زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی اد شیرن

بیوگرافی اد شیرن

اد شیرن خواننده، ترانه‌ سرا، و تهیه‌ کننده موسیقی اهل انگلستان است. وی بهترین هنرمند سال 2021 شد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

اد شیرن یکی از خواننده های معروف انگلیسی است. وی در مراسم جوایز موسیقی اروپا ام تی وی (MTV Europe Music Awards) 2021 به عنوان بهترین هنرمند سال انتخاب شد. همچنین موزیک ویدئوی عادت‌ های بد Bad Habits اد شیرن که ژوئن 2021 منتشر شده بود به عنوان بهترین آهنگ سال انتخاب شد. با آسمونی باشید و در ادامه بیوگرافی اد شیرن را ببینید.

بیوگرافی

اد شیرن در مراسم MTV EMA 2021
اد شیرن در مراسم MTV EMA 2021

اد شیرن 17 فوریه 1991 در هلیفکس، یورکشایر غربی انگلستان به دنیا آمد. نام کامل وی ادوارد کریستوفر اد شیرن است.
اد فارغ التحصیل دبیرستان توماس میلز در فرامینگهام و دانش آموخته آکادمی موسیقی معاصر (ACM) در گیلدفورد می باشد. پدر و مادر اد شیرن هر دو گالری دار هنری بودند. او دارای یک برادر بزرگتر به نام متیو است که در موسیقی فعالیت دارد.

اد شیرن از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و در 4 سالگی در گروه کر محلی در کلیسا شروع به خواندن آواز کرد و در 11 سالگی نیز نواختن گیتار را یاد گرفت. وی سال 2008 و در 17 سالگی برای رسیدن به آرزوهای موسیقی خود برای زندگی و کار به لندن رفت.

دنیای خوانندگی

کنسرت اد شیرن
کنسرت اد شیرن

اد شیرن سال 2010 ویدیویی از خود در SB.TV منتشر کرد که باعث شد رپر معروف Example وی را به همراهی در تورش دعوت کند. وی در همان سال با انتشار آهنگ Loose Change مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و روزنامه ایندیپندنت و آلتون جان خواننده نیز از وی بعنوان یک استعداد یاد کردند.

شیرن در ژانویه 2011 یک همکاری به نام No. 5 Collaborations Project با خوانندگانی همچون Devlin، Ghetts و Sway انجام داد و با این همکاری شیرن بدون کمک هیچ آژانس سرگرمی و یا تبلیغی توانست به جایگاه 2 آیتونز دست پیدا کند.

موفقیت اد شیرن در همین سال آغاز شد. او 26 آوریل 2011 در برنامه تلویزیونی Later حاضر شد و اولین آهنگ رسمی خود به نام The A Team را در قاب تلویزیون خواند. این آهنگ 6 هفته بعد رسما منتشر شد و با فروش بیش از 58 هزار نسخه در هفته اول وارد جایگاه 3 چارت موسیقی UK Singles شد. این آهنگ اولین و پرفروش ترین تک آهنگ و در مجموع پرفروش ترین آهنگ سال 2011 بود.

آهنگ بلند بلند فکر کردن اد شیرن
آهنگ بلند بلند فکر کردن اد شیرن

یکی از معروف ‌ترین آهنگ‌ های اد شیرن آهنگ بلند بلند فکر کردن (Thinking Out Loud) است که برای این آهنگ در سال 2016 برنده جایزه آهنگ سال و بهترین اجرای تک‌ نفره پاپ از جشنواره گرمی شد.

از دیگر آهنگ‌ های معروف اد شیرن می ‌توان به "شکل تو" (Shape of You) اشاره کرد که توانست 12 هفته در رتبه 1 جدول 100 آهنگ داغ بیلبورد قرار بگیرد و موزیک ویدئوی آن در 9 ماه به بیش از 2٫3 میلیارد بازدید در یوتیوب دست ‌یافت.

اد شیرن با خواننده های زیادی از جمله امینم، تیلور سوئیفت، وان دایرکشن و بی تی اس همکاری داشته است.

ازدواج

اد شیرن و چری سیبرن
اد شیرن و چری سیبرن

اد شیرن در سال 2012 با Nina Nesbitt خواننده و ترانه سرای اسکاتلندی رابطه داشت که آنها طی همکاری خود در موزیک ویدیوی Drunk آشنا شدند اما مدتی بعد از هم جدا شدند.
در ژانویه 2014 شیرن با Athina Andrelos که برای سرآشپز معروف Jamie Oliver کار میکرد وارد رابطه شد که سال 2015 این رابطه تمام شد.

اد شیرن از جولای 2015 با دوست دوران کودکی و همکلاسی مدرسه خود چری سیبرن وارد رابطه شد. آنها سال 2019 ازدواج کردند. اد شیرن در 1 سپتامبر 2020 در اینستاگرام خود اعلام کرد آنها دختر دار شده اند و نام او را لایرا گذاشتند.

آلبوم ها

کاور آهنگ perfect اد شیرن
کاور آهنگ perfect اد شیرن
  • + 2011
  • X ‏2014
  • ÷ ‏2017
  • شماره 6 پروژه همکاری ‏2019
  • = 2021
اد شیرن و تیلور سوئیفت
اد شیرن و تیلور سوئیفت
بیوگرافی اد شیرن
بیوگرافی اد شیرن

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی اد شیرن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی اد شیرن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.