زمان مطالعه: 4 دقیقه
نتایج سرشماری 1395

نتایج سرشماری 1395

همانطور که می دانید ار اوایل مهر ماه 95 سرشماری نفوس و مسکن آغاز شد که مرحله اول آن به صورت اینترنتی و مرحله...
census
census

همانطور که می دانید ار اوایل مهر ماه 95 سرشماری نفوس و مسکن آغاز شد که مرحله اول آن به صورت اینترنتی و مرحله دوم ان به صورت مراجعه حضور مأمورین سرشماری به منازل مردم است. پورتال آسمونی در این بخش اطلاعات و اخباری تازه از روند انجام سرشماری 95 را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید.

مشارکت 46 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی

رئیس مرکز آمار ایران گفت: 46 درصد مردم کشور در سرشماری نفوس و مسکن بصورت اینترنتی مشارکت کردند.

امیدعلی پارسا در شورای اداری استان، بیان کرد: 46 درصد مردم کشور در سرشماری اینترنتی که تا 28مهرماه ادامه داشت، بصورت اینترنتی مشارکت کردند و رسیدن به این عدد در دنیا بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: قبل از ایران، کشور ژابن سرشماری اینترنتی را برای اولین بار با 37درصد مشارکت مردم انجام داد.

پارسا اظهار کرد: هدف ما در اجرای سرشماری رسیدن به نرخ مشارکت 35 درصدی مردم بود که خوشبختانه توانستیم به 46.6 درصد برسیم.

این مسئول ادامه داد: میزان مشارکت مردم لرستان در مرحله اولیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 56 درصد بوده و این استان رتبه ششم را در کشور کسب کرده است.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه به مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس مسکن ورود پیدا کرده‌ایم، ‌اضافه کرد: مأمورین آمار در این مرحله به درب منازل مراجعه می‌کنند و با کمک ابزار هوشمند تبلت صحت اطلاعات را با منطقه جغرافی مقایسه کرده تا خروجی سرشماری داده‌های غلط نباشد.

وی تصریح کرد: خروجی سرشماری باید اطلاعاتی صحیح باشد تا در صورت قرار گرفتن در اختیار برنامه‌ریزی، اهداف به خوبی محقق شوند.

پارسا افزود: همه اصلاحات کشور با کمک آمار و اطلاعات صحیح صورت خواهد گرفت و سرشماری تمام داده‌های لازم برای ارزیابی و برنامه‌ریزی سیاست‌ها را تهیه می‌کند.

رئیس مرکز آمار ایران یادآور شد: رسیدن به آمار جمعیت و ساختار سنی و جنسی شهر و روستاها تنها دلیل سرشماری نیست، بلکه اهداف مهمتری در انجام این قضیه است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله حضوری سرشماری تاکید بر اصلاح خطاهای احتمالی است و عجله‌ای برای اتمام سریع سرشماری در یک استان نیست.

پارسا گفت: 6 استان لرستان، خراسان جنوبی، فارس، هرمزگان، کردستان و ایلام در سرشماری عمومی نفوس و مسکن از برنامه پیش‌بینی شده جلو هستند.

رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: برای تسریع در فرآیند سرشماری و صحت اطلاعات باید مأموران آمار را مانند فرزندان خود بدانیم.

وی اظهار کرد: نظام آماری کشور در حال گذار از سیستم سنتی مبتنی بر خوداظهاری و رسیدن به نظام ثبتی مبنا بوده که خروجی آن عدد قطعی است.

پارسا یادآور شد: برخی‌ها می‌خواهند به دولت گیر بدهند و با دیدن یک عدد بدون ارزیابی و تحلیل آن شروع به اظهار نظر می‌کنند و مصداق آن ‌آمار ارائه شده در مورد کاهش نرخ بیکاری و تورم است.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: در زمان روی کارآمدن دولت روحانی یک میلیون و 240 هزار نفر به دنبال کار آمدند که برای 740هزارنفر از آنها شغل ایجاد شد و 500 هزار نفر دیگر کار بیدا نکردند و منتقدان دولت بدون ذکر دقیق این آمار اظهار کردند که 500 هزار نفر به ارتش بیکاران کشور اضافه شده است .

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری 1.4درصد افزایش داشته در حالیکه 2.3 درصد ایجاد اشتغال افزایش داشته است. نیاز کشور ما ایجاد سالانه یک میلیون شغل است.

33 درصد سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام‌ شد

امید علی پارسا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله اول سرشماری انجام شد که استان لرستان در ردیف استان‌های عالی قرار گرفت که امیدواریم این استان در مرحله دوم نیز به رتبه برتر برسد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های کیفی که در لرستان وجود دارد نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد افزود: سرعت پیشرفت لرستان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است، رتبه دوم شایسته مردم لرستان است و استان جایگاه شایسته خود را در این عرصه نشان می‌دهد.

رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد: تاکنون 33 درصد کل سرشماری در کشور انجام‌شده که انتظار داشتیم به 40 درصد برسد ولی استان لرستان از هدف 40 درصد بالاتر رفته است.

وی با اشاره به تخلفات رخ‌داده در امر سرشماری بیان کرد: اگر کسانی که ساکن شهر هستند در روستا فرم‌های سرشماری را تکمیل کردند که مأموران آمارگیر این مسائل را اصلاح می‌کنند حتی اگر کسی اصلاح نکند به‌طورقطع در مرکز آمار بانک‌های اطلاعاتی دیگری داریم که با کمک آن‌ها هرکسی را همان‌جا که سکونت دارد مستقر می‌کند و از این جابه‌جایی‌های جمعیت جلوگیری می‌کنیم چون این آما اطلاعات غلط و غیر صحیحی است.

پارسا تصریح کرد: برنامه‌ریز نیاز به اطلاعات و آمار صحیح دارد که امیدواریم مأموران این خطاها را در مرحله‌ای که به درب همه منازل می‌روند حل کنند و با سامانه‌های دیگر نیز حتماً کنترل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین امنیت مأموران سرشماری هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته و اگر مشکلی باشد غیر از اینکه حضور فیزیکی دارند از طریق 110 موضوع را حل‌وفصل می‌کنند.

رئیس مرکز آمار ایران  بابیان اینکه هیچ ارتباطی بین هدفمندی یارانه و سرشماری وجود ندارد گفت: به لحاظ قانون اطلاعاتی که مردم به مرکز آمار می‌دهند 100 درصد در سطح فردی محرمانه است و مرکز  آمار حق ندارد این اطلاعات را در اختیار حتی قوه قضائیه قرار دهد و در صورت دادن اطلاعات تخلف کرده است.

وی اظهار داشت: 25 هزار مامور سرشماری در سطح کشور کار سرشماری را انجام می‌دهند که نسبت به آمار  65 هزار نفر که قبلاً ارائه شدکاهش‌یافته و حرکت به سمت ابزارهای نو است.

ثبت نام خانوارهای غایب در سامانه سرشماری اینترنتی

مدیر اجرای سرشماری خراسان رضوی گفت: باثبت نام خانوارهای غائب استان، در سامانه ی سرشماری اینترنتی توجه به زیاد بودن تعداد خانوارهای غایب در زمان مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل؛ انتظار داریم شهروندان با " کد غایب " اقدام به ثبت نام کنند.

رضا جمشیدی افزود: این خانوارها می‌باید با مراجعه به سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir  پرسش‌ نامه مربوط به سرشماری را تکمیل کنند و یا با شماره تلفن های مندرج در "برگه اطلاعیه خانوار غایب" تماس بگیرند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نتایج سرشماری 1395» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نتایج سرشماری 1395 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.