درج نظر
مطالعه: 1 دقیقه
دوم آوریل ، روز جهانی اوتیسم

دوم آوریل ، روز جهانی اوتیسم

آسمونی : مقامات سازمان ملل متحد در سال 2007 میلادی تصمیم گرفتند برای بیماری اوتیسم روز جهانی تعیین کنند تا در...

مقامات سازمان ملل متحد در سال 2007 میلادی تصمیم گرفتند برای بیماری اوتیسم روزی جهانی تعیین کنند تا در آن روز در خصوص این بیماری اطلاع‌رسانی بیشتری صورت دهند. در نهایت، در سال 2008 روز دوم آوریل هر سال به عنوان روز جهانی آگاه سازی اوتیسم انتخاب شد.

2 آوریل ، روز جهانی اوتیسم
2 آوریل ، روز جهانی اوتیسم

انجمن‌های اوتیسم آمریکا و برخی کشورهای جهان برنامه‌های مختلفی برای روز دوم آوریل را که روز جهانی آگاهی از اوتیسم و اطلاع‌رسانی در این مورد است، اجرا می‌کنند. اگر تمایل دارید می‌توانید به مناسبت روز جهانی اوتیسم به پیشنهاد زیر عمل کنید:

با پدر یا مادری که فرزند اوتیستیک دارد، تماس بگیرید و بگویید که به مناسبت روز جهانی اوتیسم تمایل دارید آن‌ها را به کافی‌شاپ، رستوران (یا اگر با هم آشنا هستید) به منزل خودتان دعوت کنید تا کمی در مورد اوتیسم صحبت کنید.

هنگام دیدار، برای آن‌ها یک شاخه گل ببرید. از آن‌ها بخواهید که کمی در مورد اوتیسم و توقعات والدین دارای فرزند اوتیستیک از جامعه و دوستان و آشنایان صحبت کنند و بگویند که از چه رفتارهایی رنج می‌کشند یا دوست ندارند شاهدش باشند. به آن‌ها بگویید که تمایل دارید یاد بگیرید چطور با افراد اوتیستیک و خانواده‌های آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نگرش درستی در مورد موضوع اوتیسم پیدا کنید.

ممکن است والدین از شرایط دشوار زندگی خودشان یا کودک اوتیستیک‌شان صحبت کنند یا حرف‌هایی بزنند که واقعا تحت تأثیر قرار بگیرید. توجه داشته باشید که در همه حال، از هر گونه قضاوت، توصیه، پند و اندرز پرهیز کنید و فقط شنونده باشید. در پایان دیدار، به آن‌ها اطمینان بدهید که نکاتی را که یاد گرفته‌اید، حداقل با یک دوست در میان می‌گذارید تا سهمی در زمینۀ اطلاع‌رسانی در مورد اوتیسم داشته باشید.

world-autism-awareness-day
دوم آوریل، روز جهانی اوتیسم

از آن‌جا که رنگ آبی نماد روز جهانی آگاهی از اوتیسم است، می‌توانید در این دیدار لباس آبی بپوشید. برای گرفتن عکس و انتشار آن، از مهمان‌تان اجازه بگیرید. برای استفاده از اسم اصلی مهمان، از او اجازه بگیرید. در مورد این دیدار و نکاتی که یاد گرفتید، بنویسید و آن را را با هشتگ #بااوتیسم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. مجموعۀ تجربه‌ها و نظرات شما می‌تواند منبع جامع و مؤثری برای اطلاع‌رسانی در مورد اوتیسم و به خصوص رفتار مناسب در این زمینه باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دوم آوریل ، روز جهانی اوتیسم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دوم آوریل ، روز جهانی اوتیسم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.