زمان مطالعه: 5 دقیقه
اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن

اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن

هر شهری در دنیا زیبایی های خاص خود را دارد. شهرهای اروپایی بیشترین جاذبه و زیبایی را در خود جمع کرده اند. یکی...

هر شهری در دنیا زیبایی های خاص خود را دارد. شهرهای اروپایی بیشترین جاذبه و زیبایی را در خود جمع کرده اند. یکی از این شهرها، سویل است. سویل به نام های سبیا یا سویا نیز شناخته می شود و در بخش خودمختار اندلس و استان سبیا در کشور اسپانیا واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری آن است. آسمونی در این بخش به معرفی شهر سویل اسپانیا و جاذبه های گردشگری آن می پردازد. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
شهر سویل به واسطه آرامشی که دارد سالانه گردشگران فراوانی را به سمت اسپانیا جذب می کند. سویل نیز همچون مالاگا و ماربلا در جنوب کشور اسپانیا و در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. سویل در تمام سال آب و هوای مدیترانه‌ای دارد با زمستان‌های خنک و تابستان‌های بسیار گرم. ژوییه و آگوست (تیر و مرداد) گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. این وقت سال، دمای هوا گاهی تا چهل درجه هم بالا می‌رود.

از نوامبر تا آوریل (پاییز و زمستان)، بد نیست که پلیور، ژاکت یا کت همراه داشته باشید. اواسط زمستان و ماه ژانویه، هوای سویل بیشتر از همیشه سرد است، اما از اواخر همین ماه، هوا شروع به گرم شدن می‌کند. در ماه مارس (اواخر اسفند تا اواخر فروردین)، بیشتر وقت‌ها آفتابی می‌شود و ماه مه (اردیبهشت) با هوای گرم و دلپذیرش، بهترین وقت رفتن به سویل است .

آثار تاریخی اصلی سویل ، کاتدرال ، خیرالدا و مجموعه‌ الکاذر ، در شرق آبنیدا دلا کونستیتوسیون و جنوب مرکز شهر (ال سنترو) قرار دارند.

درباره سویل گفتننی بسیار است و می توان گفت که این شهر، مرکز فرهنگی، هنری و مالی اسپانیای جنوبی و مرکز ایالت سویلا و آندلس است. ساکنان این شهر را سویلانس یا هیسپالنس می نامند. جمعیت این شهر(2006) تعداد 1/441/844 نفر بوده است. سویل بیش از 2000 سال قدمت دارد. گذر اقوام مختلف از این شهر، به آن ویژگی خاصی داده است و آن را تبدیل به یک مرکز تاریخی بزرگ و مهم کرده است.

seville
seville
این شهر از زمان رومیان شناخته شده است. در 712 بعد از میلاد، در زمان حکومت بنی امیه، اعراب شمال آفریقا آن را از چنگ رومیان درآوردند و به مرکز اصلی و مهم مسلمانان آندلسی تبدیل کردند. ساخت بیشتر دیوارهای شهر به آن دوره برمی گردد. پس از پنج قرن حکومت مسلمانان، در 1348 این شهر به تصرف فرناندوی سوم درآمد. آب و هوای سویل، مدیترانه ای و نیز تحت تأثیر آب و هوای اقیانوسی است.

سویل از نظر آشپزی اهمیت دارد؛ به خصوصی با توجه به غذاهایی که بر اساس محصولات نواحی اطرافش تهیه می شود؛ از جمله ماهی، شمشیر ماهی، ماهی مرکب)، گوشت های سرخ شده با سی، نخود، اسفناج و قلوه بره.

این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و برای تور اروپا گزینه مناسبی است.

آب و هوای سویل

میانگین دمای سالانه آن 18/6 درجه سانتیگراد است و در نتیجه، این شهر یکی از گرم ترین شهرهای اروپا است. در این شهر، زمستان ها معتدل است و دی، سردترین ماه سال است. حداقل دمای ثبت شده، 5/2 درجه سانتیگراد و حداکثر دما در تابستان، گاهی به بیش از 40 درجه هم می رسد. تابستان ها به ویژه مرداد ماه، بسیار گرم است. میزان بارش سالانه – که عمدتاً بین ماه های مهر تا اردیبهشت صورت می گیرد – در حدود 600 تا 800 میلیمتر است. آذر، مرطوبترین ماه سال با میانگین بارندگی 95 میلیمتر است.

اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
دانشگاه های سویل

دانشگاه سویل، معروف است. چند دانشگاه و مدرسه عالی دیگر نیز در این شهر وجود دارد. این شهر در زمینه تحقیقات علمی، اهمیت دارد. اولین و بزرگترین بانک دی.ان.ای (DNA) اسپانیا در سویل واقع است. با توجه به وسعت و موقعیت شهر، سویل از لحاظ اقتصادی، قوی ترین شهر منطقه آندلس است.

اقتصاد سویل

رشد اقتصادی این شهر و نواحی مرکزی آن به خاطر وجود شبکه حمل و نقل بین آن و مناطق دیگر اسپانیا صورت گرفته و راه اهن (AVE)(یک نوع سیتم خدماتی با قطارهای سریع السیر که تا 300 کیلومتر در ساعت، سرعت آن افزایش می یابد) و فرودگاه بین المللی آن، نقش مهمی در این زمینه داشته اند. سویل، تنها بندر رودخانه ای در شبه جزیره ایبریا است که در 80 کیلومتری دهانه رودخانه گوادلی کیویر واقع است. این بندرگاه به اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه مرتبط است و خط اتصال میان جنوب اسپانیا، اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه است. ظرفیت سالانه بارگیری کشتی در آن 5/3 میلیون تن در سال 2006 بوده است. پارک های صنعتی و مراکز تکنولوژیک زیادی در سویل و نواحی اطراف آن وجود دارد: داس هرمانا بزرگترین شهرک صنعتی آندلس است. پارک تکنولوژی آئرونائوتیکو وسیع ترین مجتمع صنعتی در سطح آندلس خاص صنعت هواپیمایی است. از 600 کمپانی بزرگ اسپانیا 128 تایی آنها در این شهر قرار دارد.

seville
seville
ورزش سویل

این شهر در سال 2003، میزبان فینال جام یوفا در استادیوم المپیک جدیدش بود. تیم فوتبال سویلی، برنده جام یوفا 2006 در اروپا بود.

اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
جشنواره های سویل

مراسم هفته مقدس و نمایشگاه سویل از معروفترین جشنواره های این شهر هستند. سویل به دلیل مراسم باشکوه و با ابهت سماناسانتا و نمایشگاهی که دو هفته بعد از آن برگزار می شود، در سطح بین المللی مشهور است. از قدیم الایام، زنان لباس زیبای فلامنکو و مردان بهترین کت و شلوارشان را در این مراسم به تن می کنند.

دیدنی های سویل

کلیسای جامع شهر در 1519-1401 ساخته شده و از بزرگترین کلیساهای جامع عصر گوتیک و قرون وسطی است. قصر سلطنتی آلکازار رو به روی کلیسای جامع شهر واقع است. ساخت آن در 1181 شروع شده و 500 سال ادامه داشته است. سبک معماری اسلامی نیز در کنار دیگر سبک ها در آن به چشم می خورد. این قصر، سه بخش اصلی و مهم دارد:

محفلی دوشیزگان که در مورد اسم آن، افسانه هایی وجود دارد

حمام لیدی ماریا

مرکز تجاری: که در سال 1503 به دستور پادشاه کاتولیک ها ساخته شد تا بتوانند موقعیت تجاری خود را در دنیای جدید، بهبود بخشند.

seville
seville
میدان تورو

از قدیمی ترین میادین گاوبازی اسپانیاست که یکی از معروفترین جشنواره های گاوبازی سویل در آن برگزار می شود. ساخت این میدان در سال 1749 شروع شد و در سال 1765 به اتمام رسید.

اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
قصر آلکازار

محل دیدار پادشاه فردیناند و ملکه ایزابل، با کریستف کلمب قبل از سفری بوده که منجر به کشف قاره آمریکا شد. تالار شهر در قرن 16 و به سبک دیگو دو ریانو ساخته شده است.

seville
seville
پارک ماریا لوئیزیا

در سال 1929 ساخته شده است.

پل آلامیلو

که بر روی رودخانه گوادلی کیوییر ساخته شده، از اماکن دیدنی شهر است. ساخت این پلی از سال 1989 شروع شد و در سال 1992 سانتیاگو کالاتراوا

اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن
پلازادواسپانا

یکی دیگر از مناطق دیدنی شهر سویل، میدان پلازادو اسپانا است که یکی از بناهای به یاد ماندنی شهر و یادگار دوران تجدید قوای اعراب در اسپانیا است. این میدان به شکل نیم دایره است و وسط آن یک فواره بزرگ وجود دارد.

seville
seville
برج تور دل اورو

در سویل، یک برج مراقبت است که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده و دوازده ضلعی است. در دورهٔپ قرون وسطی به زندان مبدل شد؛ ولی امروزه، بعنوان موزه دریایی در آن اسناد تاریخی، نامه ها، گراورها و… نگهداری می شود. این موزه، نمایانگر تاریخچه دریایی سویل و اهمیت رودخانه گوادلی کیوییر است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اطلاعاتی در مورد سویل و جاذبه های گردشگری آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.