زمان مطالعه: 1 دقیقه
کوه پردیس یا پَدری

کوه پردیس یا پَدری

کوه پردیس یا پَدری (padri) کوهی است در حومهٔ شهرستان جم از توابع استان بوشهر که در ابتدای راه جم به سیراف قرار دارد.

کوه پردیس یا پَدری (padri) کوهی است در حومه شهرستان جم از توابع استان بوشهر که در ابتدای راه جم به سیراف قرار دارد. ارتفاع قله این کوه از سطح دریا ۱۰۴۰ متر است و شکل آن تنها از چشم‌انداز جنوبی، مخروطی به نظر می‌رسد. ارتفاع این کوه از برخی قله‌های همجوار آن پایینتر می‌باشد.

تاریخچه کوه پردیس

کوه پردیس یا پَدری
کوه پردیس یا پَدری

پژوهش‌ها نشان می‌دهد در کوه‌های مشرف بر ناحیه جم، دیوارهای صیقل‌زده‌شده بزرگی در نقاط گوناگون با زاویه‌هایی خاص وجود دارد که افسانه‌ها و روایات قومیِ جم در لهجه محلی آن را «چرم آینه» می‌خوانند. به گفته بزرگ‌سالان ناحیه جم، آن‌ها قطعه‌های کوچکی از شیشه سیاه را در زیر این «چرم آینه» ها می‌یافته‌اند که فرضیه پادشاهیِ جم در این ناحیه را قوی‌تر می‌کند. مجسمه‌های «جمشید جم» و «غار آدم» در نزدیکی کوه پَدری، به‌دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی و گازی در عسلویه در معرض خطر قرار دارند. هرچند که پیشینه روستاهای چاهه و دره پلنگی، که در شرق کوه قرار دارند، به‌درستی روشن نیست، ولی نشانه‌هایی از غارنشینی و وجود فسیل‌های بسیار قدیمی در منطقه دیده شده‌است.

ویژگی‌های جغرافیایی

کوه پردیس با قرارگیری در ارتفاع ۷۰۰متری از سطح دریا و در نزدیکی خلیج فارس، آب‌وهوای مطلوبی جهت پرورش گیاهان و درختان فراهم آورده‌است. اختلاف دمای هوا با کنار ساحل خلیج فارس، که در برخی از روزهای سال تا ۱۰ درج سانتیگراد می‌رسد، و همچنین رطوبت ملایم آن، این منطقه را به یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق جنوب ایران تبدیل کرده‌است.

بازدید از کوه پردیس جم

کوه پردیس جم
کوه پردیس جم
  • مسیر دسترسی به کوه پردیس جم بسیار پر‌پیچ‌و‌خم و خطرناک است.
  • بازدید از کوه پردیس جم نیازمند آمادگی جسمانی بالا و وسایل مبتدی کوهنوردی است.
  • کوه پردیس جم فاقد هرگونه امکانات رفاهی و گردشگری است.
  • بازدید از کوه پردس جم رایگان است.

کوه پردیس جم کجاست؟

آدرس استان بوشهر، جاده قدیم سیراف به جم
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ ، نشان ، بلد

مسیر دسترسی به کوه پردیس جم

برای دسترسی به کوه پردیس جم از شهر بوشهر، ابتدا باید خود را به بندر سیراف برسانید؛ سپس باید به‌سمت جم حرکت کنید. برای این منظور، به‌جای گذر از بزرگراه تازه‌تاسیس سیراف به جم، باید از محور قدیمی این مسیر تردد کنید. کوه پدری حدودا در کیلومتر ۱۲ این مسیر قرار گرفته است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کوه پردیس یا پَدری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کوه پردیس یا پَدری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.