز است ، در این متن سعی شده اطلاعات مفیدی در رابطه با این محله به شما داده
شهران - نمای کلی
شهران - نمای کلی

نمای کلی شهران نام محله : شهران موقعیت جغرافیایی :شمال غرب تهران منطقه شهرداری : منطقه 5 شهرداری تهران ناحیه 1 بافت : اکثرا نوساز محدودیت ترافیکی : ندارد محله های همسایه : جنت آباد ، کن ، شهر زیبا ایستگاه های مترو : ندارد ایستگاه های بی ار تی : ندارد قیمت هر متر مربع : 10 الی 20 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله شهران

شهران - بافت محله
شهران - بافت محله

بافت محله شهران بافت محله : محله ی شهران هم مانند باقی محله های تهران دارای خیابان ها و کوچه های عریض است و به دلیل ساخت و ساز های وسیع بعد از انقلاب در این محله اکثرا خانه های این محله نوساز به شمار میایند . نزدیک بودن این محله به کوه باعث شده بعضی از کوچه ها و خیابان های این محله دارای شیب تند باشند. تراکم جمعیتی : تراکم جمعیت محله شهران نسبت به محله های اطرافش به دلیل آب و هوای خوبش در حال افزایش است در حال حاضر جمعیت این محله در حدود 19 هزار نفر میباشد.

اطلاعات جغرافیایی محله شهران

محله شهران واقع در شمال غرب تهران و منطقه 5 میباشد و شامل دو بخش شمالی و جنوبی است . با اطلاعات شهری آسمونی همراه باشید.

شهران - اتوبان باکری
شهران - اتوبان باکری

اتوبان باکری - شهران همسایه های محله شهران : این محله از شمال به رشته کوه های البرز میرسد ، از جنوب به محله شهر زیبا و اتوبان همت وصل می شود ، از شرق به محله جنت آباد و اتوبان باکری راه دارد و از غرب هم به محله کن میرسد.

شهران - خیابان هاشمی نژاد
شهران - خیابان هاشمی نژاد

خیابان هاشمی نژاد - شهران میادین و خیابان های اصلی : از خیابان های اصلی این محله میتوان به بلوار شهران و خیابان هاشمی زاده اشاره کرد همچنین اتوبان آبشناسان نیز در این محله قرار دارد . فلکه اول و دوم شهران نیز میادین اصلی این محله به شمار می آیند.

اماکن مهم محله شهران

بوستان ها و فضای سبز : در شمال این محله بوستان جنگلی کوهسار قرار دارد که نیاز اهالی را به فضای سبز به طور کامل بر طرف می کند و همچنین پارک های معلم ، شیما و بوستان طوقانی نیز در این محله قرار دارند. حمل و نقل عمومی : این محله فاقد ایستگاه مترو یا بی ار تی می باشد ولی وجود پایانه های تاکسی رانی و اتوبوس های شهری به صادقیه باعث میشود مشکلی برای حمل و نقل و دسترسی ایجاد نشود. پمپ بزنین ها : پمپ بنزین شهران واقع در انتها بلوار شهران تنها پمپ بنزین این محله است.

شهران - مجتمع تجاری اداری سامان
شهران - مجتمع تجاری اداری سامان

مجتمع تجاری اداری سامان - شهران مراکز خرید و تجاری : پاساژ سامان در خیابان یکم شهران و پاساژ مهدی در بلوار شهران شمالی از جمله مراکز خرید مهم این منطقه به حساب می آید.

افق کوروش شهران
افق کوروش شهران

افق کوروش شهران فروشگاه های زنجیره ای : یک فروشگاه جانبو در حد فاصل فلکه اول و دوم شهران قرار دارد همچنین یک فروشگاه افق کوروش نیز در شمال فلکه دوم شهران قرار دارد.

شهران - بازار میوه و تره بار
شهران - بازار میوه و تره بار

بازار میوه و تره بار شهران بازار میوه و تره بار : بازار میوه تره بار شهران در خیابان الوند قرار دارد و بازار میوه تره بار طوقانی نیز در خیابان طوقانی واقع است. سینما : تنها سینمای نزدیک به این محله سینما سمرقند واقع در خیابان جنت آباد می باشد. اماکن اداری : یک دفتر پیشخوان دولت و دفتر پست در حد فاصل فلکه اول و دوم شهران قرار دارد. مراکز درمانی : این محله فاقد بیمارستان است ولی درمانگاه شبانه روزی صدر مکان مناسبی در غیاب بیمارستان می باشد.

شهران - مسجد قائم آل محمد
شهران - مسجد قائم آل محمد

مسجد قائم آل محمد شهران مساجد : از مراکز مذهبی در این منطقه می توانیم به مسجد جامع امیر المومنین واقع در شهران شمالی و مسجد قائم آل محمد در شهران جنوبی می توان اشاره کرد.

تاریخچه و نام گذاری 

 محله شهران که یکی از محله های خوش اب و هوای تهران به شمار می آید در گذشته به نام محله آب پیک شهرت داشته و همچنین اسم امروزی محله یعنی شهران نام یکی از بزرگان دوران یزدگرد سوم می باشد . محله شهران به دلیل پستی و بلندی هایی که در شمال خود دارد مکان بسیار مناسبی برای ورزش ها هوایی و پیست های موتور سواری شده است و باعث تجمع کثیر علاقه مندان به این ورزش ها در این محله شده است . این محله آب و هوای خوب خود را مدیون نزدیک بودن به کوه ها است و همین باعث شده یکی از محله های پر صرفدار تهران به شمار آید.

شهران - میدان اول شهران
شهران - میدان اول شهران

فلکه اول شهران  

خیابان شهران
خیابان شهران

خیابان شهران     شما نیز اگر در این محله زندگی می کنید از دقدقه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد محله شهران وجود دارد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله شهران ؛ شمالی ترین منطقه غرب تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله شهران ؛ شمالی ترین منطقه غرب تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.