زمان مطالعه: 3 دقیقه
چلسی- تاتنهام؛ دربی 114 ساله لندن و نبرد شماره 176

چلسی- تاتنهام؛ دربی 114 ساله لندن و نبرد شماره 176

نبرد شماره 176 دو تیم فوتبال تاتنهام و چلسی با برتری قاطع آبی ها خاتمه یافت.

دو تیم چلسی و تاتنهام در حالی در رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس به مصاف هم رفتند که حوادث و جذابیت های مسابقه دو تیم از دقیقه 6 دیدار و با گل دژان کولوسفسکی برای تاتهام آغاز شد. هشت دقیقه بعد سون هیونگ مین گل دیگری به ثمر رساند که VAR آن را مردود اعلام کرد. از این جا به بعد همه چیز به سود آبی ها تغییر کرد. رحیم استرلینگ در دقیقه 21 برای چلسی گل زد که باز هم VAR آن را مردود اعلام کرد. گل بعدی چلسی را مویزس کایسدو به ثمر رساند که باز هم VAR آن را مردود اعلام کرد! البته بازبینی فیلم صحنه سبب شد که داور رای به کارت قرمز مستقیم کریستین رومرو داده و برای چلسی اعلام پنالتی کند. در حالی که این وقفه ها بازی را به دقیقه 35 رسانده بود! سرانجام کول پالمر از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.  وقتی دستینی اودوگی در دقیقه 55 اخراج شد، کار تاتنهام 9 نفره بیش از پیش دشوار شد. با این حال بعد از گل دقیقه 75 نیکولاس جکسون برای چلسی، اریک دایر در دقیقه 79 بازی را به تساوی کشاند که باز هم VAR گل را مردود اعلام کرد! نیکولاس جکسون در دقایق 4+90 و 7+90 موفق شد هت تریک خود را تکمیل کرده و چلسی با نتیجه(4-1) حریف 9 نفره خود را شکست دهد. اما نبردهای دو تیم همیشه مملو از خاطرات جذاب بوده است.

طی یک نظرسنجی در سال 2012 از هواداران چلسی مشخص شد که آنها نه آرسنال همشهری و نه منچستر یونایتد بلکه تاتنهام را به عنوان رقیب اصلی چلسی به شمار می آورند. این در حالی بود که برای تاتنهامی ها شرایط متفاوت بود و آنها ابتدا مسابقه با آرسنال را به چشم دربی می نگریستند و در رده دوم به بازی با چلسی توجه نشان می دادند. برای دو تیم، رقابت با همشهری در ابتدا بیشتر نبردی برای بقا بود تا جنگ برای قهرمانی و صدرجدول لیگ. تا این که سرانجام زمان فینال کاکنی رسید؛ نبرد دو تیم در فینال جام حذفی 1967 که اولین فینال تمام لندنی رقابت های جام حذفی به شمار می آمد.

اما در فصل 75-74 نبرد دو تیم بیش از هر زمان دیگری رنگ هیجان و درگیری به خود گرفت. در فصلی که هر دو تیم برای بقا می جنگیدند و در روزی که چلسی در منطقه سقوط قرار داشت و تاتنهام هم تنها یک امتیاز بیشتر از آبی ها به دست آورده بود، هواداران قبل از مسابقه نبرد خود را آغاز کردند. درگیری ها سبب شد که بازی با تاخیر آغاز شود و سرانجام با برد(2-0) تاتنهام در این مسابقه، جای دو تیم در جدول عوض شد. چلسی در دو بازی باقیمانده فصل هم موفقیتی کسب کرد و سرانجام تاتنهام با یک امتیاز برتری نسبت به چلسی در لیگ ماند و آبی ها به دسته پایین تر سقوط کردند. در آن روزها هیچ یک از طرفداران چلسی در خواب هم نمی دید که زمانی خواهد رسید که دوران شکست ناپذیری چلسی در برابر اسپرز به بیش از یک دهه خواهد رسید.

File:Chelsea 4 Spurs 2 (33405169703).jpg

در دهه 90 چلسی تسلط کاملی بر بازیهای دو تیم داشت و حتی در فصل 98-1997 در وایت هارت لین به پیروزی 6-1 رسید. روند موفقیت های چلسی تا  5 نوامبر 2006 ادامه پیدا کرد. جایی که سرانجام تاتنهام با نتیجه (2-1) رقیب همشهری را در وایت هارت لین شکست داد و یک دوره 16 ساله بدون پیروزی مقابل آبی ها را در لیگ به پایان رساند. البته این تنها مربوط به لیگ بود و در همین دوره فطرت هم اسپرز در سال 2002 چلسی را با نتیجه(5-1) در جام حذفی در هم کوبید.

از نبردهای ماندگار دو تی می توان به رقابت 11 مارس 2007 اشاره کرد. جایی که دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند و تاتنهام ابتدا(3-1) پیش افتاد. اما اسیر بازگشت آبی ها شد و سرانجام مسابقه (3-3) به پایان رسید. در مسابقه تکراری، هولیگان های تاتنهام و چلسی در خیابان های لندن درگیر شدند که ماحصل آن 10 هواداری بودند که با چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. سرانجام هم چلسی بازی را با نتیجه (2-1) برد و به نیمه نهایی صعود کرد. تنها یک فصل بعد، دو تیم در فینال لیگ کاپ 2008 به مصاف هم رفتند که تاتنهام با برتری (2-1) این جام را از چنگ رقیب همشهری ربود.

File:Chelsea 2 Spurs 0 Capital One Cup winners 2015 (16505813058).jpg

اما برای طرفداران چلسی، مسابقه روز اول مارس 2015 در برابر تاتنهام جذابیتی دوچندان داشت. در این دیدار که در فینال لیگ کاپ برگزار شد، چلسی با گل های جان تری و دیگو کاستا (2-0) پیروز شد. هر چند در طول مسابقه، هواداران چلسی به خاطر شعارهای نژادپرستانه و ضدیهودی تیتر اخبار شدند، اما چلسی سرانجام با فتح این جام، در تعداد جام های کسب شده از تاتنهام پیشی گرفت.

به هر شکل در رقابتهای دو تیم که از 18 دسامبر 1909 در استامفورد بریج آغاز شده، تاکنون 176 بار به مصاف هم رفته اند. در این مسابقات چلسی 78 بار برنده شده و تاتنهام هم 55 پیروزی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که 43 مسابقه دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چلسی- تاتنهام؛ دربی 114 ساله لندن و نبرد شماره 176» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چلسی- تاتنهام؛ دربی 114 ساله لندن و نبرد شماره 176 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.