زمان مطالعه: 5 دقیقه
4 مهارت اصلی یادگیری زبان

4 مهارت اصلی یادگیری زبان

مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی همان مهارت های ارتباطی هستند که به شما کمک می کنند ایده های خود را به طور موثر انتقال دهید.

جیمز هیومز، نویسنده سخنرانی های ریاست جمهوری آمریکا می گوید: "هنر برقراری ارتباط، یادگیری یک زبان جدید است." به همان اندازه که مأموریت‌ فضایی آپولو 11 در قرن بیست و یکم مهم است، مهارت های زبان نیز در دنیای امروز ما اهمیت دارند. آسمونی در این مقاله، مهارت های چهارگانه زبان و تکنیک هایی برای تقویت آن ها را توضیح داده است که به شما در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن بهتر در زبان انگلیسی کمک می کند؛ بخوانید و پیشرفت کنید!

هر فعالیتی، از خواندن این مقاله و نوشتن ایمیل گرفته تا گوش دادن به پادکست و صحبت کردن در یک جلسه، ارتباطات ما را تشکیل می دهد. چه با دوستان خود وقت بگذرانید و چه در محل کار حضور داشته باشید، باید هر روز و همیشه با دیگران ارتباط برقرار کنید.

 گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن مهارت های زبانی مهمی هستند که برای حرکت در یک مسیر حرفه ای به آن ها نیاز دارید. ممکن است نحوه یادگیری و درک این مهارت ها در طول زمان تغییر کرده باشد، اما اصول اولیه آن ها همچنان ثابت مانده است. اگر می خواهید به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری مسلط شوید، باید روی هر چهار مهارت زبان کار کنید.

مهارت اسپیکینگ یا صحبت کردن (speaking)


اسپیکینگ یعنی چه؟ صحبت کردن به معنای «بیان شفاهی» است. با یادگیری مهارت اسپیکینگ می توانید افکار و احساسات خود را به وضوح بیان کنید

نویسنده فرانسوی کالاتل می گوید: «فقط چند لحظه مکث هنگام سخنرانی، قدرت سخنان را از بین می برد. پس آن مهارت را قوی کن.»

سه عنصر اصلی استرس، لحن و شدت در مهارت اسپیکینگ اهمیت دارند. استرس به معنای تاکید روی بخش های مختلف کلمات است. لحن به معنای آهنگ گفتار و تغییر زیر و بم صدا می باشد و شدت درجه بالا و پایین بودن لحن را تعیین می کند.

اهداف مهارت اسپیکینگ

  • هدف اصلی مهارت اسپیکینگ یا صحبت کردن ایجاد توانایی برای ارائه مؤثر احساسات و ایده هاست.
  • با یادگیری مهارت اسپیکینگ می توانید راجع به موضوعات مختلف با اعتماد به نفس صحبت کنید.
  • توانایی استفاده از اصطلاحات و ضرب المثل ها با توجه به موضوع مورد بحث

روش های ارتقا مهارت اسپیکینگ

قصه گویی کنید. داستان سرایی فعالیتی است که گوینده داستان را به نحوی کارآمد برای شنوندگان روایت می کند. نقش بازی کنید. در این فعالیت از گفتار، عمل و رفتار یک فرد دیگر تقلید کنید.

با دوستان خود در کلاس زبان انگلیسی صحبت کنید. در گفتگوها و بحث های کلاسی شرکت کنید. به این فکر نکنید که کلمات را اشتباه بیان می کنید، هر چقدر بیشتر صحبت کنید، احتمال استفاده از وازه اشتباه کمتر خواهد شد.

مهارت‌های نوشتاری ارتباط نوشتاری شما را مؤثر می‌سازد، به عنوان مثال – نامه‌نویسی، مقاله‌نویسی، ایمیل‌نویسی و نوشتن تجاری. باعث می شود بتوانید خود را با کلمات بیان کنید.

توجه کافی به مهارت های نوشتاری مهم است زیرا باعث بهبود گرامر و استفاده از علائم نگارشی و املای مناسب در جمله شما می شود. مهارت نوشتاری شامل وضوح و ایجاز در ارتباط نوشتاری و افزایش تعامل با افراد است.

مهارت خواندن یا ریدینگ (reading)

هنگام خواندن وقت خود را صرف این می کنید تا بفهمید نویسنده با کلمات خود چه چیزی را بیان می کند. مهارت ریدینگ خوب و خواندن عمیق مستلزم دقت کامل و کارآمدی است تا در نهایت مجبور نشوید خواندن یک جمله را بارها تکرار نکنید.

به گفته کاترین اوکنر، "مهارت های خواندن زبان انگلیسی یک فرآیند پیچیده است که شامل استفاده از مدارهای بصری و صوتی و ارتباط با مرکز یادگیری مغز است." مهارت ریدینگ به زبان ساده، به توانایی خواندن زبان نوشتاری اشاره دارد. خواندن ساده ترین مهارت یادگیری زبان است.

اهمیت مهارت ریدینگ

  • بدون مهارت خواندن، موانع بسیاری در زندگی یک انسان به وجود می آید.
  • توانایی خواندن برای تحصیل ضروری است.
  • مهارت خواندن وسیله ای برای یادگیری چیزهای جدید است.
  • عصر مدرن، عصر "تخصص ها" است! همه می خواهند به بالاترین جایگاه شغلی خود برسند و در این راه، دانش مورد نیاز را از کتاب و اینترنت دریافت می کنند.

روش هایی برای تقویت مهارت ریدینگ

مهارت ریدینگ و درک مطلب از دانش لغت و واژگان شروع می شود. دانش‌آموزانی که دایره لغات گسترده ای دارند، معنی کلمات را می‌فهمند و اطلاعات پیش‌زمینه‌ای برای درک یک متن را می دانند. برای تقویت مهارت درک مطلب، هر روز زمانی را برای مطالعه اختصاص دهید. اهداف ریدینگ خود را تعیین کنید، قطعا ریدینگ تست های کلاسی با ریدینگ آیلتس متفاوت است.

استراتژی های کلیدی ریدینگ را هنگام خواندن مطلب به کار ببرید. اگر فکر می کنید درک مطلب سخت شده است، یادداشت برداری کنید.

مهارت گوش دادن یا لیسنینگ (listening)

لیسنینگ چیهلیسنینگ یعنی چه؟ گوش دادن مفهومی فراتر از شنیدن حرف های دیگران است. تفاوت بسیاری بین شنیدن و گوش دادن وجود دارد. هنگام شنیدن سر تکان می دهید و لبخند می زنید در حالی که ذهن شما در حال رفتن به کنسرت خواننده مورد علاقه تان در دنیای دیگری سیر می کند.

در عوض، گوش دادن فعالیتی است که در آن شما کاملاً درگیر مکالمه هستید و کلمات را به خاطر می سپارید. گوش دادن معمولاً با پرسیدن سؤالاتی در مورد انگیزه و هدف گوینده به پایان می رسد. مهارت یادگیری لیسنینگ از پایه در زندگی همه ما وجود داشته است. تحصیلات اولیه یک کودک به قدرت شنوایی او بستگی دارد.

اهمیت مهارت لیسنینگ

  • کودک درست پس از تولد شروع به گوش دادن می کند و این صداهای پایه و اساس اساس دانش زبانی کودک را تشکیل می دهند.
  • توسعه توانایی تشخیص صداهای مختلف
  • تاثیر مثبت در یادگیری مهارت ریدینگ (خواندن)
  • مهارت لیسنینگ، پایه اصلی توسعه سایر مهارت های زبانی را تشکیل می دهد.

روش هایی برای تقویت مهارت لیسنینگ

این وظیفه اصلی یک معلم زبان است که به طور کامل آموزش مهارت های چهارگانه زبان را مدیریت کند.

  1. تدریس باید با توجه به توانایی دانش آموزان ارائه شود.
  2. قبل از شروع آموزش لیسنینگ، محیط باید به گونه ای باشد (چیدمان مناسب صندلی و فضای آرام) تا دانش آموزان با دقت به صحبت های معلم گوش دهند.
  1. معلم زبان باید با روحیه دانش آموز آشنایی داشته باشد؛ زیرا تا زمانی که دانش آموز از نظر ذهنی برای گوش دادن آماده نشود، رشد مهارت لیسنینگ امکان پذیر نخواهد بود.

مهارت رایتینگ یا نوشتن (writing)

چگونه رایتینگ انگلیسی بنویسیممهارت های زبان بدون توانایی های رایتینگ ناقص هستند. برای نوشتن خوب، لازم نیست جملات طولانی و پیچیده پر از کلمات سنگین بنویسید. آنچه شما نیاز دارید توانایی انتقال افکارتان در جملات کوتاه و واضح است. 

مهارت‌ رایتینگ ارتباط نوشتاری شما، به عنوان مثال – نامه‌نویسی، مقاله‌نویسی، ایمیل‌نویسی و نوشتن متون تجاری را مؤثر می‌سازد. توجه کافی به مهارت رایتینگ مهم است زیرا نوشتن باعث بهبود گرامر و استفاده از علائم نگارشی و املای مناسب در جمله شما می شود.

ویژگی های یک رایتینگ خوب

  • وضوح
  • انسجام
  • منطق
  • شفافیت

چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟

در نوشتن متن رایتیگ، کلمات را واضح و مختصر بیان کنید. توجه کنید که جملات کوتاه قدرتمندتر از جملات طولانی هستند. تا حد امکان در رایتینگ پاراگراف های کوتاه بنویسید. از افعال خود را در زمان حال استفاده کنید. از لحن طبیعی در نوشتار خود استفاده نمایید.

برای تقویت این مهارت، داستان ها و رمان های نویسندگان معروف را بخوانید.

بله، شما باید همه این مهارت ها را بدانید! زیرا راز واقعی یادگیری زبان همین است. اگر می توانید خوب صحبت کنید اما مهارت لیسنینگ شما ضعیف است، نمی توانید مکالمه خوبی داشته باشید. مهارت پایین در رایتینگ یا ریدینگ، شما را از ارتباطات و فرصت های حرفه ای دور می کند.

خبر خوب این است که احتمالاً در یک یا دو مهارت از چهار مهارت زبان بسیار خوب هستید.

شاید شنونده خوبی باشید یا وقتی در مورد خود صحبت می کنید، اعتماد به نفس داشته باشید. شاید در نوشتن خلاق باشید و یا شاید از خواندن آنها لذت می برید.

در هر صورت، دانستن اینکه در کدام مهارت خوب هستید و کدام را باید تقویت کنید، بسیار مهم است: سریعترین راه برای یادگیری زبان این است که روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید و آن ها را براساس نقاط قوت خود پرورش دهید.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «4 مهارت اصلی یادگیری زبان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 4 مهارت اصلی یادگیری زبان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.